Gevoel grote wc en flauwvallen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TiTaRa, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hoi dames

Heb een best genant probleempje en ik vind het ook heel raar..
    Het is me nu al zo'n 3x overkomen!

Al paar keer dat ik naar de grote wc moet en dan krijg ik hele fele steken in de buik en word ik ineens ook heel draaierig en krijg een heel groot gevoel dat ik moet gaan flauwvallen...Dan moet ik ook even gaan liggen en als het ietsje beter gaat dan kan ik pas naar de wc gaan.

Vind het echt vreemd, nog meer dames die dit hebben???

2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik neem aan dat je met "grote wc" een grote boodschap bedoelt? Dat daar geen misverstanden over bestaan ;).

Komt me heel bekend voor. Daar heb ik al jaren makkelijk last van, ook toen ik niet zwanger was. Op het moment dat je aandrang voelt zijn jouw darmen hard aan het werken om de boel naar de uitgang te krijgen. Daar gaat behoorlijk wat beweging (en dus ook zuurstof) in zitten. Dat kan er voor zorgen dat je hersenen wat te weinig krijgen wat de duizelingen/misselijkheid en gevoel van flauwvallen veroorzaakt.

Misschien even naar je verloskundige/huisarts bellen. Ik denk haast dat dit hetzelfde is, maar misschien willen ze voor de zekerheid even je bloeddruk meten of je ijzergehalte controleren.

Heel veel succes, hoop dat het snel minder is!

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ik ga altijd naar een grote wc. Op een kleine wc kan ik niet zitten;)

Ik herken het flauwvallen omdat ik naar de wc moet persoonlijk niet. Wel herken ik als ik een grote boodschap moet doen en ik ben dan een paar dagen niet geweest dat ik veel krampen heb. Maar dat is normaal.

4. Theertje

Theertje Bekend lid

26 jan 2012
    734
    0
    0
    huismama
    Oh ik herken het ook.
    Bij mij is het meestal alleen als ik aan de diaree ga.
    1 x in de zoveel tijd heb ik dit en je kan je er echt beroerd van voelen . Ik moet ook echt even rustig gaan liggen of zitten dan.
    Is bij mij ooit begonnen in mijn 1e zwangerschap .
    Nu is het er ook als ik niet zwanger ben en gelukkig is het ook niet vaak .
    Als het je onzeker maakt zou ik inderdaad ook even bellen .
    succes en sterkte ermee.

5. Calypso

Calypso Lid

25 mrt 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Herkenbaar!
    Al heel mijn leven krijg ik vaak krampen als ik naar het toilet moet. Soms zijn die inderdaad zo hevig, dat ik moet gaan liggen om het flauwvallen te vermijden.
    De krampen ervaar ik ongeveer wekelijks, het flauwvallen gelukkig een stuk minder frequent. Meestal gebeurt dat als ik lange tijd niet 'kon', of als ik geconstipeerd ben.

6. Trees

Trees Niet meer actief

Herkenbaar, maar dan buiten de zwangerschap. Ik ben inderdaad een paar keer flauwgevallen en één keer heel ongelukkig met mijn hoofd op de pot gevallen. Heel irritant.
    Mijn huisarts geeft aan dat door de pijn je bloeddruk daalt en dan kan je flauwvallen. Tijdens de zwangerschap, vooral tweede trimester, kan je bloeddruk laag zijn en heb je er dus nog sneller last van.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik herken het ook. Ik kan soms ineens hele scherpe buikkrampen krijgen, ik voel dan dat ik naar de WC moet gaan maar soms zijn die krampen ineens zo heftig dat ik echt helemaal licht in mijn hoofd wordt en het gevoel heb flauw te gaan vallen. Ben ook twee keer echt flauwgevallen. Doet echt gemeen zeer!

8. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Heb het toevallig voor de derde keer in m'n leven gehad en dus alledrie in de zwangerschap. Eerste keer wist ik niet wat me overkwam, en raakte een beetje in paniek en moest toen flink overgeven.

De tweede keer voelde ik me weer heel flauw, alsof ik elk moment kon wegvallen. Je voelt echt het bloed wegtrekken. Als ik op zo'n moment in de spiegel kijk heb ik ook een heel raar gezicht, helemaal grijs/groen! Tweede keer moest ik dus 'gewoon' de grote boodschap kwijt.

Vanochtende de derde keer. En wat een beetje scheelde was dat ik m'n hoofd naar beneden deed en m'n handen tegen m'n voorhoofd legde en probeerde m'n handen weg te drukken met m'n hoofd. (overkwam me een keer met bloedprikken dat ik bijna flauw viel, de vrouw die prikte legde haar handen op m'n hoofd en ik moest drukken).
    Toen naar het toilet en idd, weer grote booschap.
    Ben daarna wel direct naar bed gegaan, was helemaal kapot en nog steeds shakerig (is dat een woord...)

Heb ook lage bloeddruk. Misschien heeft dat er ook mee te maken?
    Maar als je je ergens zorgen over maakt, gewoon vk bellen hoor!
    Het is heel cliche, maar daar zijn ze voor!
    xxx

9. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ja ik woon in België en hier zeggen wij: naar de grote wc...
    In nederland zeggen ze idd: een grote boodschap :D

Mijn bloeddruk was de laatste keer nochtans heel normaal en andere momenten heb ik er ook helemaal geen last van alleen af en toe eens als ik dan EEN GROTE BOODSCHAP :p moet doen !! :)

Ik vroeg mij gewoon echt af of er nog dames die dit meemaakten want ik heb het nog nooit in mijn leven gehoord of zelf meegemaakt...

Allemaal hartelijk dank voor de geruststellende reactie's!!! :D

Deel Deze Pagina