Hallo allemaal, nog niet zwanger maar al wel rondgekeken natuurlijk. Wanneer het zover is willen we graag een Stokke Xplory omdat deze ons handig lijkt en mooi vinden. Ik heb overal op het forum gezocht maar NIEMAND heb ik er nog over gehoord. Graag hoor ik ervaringen van mensen waarom wel of niet een Stokke te nemen.
Hallo Esmee, Daar wij lang getwijfeld hebben tussen de Stokke Xplory en de Bugaboo Cameleon, kan ik je dit ter overweging meegeven. De Stokke is handig als jij of je partner lang zijn, want de bak is in hoogte verstelbaar. Dit is ook voor het kindje leuk, kijk maar eens op de site van Stokke voor een demo-film. Of je de wagen mooi vindt is natuurlijk persoonlijk, wij vonden van wel. Een nadeel is dat de beentjes/ voetjes van de baby gescheiden zijn door de stang, zodat de kleine niet vrijuit kan bewegen, en je niet alle beddegoed kunt gebruiken. Verder vonden we het jammer dat de bak van kunststof is, we willen de kleine in een ademende bak van stof leggen. tenslotte vonden we dat de Stokke niet klein is in te klappen, hij past dus niet in iedere kofferruimte. Verder kan ik je de volgende link als tip geven: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... &gq=stokke Daar vonden we gebruikers die niet zo tevreden waren over de kwaliteit/ duurzaamheid van de Stokke. Op dezelfde site van Kieskeurig hebben we ook gekeken naar beoordelingen over de Bugaboo. De keuze is uiteindelijk gevallen op de Bugaboo. Wel jammer dat de kinderwagenbak erg laag is, maar zo lang ligt de kleine daar niet in. Het gewicht van de Bugaboo en de wendbaarheid en het kleine volume bij het inklappen (ik heb een kleine auto, een Opel Corsa) gaf de doorslag. Het was wel een moeilijke keuze! Succes dus met kiezen!
Hier wel gekozen voor de Stokke, maar nog niet in gebruik. Ingeklapt past de wagen helemaal in mijn kofferbak (een citroen C3). Met name het in hoogte verstelbaar zijn van de bak vonden wij een groot voordeel ten opzichte van andere wagens. Vrienden van ons hebben hem ook en zijn er erg tevreden over. Succes met je keuze!
Wij hebben ook de Stokke Xplory... En zou m niet willen ruilen! Het is echt een heerlijke kinderwagen! heel makkelijk systeem om in t klappen! We hebben een stationwagen dus daar past alles in.. Qua beddengoed kun je alles gebruiken hoor. Wij hadden gewoon een normaal wieghoeslakentje van de hema om t matrasje heen en ook een normaal lakentje. Het dekentje van de Stokke zelf erbij en klaar! Ik vond t juist een uitkomst dat de bak van kunstof is..lekker hygiënisch! We gebruiken nu de wandelwagen en echt je kan m naar je toe zetten en van je af..in lig en zit.. maar om alles samen te vatten... Een Geweldige Kinderwagen..
Hier ook tevreden over de stokke! Mijn man is lang 191 en ik klein 162. Voor ons alle twee perfect! Het was hier even oefenen met in en uit klappen, maar dan gaat het ook prima. Kindje zit lekker hoog, wel krijg ik altijd wel een opmerking als ik met haar wandel...... Gr
ik heb hem weer verkocht! Want de wielen vond ik niet goed genoeg voor ruig terrein, klinkers, bospaden etc. Er zit geen vering in de Stokke, dus ik heb gekozen voor een maxi cosi mura.
Wij hebben ook een stokke en alleen maar erg tevreden van. Wel komt er nu een klein nadeel, nu ik zwanger ben nr 2 zou het wel leuk zijn voor onze dochter om een meerijplankje te bevestigen. Alleen dat kan ik nergens terugvinden voor de stokke. Dus wat we nu gaan doen weet ik niet, een nieuwe wagen kopen waarschijnlijk waar ze alletwee in kunnen.
Ik heb zeer overtuigd niet voor de Stokke gekozen. Even los van het feit dat ik hem ronduit walgelijk vind (ik zou me dood schamen met zo'n barkruk op wielen ), biedt hij geen enkel comfort voor een baby als je niet op glad asfalt loopt. Er zit geen vering in. Ga maar eens over een onverharde weg of zo, ik vrees dat je kind er een hernia aan over houdt. Wij hebben daarom gekozen voor de One Tree Hill Urban Jungle. Ideaal voor alle soorten terrein. Succes met je keuze!
Goedemorgen, Er zijn volgens mij al wel wat topics hierover geopend, gewoon via zoeken Stokke invullen. Ik heb namelijk al een keer eerder over 'mijn Stokke kinderwagen' gereageerd. In 1 zo'n topic staat trouwens ook een tip over een meerijdplankje voor de Stokke. Ik ben er tot nu toe tevreden over. Hij past makkelijk ingeklapt incl. reisweig in mijn achterbak (bmw1). Mijn zoontje is wel vrij groot (67 cm), dus ik denk dat hij idd niet lang meer in de wiegbak zal passen, maar dat geldt misschien ook bij andere kinderwagens (mijn vriendin heeft een zoontje van net zo lang en die past ook bijna niet meer inde maxi cosi mura). Het is een aparte kinderwagen en je hebt soms best wat bekijks, maar smaken verschillen he, wij vonden 'm mooi! Succes!
Tja, je moet van te voren wel afwegen waar je de wagen het meest gaat gebruiken.... als je iemand bent die veel de natuur in gaat, zullen er inderdaad betere wagens zijn. Maar die overweging moet je zelf van te voren maken. De Stokke is meer een stadswagen, maar dat advies kunnen ze je ook geven in de winkel.
Wij hebben ook een Stokke en ik zou 'm niet meer willen ruilen, wat een heerlijke wagen. Je moet voor jezelf inderdaad afwegen hoe en waar je de wagen vooral zult gebruiken. Als je veel in t bos verwacht te wandelen, of in oude stadjes met kinderkoppies, dan is de Stokke inderdaad geen handige keuze. Maar als je (zoals wij) vooral in de stad komt en niet in bossen ofzo, dan is 'ie ideaal. Rijdt heel licht, kan 'm makkelijk met 1 hand besturen, draait heel soepel en is makkelijk in en uit te klappen (na een beetje oefenen ) En tja, sommigen vinden 'm walgelijk, terwijl wij na 1 blik wisten 'dit is 'm', we vinden 'm super, lekker apart en futuristisch Ik zie dat je in de buurt woont, je mag wel eens een keertje komen oefenen hoor
Dan moet je niet naar Maastricht gaan stadten want dat is kinderkopje hier kinderkopje daar hihi. Zelfs in de Urban Jungle stuiter je nog rond.
Hey ladies, echt heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ben blij dat jullie zo eerlijk zijn want in de winkel willen ze hem gewoon graag verkopen... Wij vinden hem zelf ook heel mooi en ik ben 1.65 en mijn luv 1.98 dus voor de hoogte is dat ideaaaaal Verder wonen we in een omgeving waar weinig tot geen kinderkopjes of bos voorkomen dus ideaal! We hebben wel een mooie hei maar daar zijn de paden goed verhard! Dus het enige is de vering die nadelig is maar daar zal ik dus weinig last van hebben.. Ik ben overtuigd, het word dus wel een stokke!