Beste UWV, Ik werk sinds 23 mei halve dagen. Ik ga hierdoor met verlof op 24 juni ipv 8 juli. Ik ben uitgerekend op 5 augustus. Nu krijg ik een brief waarin staat dat ik aan het werk ben en inkomsten heb en dat dit gevolgen heeft voor mijn uitkering. Op de specificatie staat de periode van 23 mei tot en met 23 juni. Betekent dit dat ik na 23 juni geen ziektegeld krijg? Alvast bedankt voor de reactie.
Beste Nicky1973, Je geeft zelf al aan dat je met ingang van 24 juni met zwangerschapsverlof gaat. Dat houdt in dat je tot en met 23 juni recht hebt op betaling van je Ziektewet-uitkering. UWV beëindigt dan deze uitkering en start met de beoordeling van je Zwangerschaps- en bevallings-uitkering. Binnen 4 weken na 24 juni ontvang je bericht over de hoogte en duur van deze uitkering. Meestal merk je hier zelf niet zo veel van en betaalt je werkgever gewoon je salaris door. Hoe je werkgever dit voor jou geregeld heeft kun je op je werk navragen. Actuele informatie over de zwangerschaps- en bevallings-uitkering vind je hier. Ik wens je een fijn verlof toe. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare