Provera..JEUK!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by , Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hee allemaal.

Nou ik heb dus een kuurtje gekregen (provera) en de eerste paar dagen ging alles nog wel goed maar nu heb ik dus zo'n jeuk overal ik word er helemaal gek van het is ook rood . En als ik nou nog maar 2 dagen hoefde dan hoorde je me niet zeuren maar ik heb nog 12 pillen!
    Heeft iemand misschien ene idee wat ik er tegen kan doen of dat de gyn me iets anders kan geven ofzo want dit zo trek ik niet :(

Liefs

2. Niet meer actief

Het zijn dus allemaal rooie vlekken/bulten over mijn hele lichaam :x
    Kan de gyn pas om 08:30 bellen

3. wolly

wolly Niet meer actief

Niks is zo vervelend als jeuk ik hoop dat je er snel van verlost bent.

Ik geloof dat er ook in de bijsluiter staat dat je dan contact op moet nemen als je daar dus last van krijgt.

Heb je de gyn toevallig al gesproken?

Liefs wolly :)

4. Niet meer actief

Jaa precies echt zo erritand bah

Ja staat dat het zelden voor komt en wie heeft het...ik! En verassing mijn gyn is er alleen vanacht maar krijg straks een telefoontje van een andere gyn dus die kan me vast wel helpen hoop ik
    in ieder geval moet ik tot half 5 wachten tot ik gebeld word :rolleyes: dus schiet fijn op bah

Liefs

5. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Je moet nog 12 dagen ?
    Hoe veel pillen heb je mee gekregen dan.
    Ik heb al 2x een kuur gehad en beide x 10 pillen.

Hopelijk heeft de gyn een oplossing voor je meid.
    Want ze zeggen wel eens jeuk is erger dan pijn want daar kun je tenminste iets voor in nemen.
    Heel veel succes.

6. Niet meer actief

Hee

Ik heb in totaal 24 pillen gekregen en 2 pillen per dag ik moet nu nog 6 dagen eigenlijk maar ik ben gestopt voordat het erger word.

Ik heb in november een andere kuur gehad en daar had ik 20 pillen voor 10 dagen dus misschien krijg ik die nu weer

Ja het is verschrikkelijk ik zit hier n en ik voel het gewoon jeuken en ik probeer er niet aan te denken en niet te krabben maar ik word er gek van ik heb nu ook jeuk op me rug en daar kan ik dus niet bij grrr

Jaa dan heb ik toch echt liever pijn paracetamolletje en het is minder maar dit is niet uit te houden

7. Niet meer actief

pff zelfs mijn hoofd jeukt moet niet gekker worden he maar ik ga maar ff opruimen misschien denk ik er dan minder aan en voel ik het niet..uhuh lekker overtuigend he ;)

8. wolly

wolly Niet meer actief

Nog ander half uur ik hoop dat je er snel vanaf bent ik denk dat je andere medicijnen krijgt hopelijk gaat het daar wel goed mee.

Beetje laat miss maar talkpoeder wil ook wel eens helpen tegen de jeuk.

9. Niet meer actief

de gyn heeft nog steeds niet gebeld :x :x :x :x

Wolly thanks talkpoeder heb ik toevallig in de douche staan :D

Liefs

10. Niet meer actief

Dit is toch niet normaal :x :x :x :x dr is niemand meer aanwezig ! ! dus nu zit ik hier met mn goeie gedrag

11. wolly

wolly Niet meer actief

Ik vind dat knap brutaal dat ze je laten wachten en maar niet terug bellen, jeetje zeg.

Dan zou je toch willen dat hun een keer 2 uurtjes maar die jeuk kregen :) ;)

En heb je de talkpoeder nog gebruikt ik hoop dat het een beetje helpt.

12. Niet meer actief

Ja vind het echt asociaal..ben gebeld door een gyn maar moest hem uitleggen wat provera was :rolleyes: en ik moest stoppen met de pillen (DUH!) en dan zou ik wel een ontrekkingsbloeding krijgen..en ja die jeuk nou wacht dat nog maar even af..maar meneer ik heb gehoord dat er een medicijn voor de jeuk is en ik word echt gek ervan..ja nou wacht eerst maar ff af want als je nu niks meer inneemt moet het vanacht al minder zijn..ik heb die van vanmorgen niet eens ingenomen en het word alleen maar erger..nou stop eerst maar met de provera dan komt het allemaal wel goed..
    Oja en als klap op de vuurpijl..
    Ik zie dat u een telefonische afspraak had..
    Ja maar ben niet gebeld..:x
    O wat vreemd, was u wel gewoon thuis..
    Ja vreemd he vind dat eigenlijk niet kunnen..
    Ja was gewoon heel de dag thuis aangezien ik blijf krabben..
    Nou ja het is natuurlijk ook niet heel ernstig..
    :x :x :x :x :x ! Nee ik lig hier niet half dood te gaan dus ja wat is ernstig he!
    Uhh Ja mevrouw..
    Nou ik stop wel met die pillen en zoek het zelf verder wel uit..
    Oke mevrouw uhm wat was uw geboorte datum..
    :x :x %$^&#$#%^#$&^$% :x :x
    Oke bedankt nou dág

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa wat een kl**tzak bah bah bah

Resultaat : Ik heb me doodgekrapt! ! amper geslapen en ben heeel chaggerijnig.

Dus ga zo maar weer bellen he want hou ook vocht vast en niet zo'n klein beetje ook en in de bijsluiter staat als u bla bla of bla of blabla of astma heeft ( en dat heb ik dus ) moet u onder strenge controle blijven van uw arts of zoiets in die richting..dus voordat ik hier straks wel half over de bank hangend op de grond lig he is fijn dat ze ervan af weten natuurlijk..

Nou ik ga zo maar ff bellen

Liefs

13. wolly

wolly Niet meer actief

Echt wat een kl*te vent zeg en dat hij niet eens weet wat Provera is :confused: , wie is nu de gyn :rolleyes:
    Je verwacht toch dat de gyn jou dossier heeft en dat daar ook jou klachten en allergieen enz instaan tenminste bij mij wel en dan ga je er van uit dat het goedje wat je voorgeschreven krijgt dat dat goed is.
    Echt heel onbeschoft vind ik het.

Ik vind dat je niet normaal behandeld bent hoor, je kunt er een klacht tegen indienen voor hoe hij jou behandeld heeft.

Kun je ook niet naar een ander zh gaan waar je beter behandeld wordt.

14. Niet meer actief

Ja het slaat toch echt helemaal nergens op? En ik heb astma en in de bijsluiter staat dat je dan strengere controle moet hebben ofzo en ik heb helemaal niks! Nou we hebben hier nog een ziekenhuis maar die is samen met deze alleen andere locatie en die heeft volgens mij ook niet de afdeling gynaecologie het is verdeeld zeg maar. Baal daar wel van eigenlijk vind het geen stijl gewoon maarja nu moet ik dus nog maar zien hoe ik het ga doen want normaal moest ik nog 6 dagen provera en dan zou ik met een paar dagen ongi worden dan moest ik op dag 3 van de ongi bloed prikken en zou ik 14 maart weer komen maar nu ben ik dus op de helft gestopt dus kan ik dan ook niet weer eerder komen bij de gyn?

Ik ga ook zeker een klacht in dienen want dit kan echt niet gewoon kan er niet over uit het is maar goed dat die niet voor me stond met ze wijsneus gedrag oee en net zo als smorgens die assistent ja wat staat er in de bijsluiter dus ik zeg zelden tot nooit..maar het komt dus wel voor ik zeg ja zelden tot nooit ja maar het komt wel voor...oooo dan heb ik echt zin om haar heel de huis vol te schelden wie denkt zij nou dat ze is bah nouja en het zelfde dus met die arts assistent wie de opleiding gynaecologie duidelijk niet goed heeft behaald ;)

15. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    @lovelylove, ik zou nu naar de ehbo gaan, want dit kan gewoon niet langer. Niet meer braaf wachten, maar zelf actie ondernemen. Een ehbo is er voor dit soort gevallen. Er loopt daar vast en zeker een dienstdoend gyn rond en aan je dosier kunnen ze ook zo komen. Pak die bus en gaan.

16. Niet meer actief

Hee,
    Ik had een kuur gekregen van 24 pillen provera, maar nu kreeg ik uitslag/bulten/verschrikkelijke jeuk van die pillen dus moest ik ermee stoppen. Nu heb ik 13 pillen gehad denken jullei dat ik wel een ontrekkingsbloeding krijg of niet?

Thanks

Liefs

17. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Lovelylove,

Ik heb je topics samengevoegd, om het overzicht te bewaren.

Elvira
    Moderator

18. maatje

maatje Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    1,267
    0
    0
    Duiven
    Hoi hoi

Ik heb zelf Provera 10 dagen 1 pil pd geslikt en nu 12 dagen na de laatste pil nog niet ongi. Ben vandaag bij de gyn geweest en zei dat het wel eens voorkomt dat het niet werkt. Verder had ik gelukkig geen last van bijwerkingen. Mijn gyn zei ook omdat je ze om de 24 uur in moet nemen zodra je stopt dat het ook uit je lichaam is.
    Hoop voor jou dat je ongi snel komt.

Succes
    Maatje

19. Niet meer actief

Hee

Oo wat vervelend dat je nog niet ongi bent geworden!
    Maar ik moest er 1 smorgens en 1 savonds innemen dus er zat geen 24 uur tussen :( gek he dat jou gyn dat zegt en die van my weer wat anders vind dat wel slecht eigenlijk
    maar ik hoop voor je dat je ongi doorkomt vandaag of morgen want dit is ook niks!

Ik ben vandaag ongi geworden \:D/

Liefs

20. maatje

maatje Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    1,267
    0
    0
    Duiven
    Dat is mooi kan je gelukkig weer verder

groetjes maatje

Share This Page