Kyra is inmiddels 7 maanden, het is een heerlijk, lief meisje.. maar wat kan ze toch driftig worden!:x Sinds 1 maand rolt ze zich via een kant op haar buik, de andere kant lukt nog niet (of ze doet het gewoon niet, met een beetje hulp lukt het wel).. Helaas rolt ze nog niet terug, dit betekend telkens een hele hoop gemopper.. Tot ze uiteindelijk ook erg driftig wordt. Ze ligt dan met haar gezicht naar beneden en haar armen in de lucht te zwaaien (net alsof ze gaat vliegen) Ik draai haar niet meteen terug, in de hoop dat ze het dan sneller zelf doet.. Doordat ze zo snel boos wordt heb ik het idee dat ze niet zo snel leert.... Ze tijgert ook nog niet in het rond, maar blijft liggen zoals ze is omgerold... Hebben jullie enig idee hoe ik haar kan leren/ helpen ook weer zelf terug te draaien? Ik leg haar vaak op een kleed op de grond en ze moppert nu toch wel heel veel... Ik vind het sneu voor haar, maar ook voor mezelf is het niet zo gezellig ... Als ik in mijn omgeving kijk dan zijn de babies die ongeveer even oud als Kyra zijn allemaal al enige tijd aan de rol... Maar loopt ze nu echt achter? Ik maak me er niet (echt) druk om, alles op z'n tijd, maar wilde even peilen bij andere ervaringsdeskundigen...
Elk kind zijn eigen tempo. 7 maanden is niet vlot, maar wel binnen de normen. En tijgeren/andersoortig voorbewegen hoeft echt nog niet. Dat zou vroeg zijn. Dat driftige hoort er eigenlijk bij.. Kindjes leren pas dingen als ze het willen, zoals omrollen/staan etc. Als het niet lukt worden de driftig/geirriteerd, en dat motiveert juist om toch nog een keer te proberen. Je kunt een beetje helpen door een houvast te geven, dat ze aan je hand kan omrollen. Maar even een minuutje of wat laten sputteren is ook goed..
Bedankt voor je reactie! Wanneer gingen jullie kindjes echt van hun plaats bewegen en omrollen? Ben benieuwd!
Tygho was wel een hele vlotte qua omrollen e.d 3 maand ongeveer. Maar begon pas met 8 maand te tijgeren, met 9 maand kruipen en met 10 maand ongeveer lopen achter een loopkar. Met 11 maand liep hij los. Zitten deed hij ook met een maand of 8 pas echt goed. Het zegt echt niks over de ontwikkelijk als hij een tikkeltje laat is. En als je je zorgen maakt is er altijd het consultatiebureau
Je moet kindjes niet vergelijken eigenlijk, mijn manneke rolde met 4 a 5 maanden, zat rechtop met 6 maanden, stond al met 7 maanden, met 9 maanden liep ie aan de hand rond. Maar ik zou haar wat vaker op haar buik leggen, ook als ze boos word. Pas als ze echt "over de zeik gaat" weer terugrollen.
Ik zou zeggen, lekker laten mopperen en spartelen, en er misschien even bij komen liggen en spelen. Niet meehelpen of oppakken. Dat heeft bij ons er toen voor gezorgd dat madam niet eens meer deed oefenen. Ze had heel snel door dat papa en mama toch wel kwamen om haar om te rollen Na een paar dagen ging ze het weer zelf proberen en uiteindelijk is het haar gelukt.