Goedemorgen allen! Wij willen in oktober graag een weekendje naar berlijn, zonder de kinderen. Nu zoeken we een leuk hotel... En dat is lastig. Het zijn er zoveel en ik zie eigenlijk door de bomen het hotel niet meer Wie heeft er tips voor een leuk hotel, liefst in het centrum van berlijn? Waar hebben jullie goed ervaringen mee? O, en we willen eigenlijk wel graag met de trein gaan, dus een beetje goede ligging qua openbaar vervoer zou ook fijn zijn..... Ben benieuwd naar de tips!
Wij zijn in januari ook naar Berlijn geweest. Wij zaten in hotel Titanic, klein eindje lopen van de metro, halte Spittelmarkt. Met de metro ben je in not time door heel de stad. Verders is de Reichstag, 's avonds prachtig verlicht, een absolute aanrader, wel voor vertrek aanmelden. Berlin - Rijksdag - visitBerlin.de NL En met de Berlin Card kun je overal gebruik maken van het OV en krijg je korting bij musea ect, etc, Berlin - Berlin WelcomeCard - visitBerlin.de NL
Ik heb een tip voor een hotel in Oost Berlijn vlakbij de O2 Arena en de Berlijnse muur. Goed te doen met de trein (loopafstand) en zeer betaalbaar. Voor het centrum kun je eenvoudig met de metro. Mocht je interesse gewekt zijn: PLUS Hostels | Prague Berlin Rome Venice Florence Wel kiezen voor het hotel gedeelte en niet voor het hostel
Ziet er goed uit! En qua prijs valt het ook wel mee, nu de prijs van de trein nog...... Andere tips blijven welkom!
Het ABBA hotel in zijsstraat vd kurfurstendam, precies in de shopping zone en dichtbij de metro, vanuit daar veel te zien! Wat erg bijzonder is zijn de gesundbrunnen aan de rand vd stad, met de lokale trein te bereiken. Daar leer je de ondergrondse wereld van de wereldoorlog kennen, erg indruk wekkend.! Als je gegarandeerd goed wilt eten in Duitse sfeer, zoek dan mutterhoppe op bij de fernseh turm. Wel vooraf reserveren in het weekend.
Wij zijn in het Sorat hotel geweest. Leuk hotel met lekker ontbijt. Het hotel staat ongeveer schuin tegenover het Kaufhaus. Daar is ook gelijk de u-bahn wittenbergplatz. Verder kun je ook naar leuke appartementen kijken op airbnb.nl
Als je wat meer luxe wil: Courtyard Berlin City Center ad Axel Springer strasse. Eenvoudiger maar nieuw en netjes (2 jaar geleden geweest): Ibis budget Alexanderplatz. Allebei goed bereikbaar met OV.
Wij hebben het erg fijn gehad, vlakbij ook een leuk zaakje om te ontbijten. Erg ruim opgezet en in privé gedeelte (hotel) geen last van hostel gedeelte. Trein (met NS) is volgens mij goedkoper wanneer je vroeg van te voren boekt. Wanneer wil je gaan?
Wij zaten vorig jaar in het Mövenpick hotel Am Potsdammer Platz. Een heerlijk hotel. Wij hadden vrij ver van te voren geboekt en hadden daardoor een goede aanbieding, ik weet niet wat je kwijt bent als je nu boekt voor in oktober. Het ligt op nog geen 100 meter van een metrostation, ideaal. Wij zijn ook met de trein geweest en dat ging prima. Reichstag is inderdaad een aanrader. Ik vond de Gedenkstatte Berliner Mauer aan de Bernauer Strasse erg indrukwekkend. Verder was het DDR museum erg leuk. Er zijn zoveel mooie dingen te zien, het is een geweldige stad maar ook heel indrukwekkend natuurlijk door de geschiedenis. Wij hebben in ieder geval genoten van de stad (en eventjes een paar dagen met z'n tweetjes). En nog een tip: bij Fassbender & Rausch, vlakbij de Gendarmenmarkt, hebben we de lekkerste choloademelk ooit gedronken. De Berlin Welcome Card is inderdaad ook een aanrader. Wij hebben deze meteen na aankomst op de Hauptbahnhof bij de toeristeninfo gekocht. Heel veel plezier!
wij waren in h2o hotel op alexanderplatz dus echt midden in berlijn. modern en niet te duur hotel. met openbaar vervoer super te doen. is een super mooie stad. wij willen er ook weer eens heen, wel weer met kids die vonden het ook super. trein, zijn wij meteen in duitsland opgestapt stuk goedkoper. maar das alleen leuk als je dus bij de grens woont denk ik
Ook nog tips voor bezienswaardigheden nodig? Alt tepelhof : Wandeling over oude vliegveld is erg leuk. Vooral eind van de dag veel te zien. Mensen die skeeleren, wandelen, fietsen, vliegeren etc. Tevens is t een natuur plekje waar je vogeltjes kan spotten. Ik zag ze niet maar hoorde ze wel. Strepen op de landingsbaan staan er nog op. Hackersemarkt is gezellig plein om hapje te eten. Gedankstatte die berliner mauer bij de benauwer strasse. Is gratis te bezoeken met informatie etc erbij. Geeft heel duidelijk beeld van hoe de muur echt in elkaar zat en beveiligd werd. Ook in het metrostation daar informatie hoe de metro van Oost en West was afgesloten. Berlijn kent heel veel bakkerijen waar je heerlijke broodjes kan halen. Zelf kies ik daarom niet voor ontbijt bij hotel. Of voor appartement. Redelijk prijzig en toeristisch , maar samen in oude trabant rijden is ook erg lachen. Als je in de winkel boekt mag je nog je eigen kleur kiezen. Wij komen voor de "lelijkste " Koop berliner welkom cart, kan je onbeperkt met ov. Kijk niet op dat er bier in ov gedronken worden en flesjes naast prullenbak worden geplaatst. Zit statiegeld op en Zwervers verzamelen ze voor zakcentje. *mijn partner heeft in berlijn gewoond ga in oktober voor de 7e x heen
Goedkoop en lekker eten -> vapiano. Leen een capitool of koop er een. Op basis van deze kan je heel goed bepaalde routes door de stad uitstippelen. Buslijn 100 brengt je langs alle bezienswaardigheden. Openbaar vervoer is zeer goed. Je kan een soort meerdagen kaart kopen voor al het openbaar vervoer. Ik ben met de trein heen gereisd, maar dat zou ik een tweede keer niet doen. Wat een lange rit doe mij maar vliegen haha. Zien/doen: Topografie des Terrors Charlie's Checkpoint De muur Brandenburger Tor Berliner Zoo Reichstag. Ga daar al een half uur voor openingstijd staan en je kan zo naar binnen. Holocaust museum Gedachteniskirche Unter der Linden Winkelen: KadeWe (warenhuis, zeker even binnen gaan en rondje lopen) Galeria is zeg maar de vd/bijenkorf van nederland Sla even een bulk drogisterij artikelen in bij bijvoorbeeld een DM drogist. Dat scheelt zeker de helft met nederland
Trein is best te doen, mits er geen treinen uitvallen... Ik mocht van de gynaecoloog niet meer vliegen helaas. En ging met de trein. Heen was top. Terug vertraging van 6 uur! Wanneer je vroeg boekt is vliegen nog goedkoper dan de trein. Zou ik idd vliegen verkiezen boven de trein. Vliegveld wat ik bedoel is alt tempelhof, geen tepelhof haha leuk woordenherkenning