Buikgriep en vreselijke bv dip!

Discussion in 'Borstvoeding' started by steen, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. steen

steen Fanatiek lid

Jul 16, 2007
    3,507
    0
    0
    Limburg
    Hoi hoi,

Ik heb voor de tweede keer in anderhalve week tijd een flinke buikgriep te pakken.
    De eerste keer had ik alleen twee dagen last van diarree. Maar nu heb ik flink koorts gehad en overgeven en waterdunne diarree voor een aantal dagen.
    Ik heb in die dagen ORS gedronken in de hoop dat de bv nog een beetje op peil zou blijven, maar helaas...het is echt gekeldert.
    Vanaf vandaag lijk ik weer wat binnen te houden (dag 4) en ben ik nu iom de lactatiekundige en de huisarts met domperidon gestart om zo te hopen dat de bv weer terug komt. Ik leg al heel veel aan, maar mijn dochter weigert op het moment dat ze er bijna niets meer uitkrijgt....dus het is een ware uitputtingsslag aan het worden...
    Heeft er iemand ervaringen met de domperidon in dergelijke situatie?

Ik hoop echt zo dat het snel weer op peil krijg, want ik vertik het om om deze reden te moeten stoppen met de bv na 5,5 maand....

groetjes!

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Steen: goed dat je contact hebt gehad met een lk en iom met haar en de ha gestart bent met domperidom. Zelf heb ik er geen ervaring mee.
    Wel wil ik je zeggen dat je echt niet hoeft te stoppen hoor ! Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Hoe meer melk er gevraagd word hoe meer melk er gemaakt word. Ook als je ziek bent (geweest) is je productie dus weer prima op te krikken. Als je kindje niet goed aan de borst wil drinken omdat er weinig uit komt dan is het mischien verstandig om er bij te kolven.
    Heb zelf ook wel eens een behoorlijke dip gehad bij ziekte van mij, écht het komt weer goed ;)

3. steen

steen Fanatiek lid

Jul 16, 2007
    3,507
    0
    0
    Limburg
    Dank je voor je reactie Nemo!

Inmiddels voed ik om de 2-3 uur inclusief de nachten...ben aardig op aan het raken, maar heb het er graag voor over. Vandaag zijn we lekker samen op bed gebleven. Gelukkig kan ik wel weer wat meer drinken dus dat zal ook wel gaan helpen. Ik hoop echt zo dat dit niet al te lang meer duurt....

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Domperidom schijnt met een dag of 3 te gaan werken.
    En lekker samen in bed is idd de beste oplossing.

Beterschap

5. steen

steen Fanatiek lid

Jul 16, 2007
    3,507
    0
    0
    Limburg
    Joehoe, het lijkt er op dat de productie weer terug aan het komen is, vannacht kwam Femke nog maar twee keer. En vandaag overdag laat ze al weer ruim vier uur tussen!
    Dus ik denk dat we uit de dip aan het komen zijn....pfff het kost wat geduld en energie maar dan heb je ook wat ;)

6. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    nou meid, knap hoor! het is slopend als je helemaal kapot bent en ziek en je moet ook nog die productie op zien te krikken! goed dat je hebt volgehouden!

7. steen

steen Fanatiek lid

Jul 16, 2007
    3,507
    0
    0
    Limburg
    :oops: Thanks!
    Ik vond het erg slopend, maar heb het er graag voor over gehad.
    En ben ook erg blij en trots dat het me gelukt is!

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

kijk het komt allemaal weer goed :D
    Fijn om te horen.

Share This Page