Wij gaan binnenkort op vakantie met het vliegtuig en willen de joolz niet meenemen omdat we bang zijn dat er te ruig mee om gegaan wordt. Nu zaten we te kijken naar een 2de hands Bugaboo bee buggy. Maar dat is ook best een breed pakket als je hem inklapt. Weet iemand of je die moet inchecken in het ruim of mag deze mee als handbagage tot de gate?.. we willen namelijk juist een buggy hebben ook voor op het vliegveld. Andere buggy tips zijn ook welkom. Als ze er maar goed rechtop in kan zitten, stevig en helemaal in ligstand kan.
Babyzen yoyo mag als handbagage mee het vliegtuig in. Maar volgens mij mogen de meeste buggys gewoon mee tot aan de gate, gewoon even kijken in de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij, of even contact met hen opnemen.
Ja heb ik gedaan. Er staat dat een paraplu buggy mee mag.. maar verder worden er geen afmetingen aangegeven. Maar jouw buggy is ook geen paraplubuggy dus dan zal de Bugaboo bee ook wel mogen.. ik neem ook de draagzak mee dis als ze moeilijk doen kan ze daar ook in op t vliegveld.
Volgens mij gaat het er vooral om dat de buggy in 1 keer inklapt en dat je dus niet met twee losse delen zit. En ja, daarnaast mag hij natuurlijk niet veel te groot en te zwaar zijn. Anders even de vliegtuigmaatschappij even bellen. Kunnen zij je vast meer over vertellen. Maar volgens mij moet een bugaboo bee wel ok zijn hoor, die dingen zijn toch juist bij uitstek gemaakt voor mensen die veel reizen..? Ik heb zelf een Recaro Easylife, geen paraplybuggy, maar klapt wel redelijk klein in. Deze heb ik tot nu toe altijd zonder problemen mee mogen nemen tot aan de gate. (Misschien wel zelfs tot in het vliegtuig, heb ik nog nooit geprobeerd, lijkt me alleen maar onhandig. Ik heb er gewoon een beschermhoes bij gekocht.) Hij kan alleen niet helemaal plat, maar zodra ze eenmaal zelfstandig kunnen zitten hoeft dit ook niet meer.
Bedankt voor je reactie iPinky! Het is de bedoeling dat hij mee mag tot de gate. Zag op de website van de maatschappij staan dat soms de buggy onder de stoel geplaatst wordt in het vliegtuig maar dat lijkt me helemaal niks. Het is iig 1 deel als je hem inklapt. De platte stand is meer voor als ze gaat slapen in de buggy. Hoeft idd niet helemaal plat plat maar wel dat ze comfortabel kan slapen!
Wij hebben een buggy gekocht voor op vakantie. Onze dochter was toen 6 maanden, dus daarvoor eentje die goed plat kon. Let wel op dat je buggy wel mag meenemen tot aan de gate, maar vaak/soms pas terug krijgt bij de bagage. Je zit dan op het vliegveld van aankomst wel tijdelijk zonder buggy. Om dat stuk te overbruggen (en om onze dochter rustig te krijgen in het vliegtuig) heb ik een draagdoek meegenomen. Een draagdoek/draagzak is sowieso een aanrader voor op vakantie.