Ik heb een vraagje. Bij mijn buurman naast ons in de achtertuin zit een jong kauwtje vast, hij kan niet vliegen en de buurman is niet thuis. (Op vakantie) Ik weet niet wat ik kan doen om dat arme beestje te helpen, een ouder kauwtje roept hem de hele tijd, vind het zo sneu Dat jonge beestje probeert te vliegen maar lukt dus niet. Moet ik het zo laten (weet niks van die beestjes af, dus misschien dat hij later wel kan vliegen?) of moet ik toch een manier zien te vinden om bij dat beestje te komen? en dan, als ik hem heb, wat moet ik er dan mee? Hij zat eerst in mijn tuin, toen had ik m gevangen en op de schutting gezet (met de gedachte dat hij dan wel weg vliegt, maar toen 'vloog' hij naar de tuin van de buurman) Iemand enig idee wat ik kan doen?
Wij hebben een vogelopvang die we kunnen bellen. Wellicht is er bij jou ook een vogelopvang of bel de dierenambulance?
Hij zit dus niet vast met zn pootjes ergens in ofzo? dan zou ik het laten, en er eventueel lekker wat broodstukjes heen gooien Misschien komt de grote kauw dan ook wel sneller? wij hebben ook een week lang allemaal kleine musjes in de tuin gehad die nog niks konden. Komt vanzelf, maar ze moeten natuurlijk wel eten krijgen van de ouders...
Ik heb net vogelopvang gebeld die zei dat ik de dierenbescherming moest bellen, ook gedaan. En zij zei dus dat ze niet zomaar in de tuin van de buurman mochten komen, (alleen met toestemming van de politie) en dat ik evt de dierenpolitie (of hoe heet het?) kon bellen, en als zij het nodig vonden dan pas kan de dierenbescherming dat beestje komen halen. Maar ze zei wel dat vaak de ouders wel hun jongen voeren en dat ik het beter aan kon kijken. Beestje huppelt rond en zit nu in de schaduw.
je kunt hem het beste met rust laten nu.. hij wordt zo gewoon gevoerd door zn ouders.. en als hij sterk genoeg is vliegt hij vanzelf weg! katten kunnen zo wel in de buurt komen.. maar dat is de natuur.. gewoon met rust laten nu misschien wel een bakje water neerzetten als dat kan
Ik doe er verder niks aan. (kom er niet eens bij haha) Maar zijn ouders zijn wel erg waaks, onze kat was even buiten (kan niet over de schutting heen komen) en dat kauwtje was dus flink aan het schreeuwen tegen mijn kat, ik zit binnen met headset op maar degene met wie ik sprak via mijn headset kon hem horen schreeuwen haha Dat andere kauwtje houd m dus goed in de gaten zal wel goed komen denk ik dan.
Zaterdag hier precies zo! Zaten er wel 3. Wist ook niet wat te doen en had de dierenamnulance gebeld, maar kauwtjes leren vliegen vanaf de grond, dus het was heel normaal. Zolang hij verzorgt wordt door zn ouders, is er niets aan de hand. Hier zat hij smiddags al in een hoge boom, en smorgens vloog ie alleen maar tegen mn ramen Alleen in de gaten houden dat er geen katten bij kunnen klmen.
Ik zou wel zorgen dat de katten uit de buurt blijven . Ik zal wat water neer zetten even blijven kijken tot hij drinkt en weer weg halen . Laten staan lukt misschien katten .
Arm beestje hij is een makkelijke prooi voor katten nu ja. Hopelijk kan ie in rust daar herstellen .. laat je weten hoe t verder nu gaat?
Heb twee jaar geleden drie kauwtjes in de tuin gehad. Ik heb ze met rust gelaten. Twee leerden vliegen, de derde niet. Die vond ik drie dagen later dood in de bosjes. Het is de natuur. De ouders waren steeds in de buurt en bleven hun kroost ook voeren.
hier een heel nest jonge kraaien in de tuin.. lekker laten gaan. als zn ouders hem verwaarlozen moet jij dat vooral ook doen. dan is hij niet sterk genoeg om te overleven
hier vorig jaar kauwtje in tuin die niet kon vliegen... ik liet hem eerst met rust maar hij kwam steeds dichterbij en zat op gegeven moment bij mij op de ligstoel.. op advies van vogelopvang beestje wat kattenvoer uit blik gevoerd (at die zo van mijn vinger).. maar dagen later was die weg..
Ik heb hem vandaag niet meer gezien, en zijn vader/moeder was ook weg dus denk dat hij is gevlogen. (of is gepakt door een kat, dat kan ook, wij wonen in een kattenbuurt, echt overal katten) Ik heb eigenlijk dus geen idee wat er met hem gebeurt is, ben namelijk rond half 6 weg gegaan gistermiddag en toen was hij er nog, en kwam pas snachts thuis, heb er toen ook niet meer naar om gekeken. (Ja vanmorgen pas, maar toen zag ik m al niet meer)
Ik zou niet weten hoe ik de katten uit de buurt zou moeten houden, ik kan niet bij de buurman in zijn tuin komen (dus ook geen bakje water neer zetten) Maar denk dat hij gevlogen is, of nou ja, dat hoop ik