Hallo, Ben nu 39 weekjes zwanger dus het zal niet lang meer duren voordat onze eerste kleine spruit zich aandient. Ik wil borstvoeding gaan geven en nu zei de kraamhulp dat in het begin rooming-in aangeraden wordt. Je hoort dan meteen wanneer de kleine zich meldt voor een voeding etc. Lijkt me logisch, en je weet ook niet hoe mobiel je bent na de bevalling. Alleen heb ik geen zin om voor die paar weekjes een wiegje aan te schaffen. We hebben de Bugaboo Frog, is de kinderwagenbak hiervan dan ook een optie? Hoe hebben jullie dat destijds gedaan, hoe dek je zo'n bak op, en is het wel voldoende steun voor het rugje enzo? Lieten jullie die bak dan ergens op staan, of op het onderstel..ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen. Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes van Paula.
ik heb wel een wieg aangeschaft en die heb ik tot 5 maanden gebruikt. ze lag dus tot 5 maanden bij ons op de kamer. ik zelf persoonlijk vond dit fijn maar sommigen kunnen dan absoluut niet slapen omdat ze van elk geluidje wakker worden. je zou eerst de bak kunnen gebruiken en als je het fijn vind altijd nog een wieg aanschaffen. ik zou de bak alleen niet op de grond zetten ivm tocht over de vloer.maar dus op het onderstel of kastje of e.d
Ja ik heb ook 4 maanden Isabella op de kamer gehad dus ook een wiegje op de kamer gehad. Voor een paar weken lijkt me een kinderwagenbak wel goed. Misschien dat je er een extra goed matrasje in kunt doen.
ik heb zelf een wiegje maar hoorde van andere dat je ook tijdelijk het ledikantje op de slaapkamer kan zetten of gewoon de complete kinderwagen naar boven kan tillen.
heb hier ook de kinderwagen gebruikt bij zoonlief.. was maar 3 weken daarna sliep hij door dus vonden wij het wel makkelijk dat hij aan zijn eigen bedje ging wennen en dan is goed gegaan bij deze hebben we de ledikant op de kamer staan i.v.m. verhuizing enzo xxx
de bak volstaat prima voor die eerste weken. Nadeel vind ik zelf alleen, dat wanneer je eenmaal alleen thuis bent, de bak érg zwaar is om naar beneden te tillen. Dus als je wil wandelen overdag, dat dat er niet zo gemakkelijk van kwam, omdat de bak dan nog boven stond. En savonds natuurlijk weer terug naar boven. zelf hebben wij verder niet gekozen voor rooming - in , omdat ik erg licht slaap en van alles wakker zou worden. Wij hadden overigens wél een wiegje, dus de optie was er wel.
Das een goeie inderdaad, van dat heen en weer sleuren boven/beneden.. Alhoewel het is een vrij lichte bak.. Om hem op een kastje te zetten vind ik ook weer zoiets, dadelijk kukelt ie eraf? Dan de hele wagen..op de rem ofzo..jee ik moet er nog eens goed over nadenken, maar het is waarschijnlijk maar een kwestie van weken..het ledikantje zal niet passen op onze slaapkamer..en zo'n kleiner wiegje kost ook al gauw 80-100 euro. Heb al op marktplaats gestruind..vind ik ookal niks.
ik weet niet of het past. maar misschien past de wagenbak ook wel op een onderstel van een mozeswiegje? of een ouderwetse reiswieg kopen misschien?
hier de kinderwagenbak gebruikt. deze hadden we op een lade kastje staan. maar daar heeft hij niet geslapen we hebben de kinderwagen bak op het voeten eind van het bed gezet. we hebben een groot bed dus we hadden eer geen last van
bij alyssa hadden we de kinderwagen bij ons op de kamer staan. ik had die gewoon opgemaakt met een wiegenlakentje en een wiegendekentje. nu hebben we een wieg te leen die bij ons op de kamer komt te staan. met dit mooie weer hoop ik snel naar buiten te kunnen en dan lijkt het mij niet handig als mn man iedere keer de wagen van boven moet pakken. wat steun voor de rug betreft maakt dat voor een paar weekjes niet zoveel uit. in een wieg ligt tenslotte ook een dunner matras dan in een ledikant. waar je wel een beetje voor op moet passen is dat het niet tocht onder de wagenbak door. wij hadden hier bij alyssa geen rekening mee gehouden en ze hield haar temp daardoor niet goed vast. we hebben toen een deken onder het matras gelegt en toen was het probleem opgelost. liefs doris
wij hebben tot 6 weken gewoon de kinderwagen gebruikt. in de wandelbak, ging prima! na 6 weken op zijn eigen bedje en slaapt heel goed daar nu en voor ons ook fijner omdat we nu niet heel stil hoeven te zijn voor de kleine ik heb voor die 6 weken een lakentje en dekentje voor een wieg gekocht. vond het fijn om de eerste weken hem op onze kamer te hebben omdat ik ook bv gaf en ik na de bevalling bijna niet kon lopen/liggen/zitten etc en bij ons in de babykamer een verdieping hoger, dus vond het traplopen niet echt ideaal... maar idd, als je gaat wandelen is wel een gesjouw, maar jah dat is ook maar effe geweest bij ons.
Wij hadden twee stoelen tegen elkaar aangezet en daar de kinderwagenbak op. En gewoon opgemaakt als bedje, dus hoeslaken om het matrasje, lakentje, dekentje etc. En een handdoek onder het hoofdgedeelte van de matras want die lag een beetje naar beneden.
ja ik denk inderdaad dat het zoiets wordt..een stevig kastje of 2 stoelen met de bak erop...dan kan het onderstel van de kinderwagen gewoon blijven staan, en die bak heb je zo naar beneden als je gaat wandelen.. meer tips zijn altijd welkom!
Ik denk idd dat de kinderwagen prima ligt. Hier was ik het ook van plan, maar heb uiteindelijk een wiegje cadeau gekregen. Ik denk dat het matrasje van de bugaboo (heb de cameleon) van betere kwaliteit is dan van het wiegje. Ik weet niet hoe de wagenbak van de frog is, maar ik denk dat die van de cameleon een beetje in zou zakken als hij niet op het onderstel staat en denk ook dat hij niet heel stevig zal staan op die 4 steuntjes onderop. Ik woon op de 2e verdieping en draag de bugaboo iedere dag de trap op en af en het valt erg mee hoor hoeveel hij weegt.. Ik zou de wagen compleet neerzetten.. Misschien had je dat al bedacht, maar de waskussenhoezen hebben een fijne maat als hoeslakentje voor de wagenbak..
Bij ons paste het ledikantje niet erbij op onze slaapkamer, dus sliepen de kleintjes inderdaad in de kinderwagenbak. Vooral bij nummer 3 was dat handig, toen hadden we de tandemwagen beneden staan dus de 'slaapbak' hoefde niet steeds heen en weer te worden gesjouwd De bak stond bij ons op 2 stoelen naast elkaar, die stoelen stonden met de voorkant tegen de muur en de rugleuning naar ons toe, zodat de bak er nooit af kon vallen.
Ik ben van mening dat het prima kan in de wandelwagenbak voor de eerste dagen/ weekjes. Desnoods koop je er een extra matrasje in, kost bij de babydump bijna niets. Matras Voor Kinderwagen / Wieg | Matrassen | Baby-Dump Ze slapen vaak toch veel: doe je hem/ haar overdag veel in bed. Opgelost toch? Anders is marktplaats misschien nog een optie?