Ik vroeg me af of iemand tips had over het zachthouden van herbruikbare luiers? Nu is het niet dat ze enorm hard zijn, maar ze zijn wel veel minder zacht dan in het begin. Ik weet ook wel dat ze niet super ultra zacht kunnen blijven, en ze zijn zeker nog bruikbaar hoor, maar misschien dat ik hun levensduur kan verlengen door het iets anders te doen Ik droog ze in de droogkast, als ik ze gewoon op een rekje laat drogen worden ze echt super hard. Ik heb al gehoord dat een scheutje azijn tijdens de spoelwas zou kunnen helpen, maar anderen zeggen dan weer dat azijn totaal niet mag? Hellup!
Hmm bamboo zou juist zacht moeten blijven. Heb nog wel wat wastips voor je gevonden: Wasbare luiers: welk wasmiddel en hoeveel — De Luierhoek — herbruikbare luiers http://www.luierhoek.be/luierhoek/wp-content/uploads/2013/01/WasFolder-Luierhoek.jpg (geen azijn dus inderdaad ivm elastiek)
Heb je de gewone bamboozles of de bamboozles stretch? Ik vond die eerste echt een stuk harder dan die tweede. Misschien kun je zo'n droogbal (kun je bijv. bij de Action of de Blokker halen) in de wasdroger doen?
Ik heb de stretch. En ze zijn nog wel zacht hoor, gewoon niet zo zacht als in het begin Helpt zo'n droogbal? Ik zal er eens naar op zoek gaan.
Als ze bijna droog zijn aan de lijn, nog even in de droger. Dan slijten ze niet te hard, maar ze worden dan toch zacht.
Geen azijn inderdaad! Ik bedenk me dat ik ws nooit terug gereageerd heb op je PM? Maar luiers worden idd toch minder zacht maar bamboe in de wasdroger dat zal toch wel lekker zacht moeten zijn?
Ik droog ze steeds in de droger, maar misschien doe ik iets verkeerd met het spoelen? Ik doe dat ongeveer een keer per maand, is dat te weinig? En ik kies daar het gewone spoelproegramma voor. Als wasmiddel gebruik ik dat van Ecover. Op welk programma wassen jullie? Ze zijn nog wel zacht hoor, gewoon niet super zacht. En ik ben een beetje bang dat ze versleten gaan zijn voor onze pruts uit de luiers is. En suusjeuh, ik dacht dat je druk bezig was met feesten enzo
Ik frommel ze na het drogen (aan de lijn) even enorm door elkaar, echt er helemaal een prop van maken een paar keer. Dan zijn ze weer een stuk zachter.