hebben jullie het ook zo mega druk in december? na ik wel!pfff...ieder jaar probeer ik van alle verplichtingen af te komen maar het lijken er wel meer te worden! eerst kon je met kerst nog zonder verplichting lekker een dagje naar je (schoon)ouders en nu... ...nu naar je ouders, schoonouders opa&oma, en je wilt zelf met je eigen gezing natuurlijk ook wat! en dan niet te vergeten sinterklaas! hopla nog eens 2 verplichte dagen erbij! aaaah! opa en oma willen natuurlijk ook de kleine verwennen...erg leuk natuurlijk! maar mijn hemel wat een gedoe zeg! hier is het nu zo dat we allemaal in het sint weekend willen afspreken en dat wij als ouders ook nog eens mee op pad moeten om kados te zoeken en dan moet ik onze eigen zak van sint nog vullen men waar ga ik dat laten allemaal! haha! dus 2 verplichte kerstdagen (wat er beter 4 kunnen zijn, want kan in die tijd niet iedereen voorzien ) en 3 sinterklaas dagen (1 bij ons, opa, en opa&oma) pffff hoe is dit bij jullie geregeld....kunnen we de pakjes van opa en oma niet beter met kerst doen dat scheeld een hoop extra dagen haha, al weet ik dan nog niet waar al dat speelgoed heen moet
Waarom doe je met sinterklaas niet allemaal bij elkaar? Dat is toch veel gezelliger en je bent in 1 avond klaar!
Gelukkig valt het bij ons mee. Alleen mijn ouders leven nog. Sinterklaas kan nog even aan ons voorbij gaan. Vera is bijna 15 maanden en snapt het nog niet. Komen we op 1 dag dat we iets zouden 'moeten'. Maar, ook dit hangt helemaal van onszelf af Twee weken Gran Canaria zou me wel trekken zo eind van het jaar..... hmmm... volgende maand maar een staatslot kopen
onze meid is dan net 18 maanden snapt er ook niks van maar toch wil iedereen de kleine verwennen he als je nu een miljoen wint neem je ons dan volgend jaar december ook mee 8)
waarom is het geen optie om gewoon te zeggen dat je Sinterklaas of kerst alleen met je gezinnetje wilt vieren? ik vind dat je zulke verplichtingen jezelf altijd oplegt. Ik begrijp dat iedereen je kleine wilt verwennen maar als ze de kado's opsparen voor 1 bepaalde feestdag dan is het handiger lijkt me! Vorig jaar hebben wij kerst namelijk met z'n 3tjes gevierd en dat beviel ons super
sinterklaas vieren we met z'n 4tjes kerstavond ook nog gezellig met z'n 4tjes en de 2e kerstdag naar mijn schoonouders
hier geen verplichtingen dit jaar daar hebben we al voor gezorgt mensen die ons willen zien kunnen koffie komen drinken maar verder niets.ik wil echt helemaal niet doen dit jaar de laatste kerst met zijn 2tjes is bij zonder net al volgend jaar een eerste met zijn 3tjes en dat word doorgezet wij hebben ons eigen gezin.
Wij gaan heerlijk met vakantie van 22 december tot 28 december! Goed excuus om geen verplichtingen naar je familie te hebben!
als jullie daar niet zo'n zin aan hebben of teveel gedoe vinden zeg je toch dat jullie graag met het gezin willen zijn.. ben je gelijk van de verplichtingen af! pff lijkt me echt een gehaast en gevlieg en dan al die cadeau's nog.. pfff..
Ik ben zoooooooo jaloers op je! Heb ook wel zin in zoiets maar het vervelende is dat mijn vriend wel vindt dat we aan deze verplichtingen moeten voldoen Ik heb ook wel zin in verplichtingen met mijn eigen familie maar niet met schoonfamilie hihi..
Hier gelukkig dit jaar niet! Ben 20 december uitgerekend.... Dus ik maak geen plannen! Je weet maar nooit wanneer het komt!
Ik weet niet zo goed waar ik zelf moet beginnen - Volgende week mijn verjaardag - week daarop een vriendin jarig - 4 december mijn vriend jarig - 6 december mijn schoonmoeder jarig (dus hier automatisch geen sinterklaas) - 21 december varjaardag van een goede vriend! - kerstavond vieren we samen - 1e kerstdag naar mijn moeder en zusjes - 2e kerstdag naar mijn schoonouders MAAR, voor oud en nieuw nog niks...
jee wat zijn er veel van jullie die gewoon zeggen thuis te blijven en evt een kop koffie kunnen halen! jullie hebben helemal gelijk! maar... is er dan niemand met een beteuterd gezigd want dat zou deze familie duidelijk laten zien! miss een idee te zeggen dat we lekker thuis blijven vinsd dat alleen zo moeilijk om niemand teleur te stellen. en met sinterklaas zeggen dat we alleen met ons gezin doen is dat niet ondankbaar?
Meis, je hebt nu ook je eigen gezinnetje....ze moeten dat ook gewoon respecteren! Vier Sinterklaas lekker alleen en dan spreek je af dat je Kerst wel gezamelijk wilt vieren
hey meis hier zal er ook wel fliinkt beteuterd word gereageerd door mijn schoonfamilie. mijn moeder zegt dat ik gelijk heb en dat hun dat gewoon naar ons te komen.schoonfamilie zal wel boos zijn omdat ze ieder jaar met kerst proberenmijn vriend en zijn broer te lijmen.die hebben al 7 jaar on enigheid en nu dat ik er ben is meneer jaloers.(lang verhaal ga ik je niet mee vervelen) sinds dat we zwanger zijn word er niet meer door mijn zwager tegen mij/mijn vrien gepraat ik heb van die kan ook nog steeds geen gefeliciteert gehad.ze mogen koffie komen drinken geen probleem maar zwanger komt hiet het huis niet in. en daar balen ze van. ik vind dat jij je eigen gezin hebt en dus nu ook thuis wil zijn meer als normaal hoor.
Wij zeggen het ook gewoon als we er geen zin in hebben en lekker met zijn drietjes willen zijn... Dan zijn ze beteuterd? Ja jammer dan als dat zo is.. Hier is het overigens geen probleem hoor, makkelijke familie die vlak bij elkaar wonen en (tot nu toe) geen sinterklaas gevierd. Dat scheelt weer een hoop
Vind de verplichting niet zo heel erg. Ik zit dit jaar met het probleem dat we het met zijn alle hier gaan vieren, allemaal heel erg gezellig maar probeer maar eens 4 families op 1 dag te laten komen, geloof me hier is het drama, het is zaterdag zelf tot een flinke discussie gekomen. Dus heb er nou net maar een mail uit gestuurd met 4 datas (het gaat tenslotte om het samen zijn en dat hoeft niet persee op kerst vind ik) en nou maar hopen dat we de hele familie op 1 dag kunnen krijgen Het heeft wel een voordeel als de dag niet precies op kerst valt want dan hebben we lekker 1 kerstdag met zijn 3en