Hallo, Mijn dochter is vandaag 2 weken. En ik geef 7x per dag borstvoeding. I.v.m. migraineaanvallen ben ik genoodzaakt om te stoppen met borstvoeding. Echter blijf ik na het lezen van diverse sites en overleg met CB wat onzeker. Mijn dochter komt gemiddeld om de 3 uur overdag en in de nacht tussen de 4 a 5 uur. Mijn borsten voelen nog steeds de hele dag wat beurs aan en voelen ook snel vol aan (kleine knobbeltjes). Mijn dochter drinkt overigens ook slecht aan de borst, hapt moeilijk aan, laat snel los, verslikt zit veel. Dus heb ook kolven geintroduceerd afgelopen nacht en dus met de fles gevoed (Born Free), ze dronk 2x 110cc bv in de fles. Maar hierna super onrustig. Krampjes? Mist ze de borst? Mijn borsten waren leeggekolfd in ieder 7 min per borst. Hoe moet ik afbouwen? Eerst volledig kolven? Of doorgaan met bv en steeds 1 voeding laten vallen? Ik wil vanavond starten met 1 voeding laten vallen en dan bij voorkeur de voeding van 17.00/18.00 uur. Maar wat als mijn borsten dan op knappen staan? Als ze in de nacht namelijk 5 uur niet komt wordt ik wakker van mijn gespannen en prikkende borsten. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben echt zoekende naar hoe ik af moet bouwen. Ik wil koste wat kost een borstonsteking voorkomen. PS: ik begrijp dat er wat weken overheen gaan om af te bouwen.
Ik heb zojuist mijn eerste voeding laten vallen. Om 14.45 uur voor het laatst gekolfd. Om 18.00 uur eerste flesvoeding gegeven. En nu wil ik dus om 21.00 uur kolven. Echter heb ik mega harde plekken in mijn borsten en ze begin te steken. Ik neem aan dat ik gewoon nog 1 uurtje kan wachten? Ik vind het maar akelig dat afbouwen. Ik wil geen borstontsteking
Geen reacties?? Ik ben nu een paar dagen verder en bouw te tijd tussen het kolven langzaam op. Mijn borsten zijn niet meer gestuwd, maar voelen van binnen wel pijnlijk aan.
Hallo, Hoe is het nu? Je kunt inderdaad per voeding afbouwen of door de tussentijd te vergroten. Omdat je juist je productie had opgebouwd en nu afbouwt zal het langzaam gaan. Je lichaam moet even doorkrijgen wat de bedoeling is. Je kunt ondersteunend nog wel wat homeopathisch gebruiken of saliethee bijvoorbeeld om het afbouwen de ondersteunen. Ook kun je koelen na het kolven. Je kunt je medicatie even doorgeven, dan kan ik uitzoeken of het samen gaat met borstvoeding: heel veel namelijk wel. Succes