cyclus tellen, helemaal de draad kwijt

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Zanetti, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Hoi lieve vk's,

Sinds 6/7 maanden ben ik gestopt met de pil. Kreeg na de ontrekkings bloeding direct een mooi cyclus van 30 dagen. Werd dus maandelijks mooi op tijd ongesteld.

Tot mn afgelopen menstruatie, afgelopen maand begon ik te bloeden (bruin bloed) op 4 oktober. Dit bleef aanhouden tot 10 oktober en toen brak de echte bloeding, die zo'n 3 dagen duurde.

Op 29 oktober werd ik wakker met ongelooflijk veel kramp in mn onderbuik, op het toilet met plassen plaste ik bloed bij de urine. Direct huisartsenpost gebeld en mocht langs komen. Bij de kweek, vonden ze een ontsteking dus de arts ging er vanuit dat het om een blaasontsteking ging, vond het wel apart omdat ik de bloeding + pijn in de onderbuik zo plots kreeg. Had wel wat verschijnselen van een blaasontsteking, zoals pijn bij het plassen en de onderbuik pijn. Kreeg wel een kuurtje mee, maar ik mocht het ook een dag of 2 aanzien en dan alsnog de kuur innemen als de klachten niet over waren, en ook was hij voorzichtig omdat ik aangaf een kinderwens te hebben, dus hij sprak ook van een eventuele innesteling.
    Ik heb het even afgezien en de klachten gingen over na 3dg, dus de kuur heb ik bewaard.

Nu hoorde ik normaliter de 10e van deze maand weer ongesteld te worden. Heb al 2 zwangerschapstesten gedaan, maar negatief. Vandaag wel wat bruin verlies, en zit te denken dat ik weer die ellendige bruinverlies krijg zoals vorige maand dat zo lang duurde en daarachter weer bloeding.

Weet nu alleen niet hoe ik mijn cylus moet tellen, de arts van de huisartsenpost vond dat ik ongeveer 2dg na het bruinverlies moet tellen, en dan lees je weer overal nee vanaf een echte bloedverlies dus helder bloed....

Ben zo gefrustreerd joh... waarom doet mn lichaam zo raar sinds afgelopen maand en nu weer!!!!!! :x

Sorry voor mijn lange verhaal, help? :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Yach,

een lichaam kan inderdaad wel eens anders werken dan je gewend bent; dat is de natuur helaas. Ik snap je onzekerheid over wanneer je nu moet tellen als het begin van je cyclus; dat is altijd lastig bij zoiets. Ik zou ook zeggen het echte rode bloedverlies, maar ik adviseer altijd in gedachten te houden dat je je vruchtbare periode rondom de eisprong een beetje uitbreid naar voren toe, mocht je cyclus toch zijn begonnen bij het bruinverlies.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina