Korte slaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 3 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0

Oh ja dan is t lastig als je ha geeft. Of ze moeten dat ook hebbe nn forte maar dat denk ik niet....

Maar je kleintje is al 5 maanden toch? Je mag toch vanaf 4 maanden al langzaam beginnen met bijvoeding? In dat geval zou ik inderdaad beginnen met bijvoeding. Langzaamaan opbouwen dat wel... Misschien is je kleintje daar welaan toe! Maar je cb kan jedaarin vast wel adviseren. En als je dat liever niet doet (atik ook berijp ) dan begin je toch ewon langzaam aan? Ik heb begrepen dat t handig is om een paar dagen achtern elkaar dezelfde groenten te geven (wortel schijntn handig te zijn ivm zoete smaak) en dannsteeds nieuwe dingen. Eerst groenten en dan pas fruit adviseren ze hier....

Oh ja en ze moge vanaf 6 maanden ook papjes enzo toch? Miss biedt dat uitkomst?!?!

Suc6 met je keus!

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou toch nog eens proberen hoe ze het doet op grotere flesjes... Bij zulke kleine flesjes moet ze wel om de 3 uur komen, omdat ze dan weer honger heeft, dus verwacht ik niet dat ze langer zal slapen. Even 2 dagen aankijken, het is niet zo erg als ze kort over de max gaan, zolang dit niet structureel is. Maar wellicht komt ze niet eens over de max?

Verder heeft onze jongste erg veel aan haar knuffeldoekje. Al eens geprobeerd?

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat is prcies wat ik idd ook zeg in en ander topic waar het hier over gaat! Ik zou ook doen wat emmarijn zegt! Immers als ze overdsg genoeg krijgt kan ze snachts een fles laten vallen.....

4. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    hey, onze dochter sliep ook eerst slechts 45 min na elkaar en werd dan moe wakker. door andere voeding (pepti) en buikslapen ging het beter.

Veel sterkte!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou ook proberen om even tijdelijk dan grotere flessen te geven.
    Eventueel kun je vanaf 5,5 maand ook wel voorzichtig proberen met bijvoeding, die 6 maanden grens is natuurlijk niet heilig.
    Hier komt ze ook lastig weer in slaap rond 5 uur, vanaf 6 uur slaapt ze dan weer goed tot 8/9 uur maar als ik pech heb wordt de oudste rond die tijd wakker en slaap ik niet meer.
    Hier ook 3 slaapjes, meestal 2x kort en 1x lang. Na een lange slaap wordt ze ook kletsend wakker en is dan dus ook echt uitgeslapen.

Is het kwijlen erg dan? Hier kwijlt ze ook enorm, ook steeds haar vuistje of vingertjes in haar mond maar niet t idee dat ze ergens last van heeft.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zal weer ff proberen overal antwoord op te geven. :)

Bijvoeding vanaf 6 maand, nee dat is niet heilig, maar ook niet voor niets. Met mijn zoontje van nu bijna 2, mochten we ook vanaf 4 maand beginnen. Niet gedaan, ivm de vele allergieen van mijn man. As het lukt gaan we het gewoon volhouden, anders beginnen we met 5,5 maand misschien toch.

Buikslapen deed ze eerder bijna alleen maar. Rug ging totaal niet. Nu ze door de behandelingen meer ontspannen is, lijkt ze op haar rug ook erg fijn, zo niet fijner te slapen overdag. Savonds en snachts wel lekker op de buik. Ik ben er voor..! ;)

Overleg met cb.. Zie ik niet zitten. De meeste keren als ik vragen heb, kunnen ze me niet helpen. De arts helemaal niet, die kon mijn vragen niet beantwoorden. Zoals voor of nadelen van biobim babyvoeding (nooit van gehoord). Of iets als: is thee bijvoeding? Euh wij vinden alleen hapjes bijvoeding. Huh??? Dus ik was er snel klaar mee. Net zoals de adviezen van laten huilen. Gelukkig niet gedaan want meissie had echt ergens last van.
    Dus wij doen het op eigen houtje, of met hulp van jullie! ;)

Knuffel en speentje heeft ze al. Vind ze ook heerlijk!

Meer voeding, tja het is misschien het proberen waard voor twee dagen ofzo. We zaten zelf te denken om haar snachts altijd 130+4 te geven. En als ze er 3 uur tussen laat, dan ook. Maar als ze er 4 uur tussen laat, dan 160+5. Zou dat ook werken? Of kunnen we beter ff alles ophogen? Ik ben ook wel een beetje 'bang' dat ze dan helemaal niet meer minder wil, als ze er ook nog eens 3 uur tussen laat.

Gisteravond kreeg ze om 19:30 160+5. Wij waren zoooooo vreselijk moe, dat we om 21:00 in bed lagen. En toen kwam ze pas om 3:50 uur..! We waren zo bij!! Dit is geweldig! Vannacht een fles van 130+4. En vanmorgen werd ze om 7:00 wakker. Dus we wilden al een fles maken, tot ik dacht: maar ze huilt/vraagt er niet om. Dus gewacht! Ze heeft het toen tot 7:45 volgehouden. 4 uur, dus weer een fles van 160+5 gegeven. Ben heel benieuwd hoe het verder gaat. Ze is vandaag op het kdv. Ik heb wel instructies meegegeven natuurlijk, maar ik baal we dat ik het zelf niet kan doen. Maar ja is niet anders!

Mijn man zegt vanmorgen: niet te veel hoop krijgen he. Ik: heb ik al....! Hihi!

Dus wat vinden jullie: alle flessen meer geven of alleen na 3,5/ 4 uur?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zat nog even te denken: inbakeren? Voor deze leeftijd is echt inbakeren niet handig meer, maar je hebt veel vormen waarbij je van die tussenvormen hebt waarmee ze wel redelijk strak ingepakt liggen, terwijl het niet echt meer inbakeren is.

Kleine flesjes zouden ook een patroon kunnen zijn dat de korte slaapjes veroorzaakt. Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je een keer een grotere fles aanbiedt. Als ze daarna langer slaapt, heb je ook weer langer tussen de voedingen zitten en kun je zo misschien overstappen naar die grotere flessen?

8. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor het meedenken rozemarijke. :)

Inbakeren heb ik met de puckababy wel eens geprobeerd. Ik had misschien door moeten zetten maar het voelt niet goed. ook wurmde ze haar handjes gewoon naar boven..
    en om het nu nog te doen. Het spookt zeker wel eens door mijn gedachten, maar welke methode zou ik dan kunnen gaan doen? Ze rolt wel al alle kanten op tijdens spelen en aankleden.

Wat we nu doen is een slaapzak aan en een dekentje strak over haar heen spannen. Maar daar zitten geen armen bij onder. Ze vind het namelijk ook erg fijn haar knuffeltje vast te houden.
    Lastig lastig!

Flessen ophogen hebben we al eens geprobeerd, met als resultaat: gewoon na 3 uur weer komen. Maar ik heb her en der al adviezen gekregen het toch eens te proberen, maar dan even langer doorgaan en even 'schijt' hebben aan de max hoeveelheid voor twee dagen. Misschien gaan we dat van de week proberen.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Jammer dat je niet bij t cb terrecht kan. Hier kan dat ook niet bij elke arts en verpleegkundige hoor (wisselt) dus dan zou ik het als ik jou was niet vragen ook....

Ik hoop dat je t gaat proberen met ophogen een paar daagjes. Ben erg benieuwd wat dat doet!

10. misa

misa Niet meer actief

Nou, vandaag de hele dag om de 4 uur de fles en dus ook de hogere hoeveelheid! (160+5). Net om half 8 weer dus ik ben heel benieuwd wat ze nu gaat doen. Ik heb haar zelfs een keer extra in bed kunnen leggen tussen twee flessen! Ik hoooooop zo dat dit nu gaat werken!

Ik hou jullie op de hoogte!

11. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Ontzettend vervelend/frustrerend die korte slaapjes en een kindje wat niet uitgerust wakker word. Ik heb helaas weinig tips. Hier ook een maanden lang een jongentje die erg slecht sliep, zowel overdag en 's nachts. Het enige wat ik je kan zeggen is, het gaat echt over! L. is nu een jaar en is sinds een maand of 7 steeds stukje bij stukje beter gaan slapen. Nu slaapt hij 2x een uur a anderhalf en 's nachts 7 van de 10 keer zo goed als door. Sterkte/succes en oja, wij hebben ook van alles geprobeerd incl het maantje. Hier was het dan ook helemaal niks! Vond het net zo'n discobal.

Deel Deze Pagina