Erasmus MC Psychiatrie zwangeren.. Ervaringen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Saffron88, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Wegens psychische klachten en gebeurtenissen uit het verleden (wegens herkenbaarheid ga ik er niet te ver op in..) en na overleg met mijn verloskundige kan zij me eventueel doorverwijzen naar de poli van het Erasmus MC in Rotterdam.

Ik geniet niet echt van mijn zwangerschap en zie er tegenop om straks voor mijn kindje te zorgen. Voor mij en mijn partner is dit heel moeilijk. We kunnen er samen goed over praten gelukkig en hij neemt me ook heel serieus. Naar de buitenwereld zijn we wat minder open, omdat er toch een soort taboe op rust en je als aanstaande mama 'hoort' te stralen van geluk. We zijn best een tijdje bezig geweest met zwanger raken en ik had nóóit verwacht dat ik het er zó moeilijk mee zou hebben als het eenmaal raak zou zijn :( Ik voel me ook schuldig naar mijn kleintje.... Hij/zij kan er niks aan doen en ik wil ook niet dat mijn kleintje de dupe wordt van mijn gevoel.

Ik sta open voor hulp van het Erasmus, maar ik kan weinig ervaringen vinden van andere zwangeren die er behandeld zijn of nog steeds behandeld worden.

Wie heeft er ervaringen met de dagbehandeling daar en wil (mag ook via PB eventueel) haar ervaringen met mij delen?

2. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Dapper dat je hier zo open over bent! Ik denk dat er veel vrouwen in jouw positie zitten maar er niet over durven te praten. Ik heb geen ervaring met deze poli maar van horen zeggen (werk zelf in de gezondheidszorg/ggz) wel veel positieve verhalen. Alleen al je gevoelens en zorgen delen met iemand anders dan je partner of vk kan erg opluchten.
    Veel sterkte en succes!

Share This Page