Hoi, mijn zoontje is nu iets meer dan 2 maanden oud. Al van in het begin heeft hij moeite om overdag te slapen. Ik pas de principes toe van rust en regelmaat, en leg hem dus bij de eerste tekenen van vermoeidheid (geeuwen) wakker in zijn bedje. Hij moet dan altijd wel eerst eventjes protesteren (huilen), maar ligt na 5 minuten al te slapen. Jammer genoeg duurt zijn slaapje niet langer dan 45 minuten. Ik heb ergens wel gelezen dat 1 slaapcyclus op die leeftijd inderdaad maar zolang duurt, maar het probleem is dat hij daarna bijna niet overgaat naar het volgende slaapje! Heel soms lukt het hem wel wanneer ik zijn speentje geef en even bij hem blijf staan. Het gebeurt echter nooit dat hij meer dan 2u na mekaar slaapt. Hierdoor wordt het voor mij ook lastig ivm de flesjes. Hij is meestal een uurtje wakker en slaapt dan gemiddeld 1,5 uur als hij dus 2 slaapjes doet. Maar dan zit er met moeite 3u tussen zijn 2 voedingen... Nu, ik geef hem momenteel kleinere flessen omdat hij hierdoor 6x overdag eet, en zelfs die krijgt hij meestal niet uit. Ik vroeg me gewoon af hoeveel jullie kindjes op deze leeftijd achter mekaar sliepen overdag, en of je eventueel tips hebt om mijn zoontje wat langer te kunnen laten slapen? Het is trouwens echt niet zo dat hij na 1 slaapje (of zelfs 2) uitgerust is, want als ik hem dan toch maar naar beneden haal, zit hij heel veel te geeuwen en in zijn oogjes te wrijven. Alvast bedankt! Sunnyke
Hoi hoi, Mijn zoontje is nu 3 maand en slaapt nu pas overdag! De eerste 3 maanden sliep ie hooguit 2x 45 minuutjes en dat was het! Nu dat ie actiever begint te worden, meer dingen waarneemt lijkt ie ook eerder moe te worden en slaapt ie om de 2 uur een uur ongeveer. Ik begreep van het CB dat het gewoon erg verschilt per kindje. Ookal pas je de regelmaat qua slapen en wakker toe....geen kind laat zich leiden door regeltjes, ben ik achtergekomen :x Ik let gewoon goed op z'n behoeftes en handel daarna. Wat trouwens nog wel eens hielp om hem een extra dutje te laten doen was, beneden met hem rondwandelen in de wandelwagen, dan viel ie zo in slaap voor ongeveer 45 minuutjes. Maar dat lukte me ook niet altijd hoor...Ik doe het nu nog, alsie boven echt niet wil slapen gaat ie mee naar beneden, loop een paar rondjes en klaar is kees, meneer slaapt. Groetjes Marieke
Ik herken dit ook. Mijn zoontje is bijna 5 maand en slaapt per slaapje meestal 45 minuten tot 1 uur. Af en toe slaapt hij wel langer, maar dat is meestal als hij zijn speen niet uitgespuugd heeft. Vanmiddag heb ik geprobeerd om hem de speen te geven en dat hij zo weer in slaap viel, maar hij huilde alleen maar erger. Na een half uur er maar uit gehaald. In de oogjes wrijven doet hij vaak ook nog als ik hem er uit haal. De laatste dagen zijn de avonden en nachten ook drama, dus hopelijk is dat een fase. Elk kindje is idd anders. Soms baal ik er ook wel van, want ik kan nooit is bijslapen overdag. Als ik in slaap val is hij al weer wakker. Met de voedingen is het ook erg lastig. Ik leg hem nu voor de 2e fles nog even op bed zodat de andere flessen goed uitkomen en hij niet te lang wakker is voor de fles. Ik heb verder helaas geen tips. Hopelijk verandert het nog. Zolang hij wel vrolijk is lijkt mij niks aan de hand.
ik heb hetzelfde probleem overdag. s'Nachts kan ze wel van de ene slaapcyclus in de ander komen en slaapt ze van 21.00 tot 6.00. Hierna is t wat rommelen. Vaak redt ze het met speentjes tussendoor sóchtends nog wel van 6.30 tot 9.00 en daar na geen langere slaapjes dan 45 minuten. Ze krijgt 5/6 voedingen en ik kom dus ook in de knoop met t ritme..slapen/voeden/spelen. Ik heb t los gelaten. Als ze wakker is en miept doe ik 1 .2.3 x een speen erin en als ze dan nog niet verder slaapt dan zal ze wel uitgeslapen zijn voor dat ogenblik, dan neem ik haar mee, speel wat met haar.. leg der even in der box en dan is ze vaak na 30/45 min weer moe en leg ik haar weer in haar bed. Hier slaapt ze dus nu 2 x van voeding tot voeding en is ze tussendoor gewoon ff wakker. Succes ermee
ik heb hier ook last van vanaf het begin. mijn zoontje sliep vanaf de tweede week bijna niet overdag. egt een half uur en niet langer. nu heb ik er eindelijk een beetje een ritme in maar nog slaapt meneer hier overdag niet langer dan een uur. hij krijgt nu on 17 uur een groentehap als hij wakker is, en gaat daarna in bad... en is dan zo rond 18 uur alweer moe en gaat dus dan weer naar bed om vervolgens door te slapen tot de fles van 21 uur . en dan meteen weer naar bed tot een uur of 7 voor de vroege fles
Heel herkenbaar, Finn slaapt meestal maar een half uur a 45 minuten, en dan zie je aan hem dat hij nog heel moe is. Sinds vandaag leggen we hem consequent wakker boven, maar is nog een drama... ben benieuwd hoe anderen dit oplossen
Ik ben er ondertussen achter dat Danian alleen langer slaapt als hij zijn speen niet uitspuugt. Elke keer als ik boven kom als hij langer slaapt heeft hij zijn speen nog in zijn mond. Hoezo hij heeft hem nodig
Hoi, bij mij helpt het inderdaad soms ook wel als ik zijn speentje in zijn mond stop tussen 2 slaapjes in. Ik moet er dan wel even met mijn vinger tegen blijven duwen, want anders valt ie dadelijk uit zijn mond en is het weer huilen Mag ik vragen hoe jullie dat dan oplossen met de voeding als je zo'n wakkere baby hebt? Ik zit hier regelmatig in de knoei met mijn flessen. Ik vind het heel moeilijk om te weten of hij nu al honger heeft of niet. Hij ligt dan heel hard te huilen, en ik kan hem dan niet meer in zijn bedje troosten. Vanaf het moment dat ik hem uit bed haal en mee naar beneden neem, is hij lekker rustig op de arm. In de box begint hij dan echter opnieuw te huilen. Is dat dan een teken dat hij honger heeft? Nu is het zo dat ik hem, als er 3u tussen zit, wel een fles aanbied. Hij begint er dan wel gretig aan, maar laat echt wel redelijk veel staan (50 cc van de 150) en heeft dan ook echt genoeg. Groetjes, Sunnyke
Hier hetzelfde probleem. Mats (bijna 5 mnd) slaapt ook maar 30 - 45 minuten per slaapje. In het begin pikte hij het soms nog wel eens om als ik dan een speentje gaf nog een x 45 minuten in slaap te vallen. Tegenwoordig is hij als ik bij hem aan kom al klaarwakker en krijg ik hem niet meer in slaap. Ik haal hem er dan uit en leg hem bij de eerste tekenen van vermoeidheid (vaak binnen het uur) weer in bed. Een fles krijgt ie gewoon tussen die slaapjes door. Hij geeft zelf heel goed aan wanneer hij trek heeft en de ene keer zit er dan 3 uur tussen en de andere keer 3,5 of 4 uur. Hij drinkt dan wel altijd zijn hele fles leeg. Als jou kleintje zoveel laat staan dan lijkt het me niet dat hij zoveel trek heeft. Is hij dan niet gewoon nog heel moe? Dus als hij huilt in box gewoon weer in zijn bedje leggen? Heb je geen draagzak dat hij dan gewoon nog lekker een uurtje tegen je aan kan liggen of slapen en je zijn fles nog even kan rekken? Anders komt hij elke keer voor kleine hapjes en blijf je de fles geven.
Mijn dochter nu inmiddesl drie sliep ook hazeslaapjes en was nog vreselijk moe als ze wakker was. heb haar ee tijdje ingebakerd. Ziet er heel zielig uit, maar resultaat ze sliep overdag wel 2-3 uur achter elkaar en werd fris wakker. Nu is mijn zoon 4 weken en is ook ingebakerd nu alleen nog 's nachts want hij was ook erg snel wakkker in de nacht. Overdag slaapt hij ook slecht, dus waarschijnlijk, morgen overleg met cb of hij overdag ook inegbakerd kan zijn.