Nieuw in dit wereldje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chantal84, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Hallo meiden,

zojuist bij de huisarts afgekomen ivm mijn korte luteale fase van gem. 8 dgn. De huisarts wilde mij eigenlijk nog niet doorsturen ivm mijn leeftijd e.d maar gelukkig wordt ik wel doorgestuurd naar de gyn. Lees op het internet ook allemaal verhalen dat een lf van 8 dgn toch echt te kort is om zwanger te worden.

Ik weet eigenlijk niet of ik blij moet zijn, voelt eigenlijk heel erg dubbel...

Zojuist gebeld met de poli om een afspraak te maken. Krijg nu een vragenlijst thuisgestuurd die ik moet invullen en aan de hand daarvan krijg ik een afspraakdatum. (gaat dit altijd op deze manier?)

Kan iemand mij vertellen wat ik me bij zo'n eerste afspraak met de gyn moet verwachten? Gaan ze meteen al onderzoekjes doen e.d? (mijn bloed is al gecontroleerd bij de ha en de zwemmertjes van mijn vriend ook, was gelukkig allemaal goed)

Kan iemand mij meer vertellen??

Gr Chantal

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi Chantal,

Ja het is een dubbel gevoel he, aan de ene kant blij dat je geholpen wordt. aan de andere kant wil je het liever binnen de slaapkamermuren houden zeg maar. Elk ziekenhuis heeft een ander protocol. Wij kregen bijvoorbeeld geen vragenformulier thuis gestuurd maar een vragengesprek bij de 1e afspraak. Komt eigenlijk op hetzelfde neer.

Ook werd er bloedgeprikt bij mijn 1e afspraak en kreeg ik een inwendige echo. Bij sommige meiden maken ze ook een uitstrijkje, dat is bij mij niet gebeurd, dus dat verschilt.

Verder kreeg mijn mannetje een potje mee voor zaadonderzoek. Het kan zijn dat ze bloed- en zaadonderzoek bij jullie overslaan omdat de HA dat al heeft gedaan, het kan ook zijn dat ze het toch zelf willen doen en dat jullie het nog een keer moeten doen.

Ik heb niet zo heel veel 'verstand'van een korte LF, weet wel dat een aantal meiden hier dat wel hebben. Maar volgens mij is het goed met medeicijnen op te lossen als verder alles goed is. Ik hoop het voor jullie.

Succes en sterkte!

Liefs Zora

3. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Chantal,

Jammer voor jullie dat jullie ook de mmm in gaan. Maar aan de andere kant.... heb je idd wel het idee dat er wat gaat gebeuren.

Toen de huisats ons doorstuurde naar de gynaecoloog kregen wij ook eerst beiden een vragenlijst thuisgestuurd. (rook je/drink je/ operaties in verleden/ ziektes bij jezelf of in fam./ wanneer eerste menstruatie, regelmatig of niet/ problemen op seksueel gebied)
    Toen we bij de gyn kwamen moesten we de vragenlijst meenemen en werd deze doorgenomen. Tevens werd er bij mij een inwendig onderzoek gedaan + een inwendige echo.
    Op de 3e dag van de eerstvolgende cyclus moest ik bloed laten prikken op LH,FSH,Oestradiol en Progesteron om te kijken of zich een eisprong ging ontwikkelen die mnd. Manlief moest na 3 mnd opnieuw speriogram laten doen (werd gezegd dat ze dit áltijd na 3 mnd herhalen ter controle).

Gelukkig waren bij jullie duitslagen bij de huisarts allemaal al goed, dat scheelt weer de helft moet je maar denken!!
    Hopelijk krijg je gauw medicijnen voor een langere lf en zijn jullie daarna snel zwanger!!

Groets Majo

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi Chantal,
    Heb zojuist als ik Miracles topic gereageerd op je berichtje!
    Ben echt opgelucht dat je een verwijsbrief hebt gekregen!! Hoop voor je dat je snel medicatie voor een betere LF zult gaan krijgen en dan heel snel mag komen meedelen dat je een klein beebje in je hebt groeien :)

5. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Het is indd een dubbel gevoel he meis.

Bij mijn eerste afsrpaak hebben ze de vragenlijst doorgenomen, daarna bij mij inwendig onderzoek gedaan (echo) en inwendig gevoeld.
    We moesten zwemmers van manlief inleveren
    Op dag 21 van cyclus moest ik bloed laten prikken voor progestoron, of ik een eissprong heb
    Op dag 14 een samenlevingstest, dit doen ze om te kijken hoe je op de zwemmers van je mannetje reageerd en kijken ze naar je eistok of je eisprong in aantocht is.
    Bij mij is dit berekend op mijn cyclus dus zal bij jou anders zijn.

het is allemaal heel spannend de mmm ingaan en er komt soms veel op je af, probeer er over te praten met je mannetje en stel vooral je vragen aan de gyn.

Liefs Noesje

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Succes Chantal!

Op onze 1e afspraak begonnen ze met een vragenlijst door te nemen (die jij al thuis dus moet invullen) Daarna inwendig onderzoek bij mij + echo + uitstrijkje. Ik was alleen heel heftig ongesteld dus uitstrijkje hebben ze de keer erna gedaan. Omdat ik op dag 4 van mijn cyclus zat konden ze direct beginnen met een cyclusanalyse. Er werd dus ook direct een aantal buisjes bloed afgetapt om allerlei zaken (qua hormonen) te bepalen. Tevens kreeg mijn vriend een 2e aanvraag mee voor zaadonderzoek (was ook bij de ha gedaan, maar die uitslag was dus slecht) Ook hebben ze bij mijn vriend zijn balzak gevoeld en bekeken.

Veel succes!

Deel Deze Pagina