Misselijk makende honger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nele87, 22 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    2 uur na een maaltijd begint het al weer: een lege zeurende maag, een extreem honger gevoel waar ik echt misselijk van word. Ik word draaierig en krijg spuug neigingen. Drinken helpt niet, ik moet echt iets eten.

Nu probeer ik natuurlijk erg hard om enkel gezonde dingen te eten, maar hier heb ik niet erg veel inspiratie voor...
    Nu eet ik vaak: een volkoren cracker, of een stuk fruit, een granny koek, een gekookt eitje...

Iemand nog tips? Bij mijn eerst zwangerschap ging dit hongergevoel pas met 16 weken weg, dus misschien heb ik nog wel een hele tijd te gaan...

Dankjewel!

2. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Dat had ik ook tot 14 weken. Ben toen ook een paar kg aangekomen daardoor maar er was geen oplossing behalve mn maag vullen.

3. Bloeme

Bloeme Bekend lid

16 jun 2012
    583
    154
    43
    Ik heb het ook. En het is heel vervelend. Probeer maar eens een gezonde keuze te maken als je bijna flauw valt van de honger. Ik zorg ervoor dat mijn drie hoofdmaaltijden goed vullend zijn. Havermoutpap en fruit bij het ontbijt, maaltijdsalade als lunch (goed vullen met quinoa, bonen en ei) en bij het avondeten veel groenten. Tussendoor kwark met fruit, rijstwafels en restjes avondeten. En noten en banaan wanneer ik dat ik-moet-nu-eten gevoel heb. En ik probeer me niet schuldig te voelen wanneer ik iets ongezonds pak, wat best veel gebeurt de laatste tijd😁

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.549
    113
    Vrouw
    Ohh herkenbaar, afgelopen week is dit bij mij begonnen. Gaat inderdaad over door iets te eten maar een uur later zit ik weer met dat gevoel. Ik probeer voornamelijk gezonde dingen te eten tussendoor. Meestal een cracker met kaas of jam of een rijstewafel. Maar ik werk 4 dagen dus meestal heb ik geen kans om tussendoor te eten of te snacken. In het weekend mag ik van mezelf best wat lekkers eten :D

5. briley

briley Niet meer actief

Dit had ik ook in het begin van mn zwangerschap. Ik at een extra boterham tussen mn ontbijt en mn 10u tussendoortje.

6. Lenas

Lenas Lid

29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Heel herkenbaar. Ik probeer ook vaak kleine beetjes te eten, krentenbol, yoghurt, appel, beschuitje en als ik er trek in heb wat chippies of wat chocolade haha :) . Probeer een beetje lief voor mezelf te zijn hierin, zolang je als hoofdlijn gezond probeert te eten kan af en toe wat ongezonds echt geen kwaad denk ik.

Wat wel lastig is, ik weet niet of andere dat ook hebben, soms heb ik trek in iets, maak ik het en dan word ik er misselijk van... ook zo handig haha! :D

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hahahaha dat is grappig :D dit had ik vanmiddag nog. Ik kocht na tijden dat ene lekkere broodje, ik sta het klaar te maken en opeens trekt het weg. Blegh dacht ik, had er 2 gekocht (nog 1 over) en die ene nog net tussen m'n kiezen kunnen krijgen hij was niet meer zo lekker als voor de zwangerschap LOL hahaha.

8. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Kan het ook zijn dat je suikerspiegel enorm daalt? Ik ben hier een beetje bekend mee en weet dat je dan juist geen zoete dingen moet eten (ook geen zoet fruit). Dit zijn korte energiegevers en teert je maag niet lang op. Je kunt de verschijnselen vergelijken met een hypo. Een diëtiste heeft mij toen geholpen om hiermee om te gaan en wat ik dan moest eten en drinken. Dit was overigens voor mijn zwangerschap :)

9. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Leuk om te lezen dat meerderen dit hebben. Het is inderdaad heel erg vervelend.
    Ik werk 4dagen, en tijdens mijn werk heb ik geen tijd om tussendoortjes te eten. Ik neem dan maar wat vaker een koffie met een koekje... Niet goed natuurlijk.

Als ontbijt eet ik ook al havermout.

Fruit is dus niet goed blijkbaar? Best trage suikers kiezen denk ik he?

Ik ben ook gek van een volkoren cracker met een plak kaas erop, maar dat is dan weer heel vet.
    Ik probeer de tijd nu maar door te komen met droge crackers...

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Je kunt beter vetten eten dan suikers hoor 😊 En dan bedoel ik natuurlijk geen friet enzo ;) kaas is prima joh!
    Wees alsjeblieft lief voor jezelf. Je bent zwanger en dit hoort er ook bij.

11. Nosam

Nosam Bekend lid

28 jan 2014
    842
    6
    18
    ✖
    Wij hebben veel gemeen blijkbaar. :p
    Dat laatste heb ik ook.

Ik heb ook de hele dag het gevoel dat ik honger heb, maar ik krijg het er gewoonweg niet in. Gisteravond was ik macaroni aan het maken. Oh wat had ik daar zin in zeg, m'n maag rammelde ervan.
    Totdat het op m'n bord lag. ;) Bah..

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Zo herkenbaar allemaal zeg! Ik vind het een goeie tip met dat vervangend iets voor suiker.

13. Smanilies

Smanilies Actief lid

30 dec 2015
    243
    0
    0
    Ik herken het ook. Heb ik net gegeten en 1,5 / 2 uur later wordt ik misselijk en ga ik kokhalzen. Het enige wat je kan doen is eten. Ik denk dat de spijsvertering ook sneller is als je zwanger bent. Je deelt je eten met je kleine. En het kost ook veel energie. 6 kleine maaltijden per dag. En als je dan nog steeds misselijk bent van de honger dan maar noten en andere dingen. :D

Deel Deze Pagina