Kortgeding

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Monique1985, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Wie weet hoe zo iets gaat ?
    Ik moet vervangende toestemming vragen voor paspoort en reis toestemming .. Ook eis ik de kosten terug van ex (hopen dat de rechter daar in mee gaat .. Anders zit ik elk jaar bij de rechtbank )
    Ik weet dat er vandaag een deurwaarder Naar ex gaat om de papieren af te geven ..
    Moet ex dan ook deurwaarder kosten betalen ?
    En gaat de rechter meteen uitspraak doen ?
    De zitting vind plaats op11 juni en 8 juli gaan we op vakantie ..
    Krijg ik meteen papieren om paspoort aan te vragen ??

Ik wist trouwens niet dat er een deurwaarder naar ex zou gaan .. Voorgaande jaren gingen we met de auto en hadden we gewoon id van zoonlief .. Nu gaan we vliegen en moet ik toestemming hebben 😤
    Maar ik knijp hem wel of ik ruim voor de vakantie alles geregeld krijg .. Wie weet dat en heeft dat wel is mee gemaakt ?

2. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Uitspraak wordt meestal niet meteen gedaan, maar uiteraard wordt er rekening gehouden met de datum dat jullie op vakantie willen gaan.

Je krijgt een vonnis (een grosse, waar een stempel "In naam des Konings" opstaat) en ik neem aan dat je daarmee naar de gemeente kan om het paspoort aan te vragen. Ik neem aan dat je die grosse ook gewoon meeneemt als je op reis gaat en aan de Douane kan laten zien als je ze om de toestemming van vader vragen.

De deurwaarder gaat naar je ex-partner om de kort gedingdagvaarding aan hem te betekenen. Je ex-partner moet natuurlijk wel weten dát er een zitting is en waar en wanneer die is.

Vaak als de toestemming door de rechter verleend wordt, wordt de gedaagde (je ex-partner dus in dit geval) ook veroordeeld in de kosten.

Officieel gezien had je met de autovakantie denk ik ook toestemming van je ex-partner moet hebben. Nu met de open grenzen hoef je je natuurlijk nergens bij een Douanepost te melden, maar stel dat je wel was aangehouden, dan had je niet kunnen aantonen dat je ex-partner toestemming had gegeven voor het meenemen van je kind naar het buitenland.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Zeg in de rechtszaal gewoon wanneer je op vakantie gaat en als de rechter het toekent of hij dat dan snel kan doen en ook de beschikking snel kan afgeven. Mag je best netjes vragen hoor.

4. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ja klopt idd dat ik officieel toestemming moest vragen .. Hij wist er wel van hoor .. Maar ik had me er toen niet in verdiept zeg maar .. En nu zag ik echt staan dat ik aangehouden kan worden en zoonlief dan niet mee mag.. Ik had alle documenten verzameld en naar ex gemaild .. Ik bedoel officieel is de vakantie 3 weken ik3 weken hij .. Ik dit jaar de eerste 3 weken en hij de laatste .. Dat is nu ook het geval .. Ik heb een retour ticket om terug te komen/gaan .. Dus wat zijn probleem is weet ik niet ..
    Maar ik maakte me idd zorgen of ik het wel optijd zou krijgen .. De zwak is 3,5 week voor de vakantie dus ik kan nooit 4 tot 6 weken wachten op de uitspraak want dan kunnen we gewoon niet weg .. En dan kost het ons ook gewoon heel veel geld ... Daar ben ik dus een beetje bang voor .. 27 mei moet de vakantie betaald zijn .. Normaal is het allang betaald maar ik durf het gewoon niet te betalen en ik stel het maar uit .. Om het te betalen .. En oh ik zou er echt ziek van zijn dat ex dit wederom kan verpesten .. Kindjes tellen al af .. En dan heb ik zometeen teleurgestelde kindjes en verdrietige kindjes .. Wij moesten ook in januari boeken ivb groot gezin en weinig grote hotel kamers en dat wist ex hoor 😡

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Zolang er geen dreiging van ontvoering is, dan is er eigenlijk geen reden om de vervangende toestemming niet te geven. Dus ik denk dat de kans groot is (ik neem in ieder geval aan dat je je ex-partner niet gedreigd hebt met het ontvoeren van de kinderen) dat je de vervangende toestemming gewoon gaat krijgen.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Dit denk ik ook.

7. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Nee .. Dat zeker niet .. Hij kent me ik ga zelfs van me leven nooit uit Almere .. Emigreren van me leven niet .. Kom netjes na 2 weken weer terug ..

Deel Deze Pagina