K word een beetje gek van de cirkel waarin we steeds belanden met haar slapen. Ze is hartstikke moe maar kan niet in slaap komen. Haar laten huilen 5 minuten werkte even een paar dagen, maar daarna bleef ze ook daarin hangen. BIj eerste vermoeidheidsignalen leg ik haar op bed ( gapen, in ogen wrijven en staren). Dan begint ze vaak al te huilen wat over gaat in krijsen. Ze heeft last van maagzuur waar ze goede medicatie voor krijgt. Want ze heeft al een aantal weken geen maagzuur meer gespuugd en ruikt er ook niet meer naar. Haar troosten, rondlopen, wiegen, zingen/neurien werkt ook niet. Ze slaapt ongeveer overdag 1 a 2 uur! 's Nachts slaapt ze gelukkig door, logisch ook want dan haalt ze alles in. Ze slaapt van 19u tot 20u30, gaat daarna vaak clusteren tot 22u. Dan slaapt ze door tot 7u en daarna weer door tot 8u30. Zo jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bijkomt als ze geboren worden!!
Zou het niet gewoon een fase zijn waarin ze bij jou wil zijn? Heb je al eens een draagdoek geprobeerd? Misschien wil ze daar overdag wel nog even in slapen, bij jou?
Probeer haar eens op haar buikje te leggen, als je dat nog niet hebt geprobeerd. Onze dochter met reflux slaapt ook op haar buik en dat geld voor veel andere babys met reflux/krampen ook. Misschien een idee
ze slaapt op dr buik en in slaapzak slaapt ze slecht. Had me net voorgesteld om na 10 minuten naar haar toe te gaan. Slaapt ze na 8 min. Nu slaapt ze bijna anderhalf uur! Als dr wat was had ze t denk k wel laten horen. Vind het zo lastig! Mn zoon sliep heel makkelijk in
ze slaapt het liefst op dr buik en dan mag je toch niet inbakkeren? Ze had net 2,5 uur geslapen, werd daarna wakker, na een uur werd ze weer wat hangerig en gapen. Weer op bed gelegd en na 5 minuten huilen was ze vertrokken. Het gaat tegen mn moedergevoel in, maar denk toch dat ik haar moet laten huilen maximaal 10 minuten. Wat denken jullie? Want ze was wel lekker vrolijk en allert toen ze in dat uur wakker was.
Hier ook een meisje dat zich af en toe in slaap huilt. Doet ze al van kleins af aan. Gelukkig heb ik geen kind wat veel huilt. Ik heb haar wel eens huilend in bed gelegd, omdat ik t even ook niet meer wist. Zo er achter gekomen dat ze in een inslaap huiltje heeft soms. T klinkt misschien gek, maar toen ik naar haar manier van huilen ging luisteren hoorde ik meerdere soorten huiltjes. Hierdoor ging ik het verschil horen tussen een inslaap val huiltje en er is wat aan de hand. Misschien maar eens proberen of je verschillen kunt horen in de manier van huilen en kunt ontdekken wat bij welk huiltje helpt. groetjes Jolanda
Tja... je zou het eens een paar dagen uit kunnen proberen natuurlijk. Het kan zijn dat dit echt werkt, het kan ook zijn dat ze vanwege het weinig slapen nu een dagje inhaalt. Maar ik herken het wel hoor, bij mijn zoontje geeft het soms juist ook alleen maar onrust als ik naar hem toe ga of bij hem blijf, voor sommige kindjes werkt dit inderdaad het beste. Verder vind ik even huilen wel acceptabel, maar als het echt over gaat op krijsen zou ik toch even gaan kijken, maar de ervaring heeft mij dan weer geleerd dat als mijn zoontje echt ligt te krijsen, hij toch niet gaat slapen. Lastig he, ik had soms ook wel een gebruiksaanwijzing gewild, hier slaapt hij sinds een paar weken pas echt goed en tot hij overging naar 1x slapen hebben we lopen tobben met slapen overdag. Dus ik snap echt heel goed dat je dit wilt proberen, zeker als ze nu al 2x binnen 10 minuten in slaap is gevallen. Weet niet of je ook nog een muziekje bij haar aan doet als ze gaat slapen? Hier hielp het soms om het muziekje van de babyfoon aan te zetten net zo lang tot hij sliep (heb een babyfoon met camera, dus kon dat beneden in de gaten houden).
En nee... als een kindje op de buik slaapt mag je inderdaad niet inbakeren. Hier ook een buikslaper en hij ging wel rustiger slapen toen hij in een winterslaapzak met mouwen ging, maar als jij de ervaring hebt dat je dochtertje er onrustiger van wordt, dan gewoon doen zoals je het nu doet.
Dan ga ik op deze weg verder, laten mopperen 5 a 10 minuten. Als ze gaat krijsen er uiteraard naar toe, dan is er idd meestal iets. Dank jullie wel voor het meedenken!!