Meisjes namen zijn hier geen probleem, ik weet al een paar jaar een naam voor als het een meisje zou worden. Maar een jongensnaam werkelijk verschrikkelijk Ik ben nog maar net zwanger maar ben al veel langer bezig met namen aan het bedenken, en we hebben hier ook al via internet en boekjes namen zitten te zoeken, er is eigenlijk maar 1 naam die we beiden leuk vinden en voor de rest vinden we niet gauw iets leuk. (hoop dat er geen tweeling komt met 2 jongens ) Maar die ene naam waar we beiden over eens zijn is de naam: Dakota! Wat vinden jullie van deze naam? en vinden jullie het wel bij een jongen passen? (het is een naam voor zowel een jongen als meisje, maar het word meer aan meisjes gegeven)
vreselijk!!! Het lijkt meer op een plaats naam of een achternaam, maar de voornaam?!!!?! nee zou ik me kind niet aan doen.
Als jullie dit allebei eenmooie naam vinden, zie ik het probleem niet. Gewoon doen. Mensen wennen gauw genoeg aan een 'vreemde' naam.
Hmm... Nee, dat zou ik niet doen. Ten eerste zou ik mijn kindje niet naar een amerikaanse staat vernoemen en ten tweede vind ik het veel meer een meisjesnaam (met dank aan Dakota Fanning).
Oh... Ik vind het juist wel een stoere jongensnaam! Spreken jullie het op z'n Nederlands uit of Amerikaans? Bij wikipedia kom ik uit op actrice Dakota Fanning, maar ook bij een Duitse mannelijke dj. Ook bruikbaar voor jongens dus
Ieders zijn smaak Dakota is i.d.d. een staat maar ook een plaats in aruba, en je hebt dakota fanning en een vliegtuig, en de indianenstam naam. Was wel benieuwd hoe jullie het zouden vinden, en om eerlijk te zijn omdat die naam niet veel word gegeven aan een kind in nederland had ik niet echt positieve reactie's verwacht anders hadden er vast wel meer kinderen zo geheten! pregnantje: top! wij vinden dat dus ook een stoere naam. is eens wat anders. en wij spreken het hier gewoon uit zoals het er staan dakota. maar van die duitse DJ had ik nog niet gezien . En Dakota word meer aan meisjes gegeven, maar het is een mannelijke naam heb ik gevonden. veel mensen denken ook eerder aan een meisje bij die naam juist door Dakota Fanning.
Heb gelijk een stukje van de radio in mn hoofd, van Evers, die deed voorheen vaak prins Bernhard na en een stukje was dus met zwaar Duits accent ; dakota, dakota aan de cota' zur.......(Over het vliegtuig dus)...... Zou het alleen daarom al niet aandurven....
Ik denk aan een vliegtuig.... Maak je nog niet te druk, laat het even bezinken en kijk over een tijdje of je het nog een leuke naam vindt. Wij waren er met 37 weken pas uit (zowel nu als bij onze dochter) en dat was nog steeds op tijd.
Ik vind het niets en zeker meer een meisjesnaam i.v.m. de verwijzing naar de actrice en zoals je kunt lezen, heeft de ruime meerderheid diezelfde associatie. Maar goed, het is jullie keus natuurlijk!
Voor een meisje super leuk en stoer maar voor een jochie... Dat zie ik 1 2 3 niet voor me..... Nee, echt een meisjesnaam!
Het is niet mijn smaak maar ben het eens met tupp. Wij kozen ook een naam die sommige niet mooi vonden maarja je moet doen wat jullie willen ! Hier zijn ze er ondertussen gewoon aan gewend