Hoi, Wij zijn in verwachting van ons tweede kindje. En we zijn erg kritisch wat betreft jongensnamen. Ons oudste zoontje heet Loïc (uitgesproken: Lo-ik). Voor onze tweede zoon zouden we Jules erg leuk vinden. Maar ons nichtje heet: Juul. Vinden jullie dat kunnen? Mijn zwager en schoonzus zeggen er geen moeite mee te hebben, maar we zijn ook wat onzeker wat de rest van de fam daarvan vindt (en we zijn er zelf ook nog niet over uit wat we daarvan vinden). Vandaar benieuwd naar jullie mening hierover. En hebben jullie eventueel nog andere opties? Ons lijstje is tot nu toe: *Jules (maar zie verhaal hierboven) anders had deze naam het sowieso geworden *Axel (maar vind mijn man niet zo mooi) *Maxim (maar vindt mijn man een vrouwennaam) *Felix (ook afgekeurd door manlief) *Charlie (maar vinden we beiden te unisex) We houden van korte, chique namen, die ook een beetje apart mogen zijn. Maar daarnaast ook niet te moeilijk qua uitspraak of te excentriek. We vinden het echt enorm lastig! Ik hoop wat inspiratie van jullie op te doen! Ps: liefst geen lange lijsten met allemaal namen onder elkaar, maar gewoon een paar namen waar je gelijk aan moet denken. En we wonen in Nederland, misschien handig om te weten.
Beau Etiën Camiel Ferron Quint Maurice Brent Olivier Nicolai Leander Marnix Xander Xavier Alain Justin Christof Pepijn Marijn Reinier Chris Robin Jaïr Eloi Leroy Ward Timor
Ipv. Jules dacht ook ik meteen aan Jilles/ Gilles. Naast Loïc vind ik verder mooi: Noël Joël Maël Yaël Rhys Matthis Laurent/ Laurence Quinten/ Quintin/ Quint/ Quin(n) Seph Guido Fedor Fos/ Fosse Lior Guillaume Blaise Blanche Sylvain Romain Cedric of Leo ook mooi maar tikje jut en jul met Loïc. PS: stel het wordt toch Jules, spreken jullie dat dan hetzelfde of anders uit dan hoe je schoonzus en zwager Juul uitspreken?
Loïc en Juliën (https://nl.forvo.com/word/julien/) Arthur Emile Henri René Raoul Leon Victor Brice Cyril Mathis Maxence Tibault (= Tiboo) Arnaud (= arnoo) César (klemtoon op z'n Frans, dus achteraan - See-zaar) Marcel Theo Remi (ook klemtoon achteraan) Audric (Oodriek) Basil
Later dacht ik nog aan Maxence ipv. Maxim en aan Arthur op z'n frans (overigens zijn alle andere namen van m'n lijstje hierboven ook op z'n frans bedoelt), maar zie dat -hoe kan het ook anders - @Emilie69 ze reeds geopperd heeft
Wat grappig, want ik had jouw OP in je topic al een poos geleden gelezen, maar naast de 1e naam van je dochter zou ik namelijk niet direct denken dat je inspiratie zocht in de franse hoek (anders had ik dat wel geopperd ).
Bedankt voor je opties! Zitten ook wat minder voorkomende namen bij, leuk! Nee, qua uitspraak is het niet precies hetzelfde (Juul spreek je uit als gewoon 'Juul', en Jules spreek je uit als 'Zjuul'. Maar het rijmt/lijkt dus wel op elkaar.