Eerder inleiden dan 41 weken....!????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mi vida, 25 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mi vida

Mi vida Lid

3 okt 2012
    52
    0
    0
    Moeder,Haarstyliste & trainer.
    Ik ben zelf nu 37,3 weken zwanger, en ben er zeker mee eens dat de laatste loodjes het zwaarst zijn pffff.... over al pijn aan me lijf moe moe en nog eens moe:( je kent het wel...
    Genieten zie ik er op t moment niet in. dit heb ik allemaal doorgegeven aan de gyneacoloog, en daar heeft hij een notitie van gemaakt.
    Hij zei meteen dat we pas inleiden vanaf 41 weken.....zucht
    Ik had eigenlijk gehoopt dat het eerder kon!!
    Nou vroeg ik toch van als ik het egt niet trek wat dan?? zegt hij dat het na de bevalling ook zwaar is bla bla.. ik had egt zoiets van wat heb ik daar nou aan.
    Ik vraag om hulp maar hier helpt hij me niet mee.

Wie herkent dit nog meer en heeft toch voor mekaar kunnen krijgen om ingeleid te worden voor de 41 weken??

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Een inleiding is meestal geen pretje en eindigt vaak in een bevalling waarbij wordt ingegrepen.
    De gynaecoloog zal daar dus alleen bij medische noodzaak voor kiezen.

Helaas zijn pijntjes en moeheid niet echt een medische oorzaak om een bevalling in te leiden.

Sterkte met de laatste loodjes!

3. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier strippen ze niet eens voor de 41 weken.

Er flauw van zijn is geen goede reden en terecht anders wil 80% van de vrouwen wel direct met 37 weken willen worden ingeleid.

Sorry maar ben bang dat je het echt zal moeten uitzingen. Succes en sterkte.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Als er geen medische reden voor is dan gaan ze dat echt niet doen!

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ja, dat is nu eenmaal de consequentie van zwanger zijn. Grote kans dat we ons zo gaan voelen laatste weken. En ondanks dat ikn kindje ook wel snel in de armen wil zou ik ook niet zomaar kiezen voor inleiden.
    Idd alleen met medische reden en bv. een kindje dat erg groot wordt geschat.

6. Mi vida

Mi vida Lid

3 okt 2012
    52
    0
    0
    Bedankt voor de reacties...
    Ik snap dat als je zwanger bent je last kan krijgen van bekende kwaaltjes. maar je hebt kwaaltjes en helse pijn ;)
    Verder was ik meer nieuwsgierig naar mensen die voor de 41 weken zijn ingeleid (zonder medische indicatie).

Vandaar dit bericht.

7. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier niets gedaan voor de 41 weken,.. Was het ook helemaal beu, strippen had de vk nog wel eerder willen doen maar de kleine was niet ingedaald dus was geen optie...
    Met 40/6 afspraak gyn gehad, kon met 41 ingeleid worden op z'n vroegst.(vond de volgende dag wel erg snel dus na het weekend ingeleid met 41/3, had de kleine ook nog even de tijd om zelf te komen helaas niet gedaan...)

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Bij mn vorige kon ik kiezen om met 37 weken al ingeleid te worden of dat ik nog wilde wachten omdat mijn zoontje weer erg groot leek te zijn (1e was 4435 gram en 2e leek ook zo te worden). Uiteindelijk gekozen om af te wachten tot 40 weken. Met 39+3 zou de VK me strippen, alleen is mn zoontje met 39+2 geboren :)

Dus ze doen het wel.. maar bij mij was er een reden voor. Strippen kan alleen als je al wat ontsluiting hebt.

9. Mi vida

Mi vida Lid

3 okt 2012
    52
    0
    0
    Witnie, bedankt voor je berichtje.

De kleine is bij mij wel helemaal ingedaald en al heel veel last gehad van voor weeën de boel is ook al verweekt enzo...
    Volgende week weer controle dan bespreek ik het nog even en idd even afwachten dan maar ;)
    Het aller liefst hoop ik zeker dat onze kleine bink uit zich zelf gaat melden:D

10. mamie82

mamie82 Bekend lid

12 feb 2013
    886
    1
    0
    NULL
    NULL
    nee doen ze niet ik werd ingeleid na 42 weken en mijn zoon werd geboren met 42 weken en 4 dagen dus helaas zonder medische reden geen inleiding

11. Ann77

Ann77 Bekend lid

9 feb 2013
    615
    1
    0
    NULL
    NULL
    Inleiden heeft idd risico op complicaties dus bedenk je goed of je dat zou willen. En pijn en moeheid hoort er volgens mij ook gewoon bij, volhouden dus. Helse pijnen klinkt wel heftig, wat voor pijnen heb je? En is er misschien iets tegen in te nemen?
    Verder kun je misschien wat afleiding verzinnen? Al heb je dat vast al geprobeerd, nog iets meer proberen? Sterkte, want wellicht moet je echt nog wel even.

12. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik zou afleiding zoeken doe ik ook
    anders duurt wachten erg lang en gewoon bezig
    en in beweging blijven anders ga,je op elk pijntje
    in je lichaam opletten.

dat helpt mijn ieder geval.

13. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik had een lichte medische reden om ingeleid te worden en zelfs dat wilden ze niet doen, terwijl mijn vk's allemaal vonden dat het mooi was geweest.. Uiteindelijk door heel hysterisch te gaan zitten huilen (na een zoveelste zkh opname) ben ik 2 weken geleden ingeleid.. Want wilden ze nog wachten tot ik sowieso 39 weken was..

Inleiden is heen pretje, ik heb een hele dag met weeen gelopen die bijna niks deden, uiteindelijk van 8 's ochtends tot 6 's avonds maar 1 cm ontsluiting toen ben ik nog gestript en hebben ze weer geprimed, om half 7 braken m'n vliezen spontaan en vanaf dat moment heb ik een enorme weeenstorm gekregen, om 11 uur in de avond nog maar 2,5 cm en heb toen een pijnstilling gevraagd.. En opeens 3 uur later had ik (via natuurlijke weg) mijn dochtertje in m'n armen.

Geloof me, als er geen medische reden toe is moet je niet hopen dat je ingeleid word, gewoon afwachten en nog even genieten van de laatste loodjes hoe zwaar die ook zijn ;)

14. heyhallo

heyhallo Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.834
    0
    36
    Vrouw
    Limburg
    Ik herken het helemaal.

Heb afgelopen donderdag met 40 wkn en 2 dagen gevraagd om mij aub in te leiden en kreeg zelfs toen nog een NEE te horen. Dit zou a.s. dinsdag pas gedaan worden. Ze heeft me alleen gestript.

Met als resultaat dat de weeen vanzelf zijn gekomen maar ons mannetje een sterrekijker bleek te zijn en niet goed voor de uitgang te liggen. Hij is uiteindelijk met een spoedkeizersnee geboren geworden. Omdat ik totaal op was en hij de weeopwekers niet meer aan kon.

Dus inleiden klinkt heel prettig en natuurlijk is ieder kindje anders en kan jullie kindje misschien wel goed tegen de weeopwekkers. Maar hou in je achterhoofd dat vaak bij een inleiding een keizersnee ook het gevolg kan zijn omdat je kindje nog niet klaar is om geboren te worden.

Heel veel succes en sterkte!

15. Jet57

Jet57 Nieuw lid

26 aug 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je overtijd bent zou ik zelf gewoon proberen op te wekken. Hier meegeholpen op de trekker. Dezelfde nacht braken de vliezen nog en rest volgde. Op dat moment stond ik er niet bij stil, maar dacht wel aan mensen die het niet meer uithouden. Je kan de natuur best zelf een handje helpen.

Scheur met je man over een bospad heen oid.

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Het klinkt cliche, maar probeer afleiding te zoeken.
    Ik klaag ook hoor,mwant ik vind het allemaal behoorlijk zwaar en voel me niet zo best. Maar opde dagen dat ik iets heb gedaan voel ik me toch een stuk beter.
    Een wandeling, bos, lunchen met vriendinnen, zwemmen, strand, etc,....
    Je kan nog best een hele hoop, alleen wel in aangepast tempo en eventueel in rolstoel als het moet?

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben met 38 weken ingeleid, wel met medische indicatie... Maar geloof me inleiding is echt geen pretje! In het begin gebeurde er helemaal niks tot ze het infuus wat opgehoogd hebben en binnen 3 (!) uur was mijn dochter er terwijl het strippen en vliezen breken echt 0,0 ontsluiting heeft gegeven. Een bevalling verloopt mi veel "prettiger" dan een inleiding.
    Mijn advies, probeer nog even te genieten van je zw.schap! Ga leuke dingen doen, lekker wandelen wat dan ook

18. Mi vida

Mi vida Lid

3 okt 2012
    52
    0
    0
    Dankje wel dames voor jullie berichten!
    Ik wacht idd gewoon af wnr onze bink zich gaat melden. :)

19. Melief

Melief Niet meer actief

Ik zou worden ingeleid met 39 weken ivm ernstige bekkeninstabiliteit waarmee ik al 8 weken op bed lag. Met 38 weken hebben ze me gestript met als gevolg; 24 uur weeën die niks deden, slaappil, gebroken vliezen en daarna een helse bevalling van 25 uur die eindigde in een spoed keizersnede. Ik zou me echt nooit meer zo vroeg laten strippen...

20. Witnie

Witnie Actief lid

14 aug 2013
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu mi vida?

Deel Deze Pagina