waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yukl, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Volgens mij heeft mijn zoontje last van beginnende waterpokken. Het begon gister met allerlei bultjes op zijn billen en ik dacht in eerste instantie aan luieruitslag. Maar het zit nu ook al op zijn benen en op zijn romp zie ik ook al wat lichte uitslag verschijnen. Het zijn echt bultjes en hij heeft geen koorts (zijn lichaamstemperatuur is alleen wat aan de hoge kant met 37,6 graden). Dus ik denk ook niet aan een andere ziekte, of wel? Ik kan me er niet zo snel 1 bedenken die niet met flinke koorts gepaard gaat (en de vijfde ziekte heeft ie al gehad).

Maar... we zitten in het weekend, morgen is het zondag. Wat kunnen we het beste vanmiddag nog in huis halen voor het geval het morgen echt volkomen uit de hand loopt (qua jeuk)?

2. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik heb geen idee, de mijne heeft nog geen waterpokken gehad. Wel heeft ie nu last vanm granotti ...blabla. dat zijn rode bultjes maar er zit geen vocht in ( bij waterpokken wel). ze horen te jeuken maar daar heeft hij geen last van. Dit is een virus en het heerst op het kinderdagverblijf, vandaar. is ook het hele lijfje maar hij zit niet helemaal onder.
    groetjes

3. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje werd ook ineens heel erg hangerig en hele hoge koorts, boven de 40C. Binnen een mum van tijd had hij blaasjes. We hebben toen speciaal verkoelend spul gehaald maar dit werd zo koud op zijn lijfje dat het pijn deed. Mentholpoeder werkte het best. Een zemelenbad wil ook nog wel eens helpen.

Tip: kinderen met waterpokken mogen niet vliegen (i.v.m. besmetting), dus als je toevallig (net als wij toen) op het punt staat, laat de ha een verklaring schrijven dat je kind niet meer besmettelijk is.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb gehoord dat Kids Clin echt geweldig spul is!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik dacht vandeweek ook dat Finn ook de waterpokken had...allemaal rode bultjes over heel zn lijfje...(heb er zo'n 18 geteld) maar het werden maar geen blaasjes...Wel had Finn 38,2 (waarschijnlijk door zn hoektanden)
    Ik gisteren naar de HA....zegt die man dat het insectenbeten zijn...voelde ik me even voor gek staan daar! Hahahaha!

Toen ik nog dacht dat het waterpokken waren kreeg ik iig het advies van een zemelbadje en waterpokkengel zoals hierboven genoemd wordt!

Succes meid!

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wat jij omschrijft (beginnend met bultjes bij de billen, lijkt op luieruitslag / irritatie van de huid) heeft mij dochter ook en zij heeft de zesde ziekte nu (+ 2 dagen koorts/verhoging gehad).

Zesde ziekte - Wikipedia

Let vooral op de foto! Als het daar niet op lijkt dan denk ik ook waterpokken.

Deel Deze Pagina