Hallo lieve mensen, het gaat echt de verkeerde kant op met mij. Bij de eerste was ik gelijk zwanger en nu zijn we bijna twee jaar bezig voor een tweede. Deze maand ben ik zelfs ziek geworden duizelig,misselijk, niet meer slapen. Van de spanning en stress. Eigenlijk niet gek dat het deze maand dus weer niet gelukt is. We hebben nog 1 maand en dan beginnen we met iui en hormonen. Dit vind ik eng en wil ik eigenlijk niet dus ik voel nu al weer de druk dat ik zo graag wil dat het deze maand lukt. heeft iemand tips, trucs? Hoe kan ik rustig blijven… ik houd mijn temperatuur bij en normaal heb ik wel een goede stijging na ei. Nu had ik minimale stijging en wel wat dips in de LF. Normaal denk ik dus dat m’n progestoron wel oké is, maar heb het idee dat er deze maand een tekort is geweest. Kan dat per maand verschillen? Zou ik dat eventueel kunnen ondersteunen met een crème ? Wat zijn jullie ervaringen? Ik heb bloed getest in het ziekenhuis afgelopen juni, daar kwam niks uit. Maar dit is ook in het begin van de cyclus getest dus vraag mij af of het dan überhaupt goed getest wordt ??
Ik kan je niet helpen, maar wilde je wel een hart onder de riem steken. Heel veel moed, sterkte en succes gewenst. Hoop dat het jullie snel mag lukken
Door stress vermindert de aanmaak van natuurlijk progesteron. Als je IUI gaat doen kun je misschien ondersteunende progesteron krijgen in injectievorm, tabletvorm of vaginale capsules. Progesteron in bloed moet getest worden na de eisprong anders zegt de waarde niets, dus aan het begin van de cyclus zal je waarde laag zijn geweest en in principe stijgt het na je eisprong.
Als je deze maand sowieso al ziek, misselijk etc bent geweest kan ook gewoon je cyclus van slag zijn door de stress. Heeft het ziekenhuis waar jullie in behandeling gaan misschien iets van maatschappelijk werk om mee te praten?
Wat vervelend voor je! Misschien kan je het proberen positief te zien: iui kan toch net dat extra zetje zijn om het te doen slagen. En ze kunnen idd aanvullend progesteron geven. Ik heb tijdens het traject voor een tweede veel last van stress en slaapproblemen gehad. In overleg met de huisarts heb ik een tijdje valdispert genomen. Bij een positieve test moest ik daarmee stoppen. Dit heeft echt geholpen! En ik heb in die periode het sporten/hardlopen weer opgepakt. Daardoor kan de stress ook zakken, je voelt je wat stabieler. En verder is moeilijk zwanger kunnen worden / een ziekenhuistraject gewoon stressvol. Dat zal je niet helemaal kunnen wegnemen maar deze dingen hebben mij wel geholpen. Heel veel succes!
Ik vond IUI en hormonen niet erg, behalve de afspraken, het plannen tijdens werk enzo. Wat vind je eng? Misschien kan ik of anderen je gerust stellen Ik kan ook erg piekeren en bang zijn voor dingen, mij persoonlijk helpt het dan om het 'ergste scenario' toch proberen te accepteren. Misschien helpt t voor je rust als je er minder bang voor bent.