Hoi, Vandaag op cyclusdag 9 de eerste fm gehad. Ik had een van 23(!) mm en een van 17 mm. Ik moest van de gyn direct de pregnyl zetten en dan morgenochtend om kwart over tien voor de iui. Maar is dit niet te vroeg? Ik dacht dat er zo'n 35-42 uur tussen moest zitten? Of is het anders als je ene eiblaasje al zo groot is? Hoe dan ook is het weer spannend!
Normaliter zit er zo'n 36-40 u tussen de Pregnyl en de inseminatie. Maar je hebt al een hele grote follikel. Dus het kan zijn dat je lichaam zelf de eisprong al in gang heeft gezet. Door de IUI naar voren te schuiven, ben je misschien nog op tijd. Wacht je langer, dan heb je kans dat de inseminatie ruim na de eisprong zit en dan maak je geen kans meer. Want een eicel is maar een paar uurtjes te bevruchten na de eisprong. Succes!
Ik heb vandaag iui gehad gisteren pregnyl gezet. Hier doen ze het standaard ongeveer 24 uur na pregnyl en ik ben er ook zwanger van geraakt.
Ik vind dit juist gunstiger, dan liggen de zaadjes als het ware klaar. Ik had bijv mijn eisprong S"avonds om 9 uur en de volgende ochtend om 10 uur de inseminatie, voor mijn gevoel was dat te laat en werd ook niet zwanger.
Sluit me aan bij Jippie en Pearll! Ik hoefde in principe helemaal geen pregnyl meer te zetten, omdat mijn follikel al op springen stond. Ik heb mijn pregnyl uiteindelijk (op eigen initiatief overigens) ná de IUI gezet. Ik ben ook van mening dat de eisprong beter iets na de IUI kan zijn, in plaats van ervoor.
Geen probleem, lijkt me. Ik ben zwanger geraakt van een IUI poging waarbij er, schat ik, zo'n 12 uur zat tussen de Pregnyl en de daadwerkelijke inseminatie.