Hoi, Mijn dochter van 7 kilo draagt nu nog de new baby luiers van pampers maat 2. Ze passen nog wel, maar niet meer voor lang. Nu vraag ik me af welke luier ik hierna kan gebruiken. Er is new baby maat 3 maar die is niet overal te koop. Ik zag ook baby dry en active fit. Deze heb je beide in maat 3. Wat is een logische opvolgluier? Vanaf wanneer zijn jullie gestopt met de new baby en overgestapt op een andere variant?
Gestopt toen het pak op was. Er is ook babydry nr 2, vind ik goede luiers. Er kan echt duidelijk meer in dan in de newbaby.
Ben jij toen verder gegaan met baby dry 2 of meteen 3? En is baby dry 2 dan net zo groot als new baby 2?
Wij gingen toen over naar active fit voor overdag en baby dry in de nacht, maat 3. Die maat 3 is groter dan new baby maat 3. Vind deze twee nu zelfs fijner dat new baby.
Wij zijn van new baby 2 over gegaan naar baby dry maat 3, toen was ze denk ik 6,5 kg. Baby dry bevalt prima, wij gebruiken ze gewoon de hele dag door.
Toen m'n dochter 5 kilo woog, ben ik overgegaan van newbaby2 naar Activefit3 en dat gaat super goed, ik gebruik die ook voor de nacht. Wat heb je het lang vol kunnen houden met maat 2? Hier poepte ze regelmatig langs de pamper en met een maat groter bijna geen last meer van!
Hier komt de poep er soms aan de bovenkant uit als ze flink perst. Maar ik krijg de sluitingen nog een stukje over elkaar dus denk dat ze nog passen. Wil se wel opmaken en overstappen op de volgende maat.
Ik gebruik nu nog een restje babydry maat 2 en gaan dan over op babydry of active fit maat 3. Ik vond de newbaby erg stinken als hij er in geplast had! Vond het met name in het begin handig (kraamweek) omdat hij niet heel royaal plaste en ik dus wel in de gaten wilde houden of ie überhaupt plaste. Had in de felicitas box een proef pakketje active fit en die waren wel goed bevallen!
Hier een paar pakken NewBaby mt 1 gehad, 2 pakken NewBaby maat 2 en daarna Babydry maat 2. Die begint ze nu met ruim 5,5kg te ontgroeien. Ik geloof dat deze officieel ook maar tot 6 kilo is? Nog zo'n 40 pampers dan gaan we over naar BabyDry maat 3. Ik vond de overgang nauwelijks merkbaar, enige wat je mist is de indicatiestreep maar die heb je alleen de eerste weken echt nodig als je het mij vraagt.
Naar die kilo's op het pak kijk ik niet, die klopte bij overgang van maat 1 naar 2 ook niet bij mijn dochter. Is toch denk ik qua postuur bij iedereen anders.
Ik gebruik echt al een hele tijd Baby Dry nr 3 (ik denk al van toen ze 5kg was). Ik vind dat echt goede luiers. New Baby heb ik eigenlijk alleen in maat 1 gehad. Nadien gebruikte ik Baby Dry 2.