beginnen met pil na zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door judith, 19 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. judith

judith Nieuw lid

7 sep 2005
    4
    0
    0
    dierenverzorgster
    assen
    Ik ben 4 maanden geleden bevallen van een dochter en ik wou nu weer beginnen met de pil.Maar moet ik nu eerst wachten dat ik ongesteld word en dan pas beginnen of kan ik nu inmiddels ook alweer beginnen?Er werd nml.toen tegen mij gezegd dat ik eerst weer ongesteld moest worden en dan pas weer kon beginnen maar hoelang kan dat duren 't is nu alweer 4 maanden geleden!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Judith,

je mag al beginnen, maar de eerste strip is dan niet veilig. Het kan inderdaad nog een poos duren voor je weer ongesteld wordt. Dus het is aan jou om te kiezen of je daarop wilt wachten ofdat je " blind" begint. (zo noemen we dat, omdat je op een onbekend moment in je cyclus start). Gebruik dan wel gedurende de eerste strip aanvullende anticonceptie, condooms dus.
    Geef je nog borstvoeding?

Mirjam

3. judith

judith Nieuw lid

7 sep 2005
    4
    0
    0
    dierenverzorgster
    assen
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor je snelle antwoord.
    Ik geef geen borstvoeding dus dan kan ik nu dus al wel met de pil beginnen?En is het dan als ik aan de 2e strip begin wel betrouwbaar?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Judith,

als je geen borstvoeding geeft kun je dus nu gewoon beginnen. De tweede strip is betrouwbaar.

Mirjam

Deel Deze Pagina