Weet niet zo goed waar ik het moest plaatsen. 4 week geleden blaasontsteking gehad en antibioticakuur gehad. Dat was over en een week erna begonnen dezelfde klachten weer. Nog een kuur gehad en toen hield het vaak moeten plassen wel op, maar hield ik een heel branderig gevoel over, hele dag door eigenlijk. Weer urine ingeleverd, maar dat is schoon. Schimmelinfectie dan? Ik heb dat alleen als puber een keer gehad en weet er nog maar weinig van. Zag bij de kruidvat canesten, kun je dat gewoon gebruiken? Ik loop nu ondertussen alweer 5 week met klachten en begint aardig vervelend te worden moet ik zeggen.
Sinds de zwangerschap van de jongste helaas wat vervelende klachten van gewoon jeuk (in de dagen voor mijn menstruatie) tot echt schimmel infectie. Bij gewoon jeuk smeer ik een creme (vagisil) en dat verlicht enorm. Bij schimmelinfectie gebruik ik canesten, een zachte capsule die je inbrengt voor het slapen gaan en dan zijn de klachten snel over. Als je twijfelt of het een infectie is dan kun je dat door de huisarts laten beoordelen.
De huisarts kan ook 1 orale pil voorschrijven. Cremetje kan ook maar dan gaat het eerst iets meer jeuken
Ik heb 3 keer in mijn leven een vaginale schimmel gehad, elke keer na meerdere antibioticakuren achter elkaar, dat komt vaker voor dat je daar een schimmel van krijgt. Bij de apotheek kun je ook van die tabletten/capsules halen, die je inbrengt, als het heel erg is, kun je eventueel combineren met een antischimmelcreme voor je schaamlippen. Orale pil is best wel rotzooi, dat zou ik alleen doen als het met zo’n vaginale capsule niet overgaat.
Schimmelinfectie in mijn ervaring jeukt voornamelijk heel erg, als ik het goed begrijp heb jij last van een branderig gevoel klopt dat? Toch nog even langs de huisarts zou ik zeggen. Ze kunnen ook een kweek maken. Schimmelinfectie is waardeloos, ik heb er vorig jaar wel meer dan een half jaar last van gehad, allerlei pillen en zalfjes gehad, uiteindelijk bedacht de huisarts dat het handig was om mijn bloedsuiker te checken en bleek ik Diabetes type 2 te hebben en daardoor kwam de infectie steeds terug.
Ja precies, vooral branderig en nagenoeg geen jeuk, daarom dacht ik ook eerst weer aan een blaasontsteking. Mijn suiker is een half jaar geleden nog gecheckt en was toen nog heel netjes. Ik heb wel overgewicht, dus het is wel iets waar ik op let.
Ik heb zowel jeukende als branderige schimmelinfecties gehad, kan allebei dus! Hier werkte die creme van Canesten altijd goed, breng je in met zo’n inbrenghulsje en kun je ook uitwendig wat smeren mocht dat nodig zijn.
Ok, ga zo even naar de kruidvat en dan haal ik dat gewoon. Kan ook niet zoveel kwaad om te proberen denk ik. Verbetert het dan niet, dan is het dat toch niet
Hier ook branderige candida gehad in het verleden. Ik deed altijd 1 inwendige capsule van canasten, werkte bij mij echt het aller aller beste. Wel even op een handoekje slapen en een extra handoekje binnen handbereik. En de volgende ochtend douchen en bed verschonen.. Ik sliep dan express toch zonder ondergoed, ook al wist ik dat ik leeg ging lopen. Maar gewoon om de boel even wat frisse lucht te geven. Verder deed ik dan de dagen er na zalf blijven smeren. Geen inlegkruisjes, liever een aantal keer een schone ondergoed als het nodig is.
Ben ongesteld, dus niks gebruiken is even geen optie. Het lijkt wel extra branderig nu, maar lees dat dat erbij kan horen, geef het even de tijd.
Hier ook vaak last van een schimmelinfectie. Op dit moment ook weer en smeer nu rondom de schaamlippen canesten en heb het ook in de liezen en stuk bovenbeen daarvoor gebruik ik wat anders van de apotheek. Heb het niet eerder opgemerkt zie daar in dat gebied erg weinig nu. Vandaar dat het zo heftig is geworden. Heb ook wel eens de capsules gehad vanuit de huisarts die gebruik je 2 keer, maar is wel stuk sneller genezen
Ik heb er regelmatig last van helaas. Zou eigenlijk een speciaal dieet moeten gaan volgen Zo'n vaginale pil vind ik beter werken dan de crème. Heb ook eens een kuur voor 3 maanden gekregen van de huisarts, preventief zo'n pil op cyclus dag 5. Werkte zeer goed.. En ook eens een tablet om in te nemen, maar daarvoor moet je wel eerst langs te huisarts.