Stoppen met kolven --> hoe het beste afbouwen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamaVanChuck, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanChuck

MamaVanChuck Nieuw lid

7 jan 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik kolf nu 4 keer per dag, 10 minuten per keer, 200cc per kolfbeurt. Ik wil gaan stoppen met kolven maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ook heb ik een borstontsteking gehad (weken geleden alweer), en sinds ik weet hoe dat aanvoelt vind ik het eng om deze stap te gaan nemen. Kunt u mij advies of een schema/manier van aanpak geven?

Groetjes!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je hebt 2 opties:
    of ga naar minder opbrengst per keer en dus eerder stoppen. Waarbij je steeds controleert of je geen harde plekken meer hebt en de borst soepel is.
    Of je gooit er een kolfmoment helemaal uit (kijk of je ergens een moment hebt waar je minder vol bent of minder vlot kolft, dat is een mooi moment om als eerste af te bouwen) Je slaat dan deze kolfsessie helemaal over. Je kijkt het nauwlettend aan. Bij teveel spanning: spanning afkolven. (niet helemaal leeg: spanning er af: je codewoord is soepel!)
    Dit zal een aantal dagen nodig hebben voor je lichaam om op orde te krijgen. Wanneer je geen spanning meer hebt, geen rode vlekken of harde plekken, kun je een volgend moment afbouwen. Dit kan zijn het moment voor of na de afgebouwde voeding (zo krijg je een grote tussenpoze tussen de voedingen die overblijven) of wanneer je dat prettiger lijkt: wissel je wel en niet kolven af. (zo houd je het meer verspreid)

Van hier uit verder afbouwen.

Wil je het kolven enkel afbouwen of helemaal stoppen met borstvoeding? In dat geval kun je combineren met bijvoorbeeld remmende middeltjes zoals salie thee of salietinctuur.

Veel succes.

Deel Deze Pagina