Kortere tussenpozen in de nacht

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door tallie26, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tallie26

tallie26 Bekend lid

16 jan 2013
    705
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Heidi,

Mijn kleintje is nu bijna 5 weken en in plaats van dat er steeds neer tijd tussen de voedingen gaat zitten, lijkt er een patroon te ontwikkelen waarbij hij vooral snachts een ritme ontwikkeld waarbij de tussenpozen steeds korter worden richting de ochtend.

Zo maakt hij met de laatste voeding voor 12u een lange ruk: tussen de 3,5-5 uur. Vervolgens komt hij na 3 u, daarna 2,5 en weer na 1,5. In de middag lijkt het weer op te bouwen en komt ie tussen de 2,5 en 3,5 uur.

Ik probeer al alert te zijn dat ie twee borsten goed leeg drinkt, al
    Is daar snachts geen sprake van. Tegen half 5 drinkt ie amper en is ie niet goed wakker te houden. De voeding ervoor drinkt ie wel voldoende.

Ik verwacht echt niet dat een baby van 4,5 week doorslaapt maar hoort er niet iets meer ritme/tussenpoZen in te zitten?
    De borstvoeding kost me best veel energie dus inde ochtend ben ik vaak al behoorlijk Total loss door de meerdere voedingen.

Ik hoop dat je hier iets in herkend of nog tips hebt.

Alvast dank je wel!

Groetjes,
    Chantal

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat een leuke naam: Aidan!

Tja, ik herken je verhaal. Kan heel vermoeiend zijn. Hoe is het overdag? Clustert hij zo laatste deel van de nacht en is hij dan tot ver in de ochtend weer tevreden? Dan zou ik kijken of je het ritme iets meer kunt sturen vanaf de ochtend.
    Aan de andere kant: kindjes halen hun beste voeding nu eenmaal 'snachts bij je: daar groeien en ontwikkelen ze heel goed op! Hij zal heel goed groeien gok is zo maar!

Daarnaast zit je kindje qua leeftijd zo rond een ontwikkelingssprong....dat zie je in slaap en drinkgedrag vaak terug. In dat geval zal hij er later weer minder behoefte aan hebben.

Los daarvan: overdag voldoende dicht bij elkaar zijn, om aan die behoefte ruimschoots voldaan te hebben kan helpen, evt. vaker aanbieden overdag (proberen rimte naar later te verplaatsen zodat hij in de ochtend clustert en niet einde nacht)

Tot slot: we lijken geen winter te hebben, maar stiekem zijn de nachten kouder aan het worden: dit gebeurt met name tweede helft van de nacht: mogelijk speelt dit mee en heeft hij extra energie (lees: voeding) nodig om lekker warm te blijven. (en bij mama is het natuurlijk lekker warm èn gezellig knus en veilig! :)

Geniet van hem!

Deel Deze Pagina