Hallo allemaal! Ik heb een vraag over de pil. Ik slik de pil al een tijdje en weet meestal ook wel wat ik moet doen als ik het vergeet. Maar nu even helemaal niet . Ik ben namelijk in de tweede week (denk ik?) mijn pil vergeten, ik ben altijd zo gewend om het elke avond in te nemen dat ik geen idee heb welke dag het geweest zou kunnen zijn, maar in ieder geval zal het de tweede week geweest zijn, omdat ik er toen achter kwam. Ik heb de pil dus overgeslagen en niet meer ingenomen. Ik heb toen even gegoogled maar ik heb niks kunnen vinden over wat je dan moet doen, ik lees meestal dat je dan de pil de volgende dag samen met je andere pil kan innemen maar dat kan ik dus in mijn geval niet meer doen. Wat nu? Bedankt alvast!
Hoi, Volgens mij is in de eerste week het ergst, de kans op zw het grootst. In de tweede week kleiner. Gebruik in ieder geval uit voorzorg een condoom de rest van de pilstrip! Heb je de bijsluiter niet meer? Daar staat het ook in. Bel anders je HA Hoe kan het dat je niet weet welke dag? Je kan toch op je strip zien welke dag je hebt overgeslagen? Ik ben m ook vergeten, in de eerste week nog wel! Toen ik erachterkwam (24u te laat) dus 2 pillen geslikt. Heb toen meteen zo'n App gedownload: elke avond om 9u geeft ie een berichtje dat ik m moet slikken. Elk volgend uur herinnert ie me eraan. De melding gaat pas weg als je aangeeft dat je m geslikt hebt!
Ik zou me niet te zorgen maken.. Kans is volgens mij alsnog 1%.. Ik ben een keer 5 (!) dagen mn pil vergeten, en niet zwanger geworden heb toen gewoon vanaf dag 6 geslikt.. (Dit was in de eerste week, was vergeten te beginnen) Inmiddels half jaar echt gestopt en zwanger dus ben ook niet onvruchtbaar.. Het hormoon van de pil blijft vrij lang in je lichaam, dus 1x missen is denk ik niet zo erg.. Mocht je toch twijfelen, bel je huisartsassistent op, die weet wel raad
Ik ben de eerste zwangerschap zwanger geraakt omdat ik een pil vergat. Maar dit was wel een pil in de eerste week. Dan is de kans dat je een eisprong krijgt het grootst. (die zwangerschap werd uiteindelijk een miskraam, maar dat kan ook een andere reden hebben). Een eitje (of eigenlijk "follikel") moet eerst groeien, daarna kan hij pas springen. Dat groeien gebeurt in de eerste week dat je de pil zou moeten nemen. Dus als je dan een pil vergeet, dan kan je lichaam beginnen om het eitje te laten groeien zodat hij later kan springen. Vergeet je een pil in de tweede week, dan is er geen eitje gegroeid dus kan die ook niet zomaar springen. Dan kan het zijn dat je lichaam alsnog het signaal geeft om een eitje te laten groeien, en twee weken later te laten springen. Dat zou te laat zijn. Want voordat dat eitje zou kunnen innestelen komt je stopweek en wordt je hele baarmoeder weer schoongemaakt voor de volgende ronde. En stel je voor dat er wel een eitje net op tijd komt, dan moet dat óók nog bevrucht worden, wat met de pil ook al moeilijker gemaakt wordt. (snap je het allemaal nog? t is wel een heel theoretisch verhaal). In ieder geval denk ik dat jij je geen zorgen hoeft te maken, want de kans dat je zwanger wordt van een pil vergeten in de tweede of derde week is minder dan 1% en waarschijnlijk zelfs kleiner dan 0,1%.
Dankjewel voor je reactie! Ik heb toen besloten om geen stopweek te houden en de nieuwe pilstrip gelijk weer te slikken nadat ik klaar was met de vorige. Dat heeft toch geen effect op jouw verhaal? Daarnaast voel ik me al een paar dagen licht misselijk maar dat kan ook omdat mijn hormonen denk ik erg verward zijn.