Hoeveel Fostimon is normaal? (kort ivf schema)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mamalous, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalous

Mamalous Lid

29 nov 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik start deze week voor de eerste keer met het spuiten van Fostimon voor een kort ivf schema (vub schema). Mijn man heeft vruchtbaarheidsproblemen vandaar dat we zijn aangewezen op ivf. De gynacoloog heeft aangeraden om te starten met 300 eenheden Fostimon per dag en dan vanaf dag 6 0,25 mg Cetrotide. Ik vroeg me af of dat een normale dosis is om mee te beginnen? Ik heb een normaal postuur, ben onder de 30 en heb zelf geen vruchtbaarheidsproblemen. Wat zijn jullie ervaringen qua hoeveelheid Fostimon?

2. Als ik kijk naar je situatie, vind ik het een vrij hoge dosis om mee te starten.. Nu heb ik liever een arts die meteen hoog inzet dan een arts die eerst 3 keer een lage dosis probeert, voor hij besluit over te stappen op een hogere dosis, maar ik kan wel begrijpen dat je liever wat voorzichtiger bent. Anders bespreek je je zorgen gewoon eens met hem?

3. Mamalous

Mamalous Lid

29 nov 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok, en als je te laag start, is de hele poging dan sowieso mislukt of is dit tijdens de stiulatiefase nog bij te stellen?

4. Nee hoor, je kunt tussendoor nog wel ophogen! Als er nog niets groeit is dat geen probleem, maar áls er al een paar (maar weinig) eitjes klaar liggen, is de kans groot dat zij alleen maar harder gaan groeien, in plaats van dat er meer eitjes bij komen..

5. Mamalous

Mamalous Lid

29 nov 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik had gisteren de uitgangsecho (na 1 dag spuiten) en had aan iedere kant ongeveer 15 'startende' follikels. Volgens de gyn kan ik gewoon met deze dosis door blijven gaan omdat meestal niet alle startende follikels ook daadwerkelijk doorgroeien. Wat is jullie ervaring bij zo'n eerste echo?

Deel Deze Pagina