korter drinken na 1 week? en veel aangekomen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nikkie83, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik geef Ise nu n week bv :D ben helemaal blij dat het goed gaat maar sinds gister drinkt ze minder .
    eerste dagen was ik ruim 30-45 minuten met haar bezig aan 1 borst en nu is het 10-15 minuten en wil ze ook niet meer aan de andere borst drinken , ze laat dan ook n beetje uit haar mondje lopen , slikt ze dus gewoon niet door .
    is dit wel normaal ? s avonds komt ze ook om het uur voor een voeding en dan is het ruim 20 minuten , vanaf ongeveer 17:30 tot 23:00 en slaapt dan tot ongeveer 4 uur .
    Ze groeit trouwens ook bizar veel bij de geboorte woog ze 2950 gram en vanmorgen na 1 week dus al 3320 dus 370 gram aangekomen ben er wel heel trots op hoor maar vind het zoveel , mijn jongens begonnen pas na eerst afgevallen te zijn te groeien en Ise is de eerste 2 dagen 20gram afgevallen en daarna alleen maar aangekomen .

2. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    ZO, dat kleink allemaal helemaal mooi! En al zoveel gegroeid o pjouw melk!!!! Top!
    Onze zoon was erg groot, had erg veel nodig wat ik nog niet meteen had, dus eerst veel afgevallen, maar gelukkig na een week krabbeld ehij ook op. Maar ook ene langdrinker en ik vond het wel gezellig! Op een gegeven moment een boekje / tijdschrift erbij, heerlijk! Nu is hij in 10 minuten klaar, behalve de avondvoeding en daar geniet ik zo van!

Zoals jij het nu beschrijft klinkt heel normaal. Je kindje moet wennen aan het drinken en is daar nu blijkbaar aan gewend. Meer kracht gekregen om harder te zuigen en jouw producite voldoet aan haar wensen op dit moment! 's avonds is ze aan het clusteren om de nacht in te gaan, volkomen normaal zoals ik het lees.
    Er kunnen nog wel regeldagen aankomen, dan wil ze vaker of toch langer drinken, alsof je heel de dag aan het voeden bent, maar alsje daar aan toegeeft, dan is het met een dag of 2 weer op peil. Ik heb er overigens zelf niet zo heel veel van gemerkt.

Lekker doorgaan en genieten ervan!

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    thnx :) ja t is ook nooit goed he , gaatt goed nog afvragen of het wel goed gaat .
    Ik ben echt super trots en blij dat we de eerste week doorgekomen zijn zonder gekke dingen zoals borstontsteking of n weigerend kindje .heb alleen de oudste bv gegeven en dat was n ramp dus ging er nu wel met heel grote twijfel aan beginnen ;)
    en ben blij dat ik het gedaan heb hihi

4. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    En volhouden, hoor!!!!

Althans tot zover het gaat.
    Mijn motto was altijd, ik ga er aan beginnen en als het niet lukt dan zal ik zeker hulp inschakelen. Sommige mama's kolven bijv. fulltime en daar neem ik echt mijn petje voor af.
    Maar goed het is bij ons ook geod gegaan en gaat nog steeds goed (ondanks d ekloven en 2x borstonsteking)

Tipje voor kloven is purelan bij de apotheek. Werkt veel beter dan bepanthen!

Geniet er maar van!
    Ps ik vind het ook erg knap dat de BV je lukt met een druk gezin van nu 3 kids. Je hebt daar ook je was en alles van en de aandacht die je verdeeld!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.544
    36.522
    113
    Ja, gaat hartstikke goed joh! Je kindje groeit goed genoeg, dus ik zou lekker aan haar overlaten hoe vaak en hoe lang ze wil drinken. 10-15 minuten aan 1 borst deed mijn dochtertje ook tot 6 weken, toen stabiliseerde mijn productie wat en ging ze weer 2 kanten drinken. Kan heel goed hoor. Fijn dat het zo goed bevalt!

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Jeetje, dat gaat hartstikke goed dus !! Super fijn toch :) Niet aan jezelf gaan twijfelen meid.. En dat ze s'avonds vaak komt is normaal (clusteren) al heb ik dat met E.lle niet gehad en met N.ica wel.

En wat netjes dat ze nu al boven haar geboorte gewicht zit !!! :)

7. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    heey jij hier ;)
    Ik barst nu idd van t zelfvertrouwen ben helemaal blij stuwing is zo goed als weg , Ise komt regelmatig en mn voedingsbh past weer helemaal goed haha ik had al n grotere cup bh gehaald maar met de stuwing kwam het deel wat om je borst blijft zitten eruit leek wel n beetje marlies dekkers :p
    heb inmiddels ook al uitgevonden wat haar probleem is met de rechter borst , als haar armpje niet goed ligt weigert ze dus gewoon te happen , dus frommel ik der handje onder mn borst en dan is t goed hihi

8. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Schattig, he Ze zoeken allemaal een bepaalde houding. Mijn zzontej wil altijd zijn hand tussn mijn borsten hebben, lekker warm zeker;) Geniet er maar lekker van!

9. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Haha die weet goed wat ze wil.

Maar het is je dus gewoon GELUKT!!!

Gefeliciteerd met alles!

Deel Deze Pagina