Korte slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lindangel, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ clarike: zachte muziekjes? Wat apart. Wat voor een muziek zet je dan op?

Op het KDV slaapt mijn zoontje trouwens veel beter dan thuis :D Ik weet niet precies waarom... Misschien dat ie zo moe is van alle indrukken, hij lekker in slaap valt? Of toch omdat daar de slaapzaal helemaal donker is?

Hij is trouwens afgelopen woensdag uit zijn slaap geschrokken omdat een ander kindje helemaal overstuur begon te huilen. En toen wilde hij daar ook niet meer slapen. Dat is een paar keer eerder gebeurd en daarna heeft ie volgens mij ook een paar slechte dagen gehad. Toch eens op letten of daar inderdaad een verband tussen zit.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Clarike: dat kruipen, staan en langslopen lijkt hier alleen maar het tegenovergestelde effect te hebben :( Dat doet ze al een maand zo'n beetje en vooralsnog gaat ze alleen maar slechter slapen :(
    Nouja, ik wijt het hier vooralsnog maar even aan de KMA :(

@Merijn: hmm, dat zou ik ook wel denken ja...
    Hahaha: als Thirza zo zou moeten slapen, op een slaapzaal, zou ze ECHT niet meer slapen :( Blij toe dat ze bij de gastouder op een kamertje alleen slaapt...

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nu dus ook... Hij slaapt normaal gesproken nu, maar hij is gewoon echt niet moe. Alleen maar aan het brabbelen en aan het spelen... Ik zit echt te wachten op de moeheidssignalen maar ze komen niet... Maar ben bang dat als ik hem nu toch op bed leg, het hommeles is en dat juist een averechts effect zal hebben. Hoe kan hij nou niet moe zijn?! Momenteel ligt ie te spartelen op de grond, zonder speelgoed om zich heen en hij is alleen maar rondjes aan het draaien. Geen idee waarom hij zoveel lol heeft ;)

4. raspberry

Hier echt PRECIES hetzelfde. Vannacht geslapen dus van half 11 tot half 8, 9 uurtjes dus maar. Net werd ze jengelig, dus gevoed en een poging gedaan om 'r op bed te doen, maar na 10 minuutjes rustig liggen was het klaar en wilde ze echt niet meer.
    Nouja, maar weer mee naar beneden genomen en ik had zoiets van: als het in de box niet gaat, gaat ze toch weer op bed. En nu zit ze dus al (voor het eerst in 3 dagen weer) tevreden en vrolijk te spelen in de box... Beats me, ik snap er geen hol meer van, van baby's... ;)

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hahaha ik ook niet :D Nu zit die van mij naast mij op de bank te blaten en te spelen... Al wakker sinds 5 uur en nog steeds niet moe. En dan zeker straks, als ie eindelijk een keer slaapt, na een half uur weer wakker worden. Jaja!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Net in bed gelegd en hij is zonder een kik in slaap gevallen!
    Ik wacht in spanning af hoe lang hij gaat slapen.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zucht, ja hoor, een half uur :(

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Pfoe we hebben hem direct weer in bed gelegd omdat ie gewoon nog niet uitgeslapen kon zijn en hem 10 minuten laten huilen. Toen viel ie in slaap en heeft ie nog een uur geslapen. Gelukkig!

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Het klinkt echt alsof jij precies hetzelfde hebt Merijn. Bij mij gaat het ook zo. Gelukkig is het extreem vroege opstaan wel over (dat was een tijdje om zes uur, maar nu weer vanaf zeven uur), maar daarna is hij vaak heel lang wakker. Echt dat je gewoon niet snapt waarom hij niet moe is. 's Avonds en 's nachts gaat het hier over het algemeen wel heel goed. Gister bij collega wezen eten en hij heeft daar geslapen van 20.00 uur (expres iets later naar bed gedaan zodat hij echt moe was, dat wel). Rond half een eruit gehaald, in de auto doorgeslapen en thuis tot zeven uur vanochtend.

Maar ja. Daarna tot nu toe slechts een half uur geslapen na 20 minuten jengelen.

Gister heeft hij op het kdv wel een middagslaapje gedaan van een uur, dus dat geeft hoop!

@Clarike: dat is bij ons ook al een tijdlang het geval. Hij kruipt en staat al bijna twee maanden en loopt al anderhalve maand langs de tafel. In het begin was hij wel wat moeier, maar nu niet meer. Helaas.

10. raspberry

Hmm, hier dus ook na zo'n brakke nacht, wordt ze net wakker van een slaapje van ruim anderhalf uur. Sh*t :( Net weer rond zo'n tijd dat ze vanmiddag veeeeel te lang wakker gaat zijn, en vandaag al helemaal niet handig, want we moeten op verjaardag bij mijn zusje aan de andere kant van het land. We hadden het zo uitgedokterd dat we in haar wakkere tijd in de auto zouden stappen, vooraf zouden eten en dan daar nog even voeden en slapen, maar als we dat nu doen, gaat ze in de auto vast slapen en daar wakker zijn, dus we gaan maar even bellen dat we eerder komen, zodat ze hopelijk maar een klein slaapje in de auto doet en dan daar wel gaat slapen.
    Pffff, wat zal ik blij zijn als ze wat groter is :(

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mmm... afgelopen dagen steeds hetzelfde liedje: korte slaapjes overdag. Nu vaak 2 keer een half uur 's ochtends - zo raar. Dan wordt hij na het eerste half uur wakker, huilerig, maar met geen mogelijkheid weer in slaap te krijgen. En dan een half uur - uurtje later weer wel slapen. Misschien toch maar proberen iets later naar bed te doen.

Maar waar ik eigenlijk even voor postte: hij slaapt nu al een uur! Ik heb de vlag net van zolder gehaald en ga hem NU uithangen!

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Jij hebt het ook wel erg zwaar, volgens mij ook echt wel wat zwaarder dan ik. Want Thirza slaapt 's avonds dus ook niet goed? Was jij ook niet een aantal keer naar de osteopaat geweest hiervoor? En heeft dat nog geholpen?

Deel Deze Pagina