ruizende, dichtzittende oren

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Allahinkulu, 8 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hallo!

Ik heb van de week in het ziekenhuis gelegen ivm een darminfectie..had last van diarree..overgeven en vreselijke maagpijn. Het overgeven was op een gegeven moment bloed dus daarom moest ik in het ziekenhuis blijven. Daar aan het infuus gegaan en daarna was het overgeven en de diarree over..de maagpijn hield nog wel aan. Ik heb bloed en urine afgegeven en vervolgens medicijnen gehad. Een drankje Rennie heet het hier..is geloof ik voor de maag, ijzerpillen, magnesium (weet niet of het in het nl ook zo heet) is een soort poeder wat je in het water doet en antibiotica. Ik ben daar overigens ook gecheckt voor mijn bloeddruk die was goed..het hartje van de baby is beluisterd en dat was ook goed.
    Ik heb nu de laatste paar dagen steeds dat mijn oren dicht gaan zitten (net als wanneer je bijv in het vliegtuig zit ofzo)..en ik word dan een beetje licht in mijn hoofd..ik voel me zowiezo nog steeds niet helemaal fit. Of dit nu komt omdat ik de hele dag binnen zit..door de medicijnen of door de zwangerschap..ik weet het niet.
    Nu zeggen ze hier dat het komt doordat mijn bloeddruk omhoog (of omlaag weet het niet) gaat en dat daardoor mijn oren dicht gaan zitten enzo. Wat denkt u dat het kan zijn?
    Rust heb ik eigenlijk genoeg..zit de hele dag thuis..en doe bijna niets..dus nog meer rust dan deze rust kan ik bijna niet nemen :)
    Ik vind het toch eng dat ik zo duizelig word en slapjes enzo. Voel me er niet fijn bij.

groetjes, Gülay

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    heb net trouwens even bloeddruk laten opmeten die is 120/60

3. Lonneke

Lonneke Actief lid

16 jun 2006
    368
    0
    0
    Hoi Gulay,

Vervelend dat je zo ziek geweest bent en je nu nog niet lekker voelt. Ik denk dat het voor een groot deel te maken heeft met zwakte, die ruisende oren en daarbij je lage bloeddruk, welke sowieso al sneller voor duizeligheid, oorsuizen, neiging flauw te vallen zorgt. Dit kan echter verder geen kwaad. Beter een lage bloeddruk dan een hoge!
    Je hebt daarnaast even niets binnengehouden. Dat zou voor iedereen al behoorlijk inleveren zijn, maar voor een zwangere helemaal, omdat er ook een heleboel van jouw energie naar de baby gaat. Rust is inderdaad het belangrijkste ook al kan ik me voorstellen dat op een gegeven moment de muren behoorlijk op je af kunnen komen, maar rust, goed eten en drinken zal uiteindelijk toch echt zijn vruchten af gaan werpen.
    Beterschap!

Lonneke

Deel Deze Pagina