Hallo dames, het wordt zo langzamerhand tijd dat ik mijn zoontje op ga geven voor de PSZ. Nou zitten er bij ons in de buurt 2 PSZ. Eentje op loopafstand, waar volgens mij ook veel buurkindjes heengaan. En eentje iets verder weg, bij een basisschool in (en ik denk erover om hem later naar die basisschool te laten gaan). Nu is mijn vraag, waar hebben jullie op gelet bij het uitkiezen van een PSZ. Zijn jullie nog wezen kijken voordat jullie je kindje hebben ingeschreven? Graag hoor ik jullie ervaringen....
Als ik jou was zou ik goed opletten hoe er omgegaan wordt met de kindjes duur de juffen, maak desnoods een praatje met de ouders van de kindjes die naar de psz gaan, Ga uitgebreid even een keertje kijken met je zoontje op alle 2 de psz, en daarna de afweging maken waar je jezelf het prettigst bij voelt! Succes Helaas hadden wij geen keus hebben maar 1 psz hier op dorp, onze dochter is er een jaar heen geggaan maar heb er ook een topic over geopend, en per vandaag is zij van de psz af.
Ik heb op een open dag een aantal psz bezocht samen met Jamie. Waar ik op lette was of de ruimte zelf niet al te groot is met verstophoeken (dat ze dus wel in t zicht blijven van de leidsters). Wat er word aangeboden qua speelgoed. Of de mogelijkheid er is om veilig buiten te kunnen spelen en of het niet te grote groepen zijn. Moet huiselijk aanvoelen. Jamie zit nu op een groep van zijn leeftijd 2-3 jaar met 10 kindertjes en 3 soms 4 leidsters... hij heeft t echt super naar zijn zin en de leidsters zijn helemaal gek met hem. Ga er zeker kijken voor je gaat inschrijven. Vaak zijn er op de woe ochtend peuterspeelochtendjes. dan kan je met je peuter samen spelen met andere peuters en moeders/pappa's zijn daar dan gewoon bij. meestal vragen ze 1,- euro bijdrage (incl koffie) Dit is de ideale gelegenheid om eens goed rond te kijken op die psz.