Ik weet niet wat voor medicijnen je gebruikt maar op borstvoeding.com is een lijst te vinden met met medicatie die wel samen gaan met bv. En wellicht is er eventueel een alternatief die wel gebruikt mag worden? Dan kan je misschien wel gewoon bv gaan geven zonder dat je moeilijk hoeft te doen! Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn! Een artikel over medicatie en borstvoeding: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Medicijnen - Medicijnen en borstvoeding: kan dat samen? De lijst met medicatie: http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2010-nl.html
ik heb bij beide kids borstvoeding gegeven maar helaas was het na 2 weken over en uit omdat de productie terug liep en ze allebei niet meer genoeg hadden aan alleen BV. daarbij was het bloedsuiker van mijn dochtertje laag bij de geboorte en ook als was die wel goed toen we naar huis gingen zonder bijvoeding moest ik toch de eerste week bijvoeden omdat ze te veel afviel. ook al weet ik dat de kans groot is dat ik het nu weer maar 2 weken zou kunnen geven ik wil hem toch die eerste belangrijke voeding en afweerstoffen mee geven en wie weet gaat het deze keer opeens wel goed na 2 weken en kan ik het langer blijven geven maar alle kleine beetjes zijn mooi mee genomen.
Dit moet je ook alleen doen onder begeleiding van een goede lactatiekundige hoor. Ik kolf ook maar 1 keer per dag, het gaat er bij mij om, om het klierweefsel wat er is nu al wat te stimuleren. Geloof dat de meeste vrouwen geen drup lekken en na de bevalling is het er gewoon.. ach ja moeder natuur heeft er goed over nagedacht
Lactatiekundige zei inderdaad dat ik geen 'seksverbod' mocht hebben van de gyn of vk. En pas vanaf 37 weken zodat de eventuele weeen op gang mogen komen. Het stofje wat vrij komt bij bv is in kleinere hoeveelheid dan bij een hoogtepunt dus daar maakte zij zich geen zorgen over. Ik heb zelf bv gedronken als baby bij ingetrokken tepels. Had ik helemaal geen moeite mee, gelukkig, volgens mn moeder. Succes
Zou gewoon proberen en volledig kolven is wel vermoeiend, maar zou het gewoon doen. Ik kolf volledig, omdat zoontje niet aan de borst wil. Nou ja rechts niet.. moet altijd achteraf kolven...het is min of meer ik val in slaap borst.Links lukt hem wel.. Doe dit nu bijna 2 weken. Ook ben ik gestart van week 37 (dat mag) met kolven met lactatiedeskundige. 4xdaags 10 minuten. ben na paar dagen snel opgehouden,Had snel al een voorraadje, dus geen probleem, mocht ons zoontje bijvoeding nodig hebben na de bevalling (was niet nodig) want had wat wee activiteit.. Zoontje is geboren met 38w2d...op nieuwjaarsdag..
Ik zeg doen!! ik had contact met een lactatiedeskundige en die kende het nog niet.. uiteindelijk heeft ze verschillende collega's benaderd en toen heeft ze mij bedankt voor de wijze les en verder geholpen...
Ik heb bij mijn zoontje 3 weken en bij mijn dochter 3 maanden fulltime gekolft. Helaas dronken beide kids niet goed aan de borst ivm ingetrokken tepels. Ik vond het echt heel goed te doen, vooral als je nog verlof hebt en veel thuis bent. Ben je van plan er hele dagen op uit te trekken in het begin dan is het minder handig, want je bent aan het voeden uiteindelijk wel wat meer tijd kwijt. Belangrijkste tip: haal een goede kolf! Bij mijn zoontje heb ik een Medela Symphony gehuurd bij de thuiszorgwinkel, ideaal want maar voor korte tijd. Bij mijn dochter was ik vastbesloten om het langer vol te houden, en heb ik al snel een Medela Freestyle gekocht. Ik was met 10 minuten kolven klaar en had ruim voldoende melk. Super als je je kindje toch bv kunt meegeven, ook al is het relatief kort. Naar mijn mening zijn de eerste weken absoluut de belangrijkste weken. Overstappen naar kv ging hier trouwens makkelijk. Flesje zijn ze al gewend, krampjes door de kv zijn er verder niet geweest. Als je rustig afbouwt hoeven ze nergens last van te hebben.
Hier 3,5maand gekolfd omdat onze dochter te vroeg geboren is. Op den duur werd het mij wel te zwaar. Ik ben letterlijk leeg gezogen. Qua lichaam en ook geestelijk. Mijn man werkt onregelmatig waardoor ik grotendeels alles zelf moest doen. Dus eerst kolven, dan voeden, nog na zitten en dan uurtje slapen en alweer kolven. Achteraf blij dat ik het gedaan heb. Maar dit keer is het of gelijk aan de borst of na de kraam week fles. Want een moeder zonder energie heeft de kleine ook niks aan. Succes met je keuze! En denk om je lichaam! Je voeld zelf het beste wanneer het klaar is. Maar dan is toegeven nog lastig.
Ik heb mijn dochter de eerste acht weken borstvoeding gegeven, door te kolven. Ik vond het erg vermoeiend, kreeg het gevoel dat ik alleen maar met de voeding bezig was. Maar ik wou het graag zo lang mogelijk volhouden omdat ik een eczeem patient ben en ik m'n dochter het beste van het beste wilde meegeven om deze kans bij haar enigzins te verkleinen. Maar na 8 weken kon ik de huidproblemen niet meer verdragen en moest ik medicatie hebben. En toen ben ik dus gestopt. Zowel de gyn als vele anderen hebben tege mij gezegd dat alle beetjes helpen. 8 weken vonden ze al een knappe prestatie en is een goede start voor de kleine.