miskraam en HCG?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Andy, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andy

Andy Nieuw lid

15 jun 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo verloskundige,

Ik heb een vraag. Na een verleden met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en twee miskramen leek het op vrijdag 8 juni (na
    bijna twee jaar) dan toch op een positieve test. Echter wel zeeer licht plusje. De volgende dag bloedingen en krampen. Deze menstruatie/miskraam heeft de hele week geduurd en ook nu nog helder bloedverlies en weefselverlies. Vandaag voelde ik mij "anders". Mijn gevoel zei dat ik nog een test moest doen. Resultaat: een duidelijke plus. Heb ik nu een miskraam gehad of niet? Hoe kan het dat dit resultaat met hetzelfde merk test nu duidelijker is? Is het hCG dus gestegen?
    Wil in de eerst instantie niet naar de gyn. omdat ik bang ben weer een jaar te moeten wachten op verdere hulp bij zwanger worden als ik nu een miskraam heb gehad.....
    Is het nodig om een dokter in te schakelen als het bloedverlies niet afneemt?

:(:(
    Andy

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het kan bloedverlies zijn met een goede zwangerschap, maar het kan ook zijn dat je een miskraam doormaakt. Een duidelijkere test geeft geen zekerheid mbt wel of niet meer zwanger.
    Neem contact op met de huisarts zij kan evt. HCG bepalen en kijken of deze blijft stijgen.
    Je kan ook contact opnemen met de verloskundige bij jou in de buurt om een vroege echo af te spreken.

Succes.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina