Wat vinden jullie van de naam Luna? Uitgesproken als Luuna (niet als Loena). Ik vind het zo moeilijk! Wil graag een lieve, stoere en wat apartere naam. Wie o wie weet raad?
Ik denk dat je dan heeeeel vaak kan zeggen dat het niet met een 'oe' is maar met een 'uu'. Verder vind ik het een prima naam, alleen hoor ik 'm erg veel (met 'oe' dan wel).
Ik hoor tegenwoordig de naam Luna veel voorbij komen bij honden ... Zou dan zelf ook niet kiezen voor deze naam ( buiten het feit dat ik het ook niet zo'n mooie naam vind ). Daarnaast denk ik idd dat de naam veelal niet naar je wens wordt uitgesproken.
Ik vind het een mooie naam! En ik denk dat mensen 1 keer verbeterd moeten worden en daarna weten ze het wel. Dus ik denk dat het wel mee valt. Onze poes heet Luna (met een oe) maar vind het echt een hele mooie naam!
Leuk . Kindje in de klas van mijn dochter heet zo. Kinderen weten allemaal dat Luuuna is en niet Loena - bij nieuwe mensen is mogelijk één keer goed vertellen, maar dat is snel duidelijk denk ik. Lief en toch stoer!
Onze dochter heet zo maar dan wel met uitspraak -oe- Met uitspraak -u- vind ik hem zelf niet mooi, dan wordt het een lieflijke naam terwijl ik een stoere naam wilde. Als het voor jullie DE naam is, doen!