Luteale fase berekenen...en nog een vraagje.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lov23, 23 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe doe je dat?
    En als ik altijd precies 14 dagen na mijn posi ovu test ongi wordt kan ik er dan vanuit gaan dat ik met de knaller van een ovu ook gelijk mijn eisprong heb?

2. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Dat kan.
    Het kan ook dat je eitje een dag later springt en je een Luteale fase van 13 hebt.
    Bij een positieve ovulatietest springt je eitje 12-48 uur daarna. Dus het hoeft niet dezelfde dag te springen. Kan natuurlijk wel.
    Ik kan mijn eisprong voelen, en weet daarom precies hoelang mijn luteale fase is.
    Als je precies wil weten wanneer je eisprong is geweest zou je naast ovulatietesten ook nog kunnen gaan temperaturen. Dat is ook vrij betrouwbaar.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat tempen vindt ik een beetje te zeg maar....hoeft voor mij niet zo.

Maar een eitje springt toch gewoon binnen 48 uur...? Toch niet pas na 24 uur?

En bedankt voor je uitleg :D

4. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Lov23:
    Bij mij springen ze altijd ook wel eerder hoor. Maar dat zijn echt de uitersten zeg maar.

Graag gedaan voor de uitleg :D

Volgens mij volgen wij aardig dezelfde topics, zie jou antwoord altijd voor of mijn antwoord staan. haha :p

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahahahah idd!

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    in de bijsluiter van sensitest en CB smiley staat duidelijk na de 1e positieve test of smiley springt je ei binnen 24-36 uur met een maximum denk ik van 48 uur.

je leest vaak dat hij bij meiden dezelfde dag of nacht springt hoor

ik twijfel ook wanneer hij is gesprongen met klussen savonds laat na me positieve test smiddags deed het pijn en ging moeizaam daar binnen heb ik normaal nooit
    alleen sochtends had ik nog een positieve test en uur erna negatief. alleen met de test sochtends was me 2e urine (was niet veel) en had al aardig wat koffie op.

blijft gissen he

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja moeilijk he....net zei iemand dat een ei zelfs 72 uur erover kan doen na een knaller? Dat is toch te lang of niet?

8. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    volgens mijn komt dat heeeel weinig voor sommige hebben wel eens 3 dgn een positieve test maar denk dat het eitje dan al wel is gesprongen

hoorde laats nog dat iemand positief testte en paar uur later sprong het eitje en volgende dag een knaller sochtends maar ei was al gesprongen... soms.............is het echt vreemd haha

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja op die manier.....

Nou tot nu toe heb ik altijd een knaller en dan wordt ie gelijk lichter...

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    weet alleen nog steeds niet hoe het zit
    als je een knaller heb dan zit je op je LH piek en als hij negatief word dus lichter zegt de 1 dan is je ei geweest en de ander zegt dan ben je je LH piek voorbij dan springt je ei snel

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja geen idee....denk ook niet dat die lichtere test echt iets zegt over het wel of niet springen?

Wel da je lh hormoon op het hoogst is als je een knaller hebt, en je dan al een eisprong kan hebben. Want misschien was de knaller al midden in de nacht ;) of dat je ei nog moet komen....

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    kortom je kan er niet van op aan:p

was er maar een test die aangaf je ei springt over een uur of hij is gesprongen haha

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als ik een posi ovutest heb, dan springt mn eitje meestal de volgende dag en die dag heb ik dan ook nog een posi ovutest. Ik heb ook 2x gehad dat t nog een dag later was, dus 36-48 uur na de eerste posi test.

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahah smiley idd!

Hey flora......ik,heb zelf tot nu toe, want dat kan zomaar veranderen, altijd Eem kmaller....

15. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Mijn eitje springt ook meestal de volgende dag maar ik heb ook wel eens gehad dat ik positest had en dat ik mijn ei pas twee dagen later voelde springen.

Ik heb een paar weken geleden een keer een artikel gelezen over een onderzoek naar ovulatie testen en de eisprong (van een forumlid hier). Daarin kwam naar voren dat je ei soms al een paar uur na je posi test kan springen, dus al voor die 12 uur. Maar ook dat het soms nog wel een paar dagen kan duren en dat je daarom ook nog even door moet blijven klussen na je posi test. Dit was bij een groot aantal van de vrouwen het geval.

In jouw geval denk ik dat dat niet zo is anders heb je wel een hele korte lf maar het kan dus wel dat ie pas na 72 uur springt.

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Die van mij springt gelijk met de knaller :D. Ik voel hem ook, goed om te lezen dat ik daarin niet de enige ben.

17. Vaya

Vaya Niet meer actief

Mijn eitje springt de volgende dag, maar heel soms heb ik een knaller en springt hij toch op dezelfde dag. Dat komt dan wel eens voor als de test echt veel donkerder is dan de controllestreep, maar de dag ervoor was hij dan wel gelijk aan de controllestreep.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou die van mij knalt belachelijk :D

19. toeter

toeter Fanatiek lid

1 dec 2012
    1.313
    1
    0
    ik voel ook altijd mijn eisprong..

als mijn ovu positief is, dan springt mijn eitje binnen 10 uur, heel handig om te weten, en 14 dagen later nod en ik denk dat dit bij iedereen verschillend is. Ik zou het moeilijk vinden denk ik als ik mijn ei niet zou voelen.

Maar meestal is het wel zo lov dat je dan 14 dagen later je nod hebt.

20. Jettos

Jettos Bekend lid

18 jun 2012
    685
    1
    18
    Amsterdam
    Ha meiden,

Het kán ook anders dan in de bijsluiter beschreven staat helaas... Daar spreken ze altijd over gemiddeldes.

Bij mij sprong mijn ei pas 4 dagen na mijn posi ovutest. Een dag maar positief geweest. Dit weet ik door het temperaturen.
    Dus écht antwoord krijg je door te temperaturen...

Maar met lutelae fase van 14 dagen hoef je je geen zorgen te maken, zolang je luteale fase tussen 10 en 16 dagen is, zit je goed.

Deel Deze Pagina