Mijn zoon(16maanden) was niet ingeënt en is vandaag gevallen op boerderij erf! Had klein plekje en HA ! Toen ik zei dat hijniet ingeent was moest ik komen voor spuit! Hij kreeg een snelwerkende en nog een voor langer termijn en bij deze moet hij over maand terug en over half jaar weer! Is dit DKTP ? en hij die ook snel werkende versie ! Helemaal vergeten dit allemaal na te vragen dus komt er weer een punt op het slechte moeder lijstje! Wat een kluns en wat vervelend voel ik me nu!!
Dat lijkt me een gevalletje tetanus (de t van de dktp). Uit nieuwsgierigheid: waarom heb je ervoor gekozen hem eerst niet in te enten en nu wel?
Tetanus heeft je kindje dan gekregen. Voornamelijk tegen vuil waarschijnlijk die in de wond kan zitten. Omdat het op een boerderij is gebeurd. @ AnkeM lijkt me dat ze nu wel een prik geeft zodat haar kind in ieder geval geen tetanus krijgt.
ik denk dat het niet de bedoeling was om het kindje te laten enten,maarja het kindje is gevallen en word wel ge ent op tetanus nu. Als ik val op boerderij moet ik ook ge-ent worden hoor en ik heb vroeger al mijn prikken gehad. Dat is uit voorzorgsmaatregelingen,werd van de week nog verteld door man op stadsboerderij.
tetanus is dit.. ook die mag je weigeren hoor.. volgens mij kies je principieel voor of tegen enten en niet naar hoe de wind waait maar goed... Tetanus kan je ook oplopen in de tuin, op straat, via de kat etc etc.. de boerderij is hooguit een verhoogd risico omgeving
Wat een rare reactie zeg. Het is toch haar eigen keus.... Als het haar kind niet gevallen was had ze ook niet een enting hoeven halen. Zijn zoveel ouders die geen enting geven. En deze dan wel geven omdat er misschien een kans is op tetanus. Beetje raar om te zeggen het is het 1 of het ander....
Ik denk ook tetanus. En door een paar herhaal prikken is hij dan ook langer beschermd dan met 1 prik..
Ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd waarom je dan nu wel laat vaccineren? Ik laat mijn kinderen bewust ook niet vaccineren, maar zou nooit voor een tetanus prik naar de HA gaan als een van mijn kinderen zich verwond. (of het moet een hele diepe verwonding zijn die niet bloed en waar geen zuurstof bij kan komen) Maar ontopic: Je kindje heeft waarschijnlijk de tetanus prik gehad, al kan het zijn dat het de DKTP was, hier in spanje schijnt het althans zo te zijn dat ze de tetanus prikken niet apart hebben, je krijgt dus altijd de hele combi prik. Ongelofelijk... Ik hoop voor jou dat dit niet het geval was.
Inderdaad, je komt overal met tetanus in aanraking, niet alleen op een boerderij. Je hebt daar een verhoogd risico omdat het vooral in paardenmest heel goed gedijd.
mijn zusje is als 10 jarig meisje door een lama gebeten,zij moest ook een tetanusprik,ze heeft gewoon alleen een tetanus gehad en niet de dktp. Je kan gewoon 1 tetanus prik krijgen hoor.