Ok, al een tijdje was het al duidelijk dat we door onze lieve konijntjes muizen in de tuin kregen! Die muizen hadden het best fijn onder het konijnenhok! In en uitloop en lekker eten! Mijn man had hout onder het hok voor om op te stoken! Ik stelde voor om dat daar weg te halen zodat de muizen niet meer in het hok konden! Hoe kon ik zo stom zijn om te denken dat die krengen er niet meer bij konden! We hebben ze nog een aantal keer gezien in de tuin en toen waren ze weg??!! Sinds dat de houten stukken weg zijn, hebben die krengen geen verstop plaats meer en zijn ze nieuwsgierig geworden en pas geleden dus 1 muis ontdekt in onze woonkamer! Drama en waarom uitgerekend nu!!! Nou manlief meteen doosje gif gehaald.. Na het plaatsen van het doosje was het meteen stil! Zowel in onze woonkamer als in de tuin! Tijdje geen teken van muizen gezien! Tot gisteren dus! Ik zat aan tafel en ineens keek ik naast me en zag op de andere stoel keutels liggen! Hartverzakking natuurlijk! Ze zijn er dus weer!!! Manlief en ik weer alles schoongemaakt (woonkamer is zo schoon als nieuw en de keuken net zo)! Alles wat op eten lijkt weggehaald, niet echt spannend voor muisjes, maar dan nog! Ik zag dat ze in de box waren geweest (ging ervan uit dat het niet 1 was) In de keuken bij het fruit zag ik een keuteltje, inmiddels allemaal weggegooid! Super zonde! En gisteren tot mijn grote verbazing zijn ze ook actief geweest op de zolder! In mijn slaapkamer dus! Ik zag ineens een keuteltje op het bedje van de baby! Ooooh wat was ik kwaad! Het bedje staat heerlijk schoon en klaar voor de komst van de kleine en nu moet ik de dekens vervangen! Vind dat zo vies! Daarnaast ook achter mijn bed zag ik keutels liggen!! Nou is de zolder de enige ruimte dat bekleed is met vloerbedekking dus je hoort Ze denk ik niet zo snel.. Ik kan er echt niet van slapen! Heb de hele nacht wakker gelegen! Van alles op zitten te zoeken op internet! Uiteraard hoe gevaarlijk het is voor ons (de baby en ik)! Ik lees overal iets over parasieten die bij urine eb ontlasting achter kan blijven en dat dat gevaarlijk is! Nou ben in bang dat ik besmet ben ofzo! Want je weet niet waar ze nog meer lopen en voor hetzelfde geldt heb ik per ongeluk iets gegeten (fruit ik schil het altijd, maar dan nog) waar zij op gelopen hebben. Heeft iemand deze ellende ook ooit meegemaakt tijdens de zwangerschap? En heb je dit ook besproken met je vk? Ik maak me namelijk erg veel zorgen en eerlijk gezegd wil ik niet hier blijven zolang ik weet dat er muisjes zijn... Bleh wat een timing!
Ongediertebestrijder bellen? En hopen dat beebje nog even wacht tot ze weg zijn. Bahbah. Succes meid!
Ow ja, wij hebben een 1 gezinswoning uit 1930. Voor muisje erg makkelijk om binnen te treden.. :/ via de spouwmuren!
Ik zou me persoonlijk wat minder druk maken. Muizen dragen niet veel bij zich, helemaal niet als het veldmuisjes zijn. Er worden op boerderijen ook nog steeds heel veel gezonde kindjes geboren, en die zitten ook echt vol met muizen. Etenswaren goed afsluiten zodat ze er niet bij kunnen, en gif neerleggen. Wel vreemd trouwens dat ze nu naar binnen komen, meestal doen ze dit alleen als het koud wordt. Lijkt me dat ze er dus al langer zitten.
Probeer je idd niet al te druk te maken! In alle oude woningen zitten muizen... De ene keer vallen ze alleen wat meer op dan de andere keer. Keutels in bed is natuurlijk geen pretje, maar voor zover mij bekend kan het verder niet zoveel kwaad voor mensen. Muntolie vinden ze vreselijk ruiken! Verder zijn muizenvallen beter dan gif. Succes er mee!
Als je het zo erg en vies vindt, zou ik de ongediertebestrijding bellen! Zo te lezen heb je niet last van 1 muis, maar van heel veel! Hier ook wel eens muizen. Ze komen makkelijk binnen, maar ze gaan ook weer vanzelf naar buiten. Gelukkig beperkt het hier tot de schuur en de gang,.
Vraag me niet hoe het kan... maar ik had laatst zelfs muizenkeutels in de koelkast. M'n nieuwe pakje overheerlijke goudse kaas was aangevreten. Ik heb alles afgezocht maar geen muis gevonden. Het is me een raadsel hoe ze er in en uit kwamen. We hebben er wel een leuke oplossing voor gevonden: sinds een week lopen hier twee kittens rond!
Awh getsie!! Rot muizen, wij hebben een woning uit 1926 en ook een tijdje muizen gehad door het bouwen en slopen van woningen om de hoek. Zo ontzettend vies! Buren hadden gif gebruikt & wij hebben een kat. Onze kat vangt ze, nu al jaren geen muizen meer. Hopelijk gaan ze snel weg, maar als wr maar een paar zitten die je ziet zijn het er helaas veel meer. Ze jongen giga snel aan😑 Ik zou inderdaad de bestrijdingsdienst belllen?
Bedankt voor jullie reacties! De dierenbestrijding is zeker geen slecht idee! Maar of manlief dat zo een goed plan vind is de vraag! Ik moet mij niet zo druk maken zegt hij zelf ook. Ik vind het nog iets anders als ze zich idd beperken tot de woonkamer en gang.. Maar ze klimmen via de muren naar boven en dat baart me zorgen! Ben inmiddels helemaal klaar voor ons ukkje en dan dit! Wij hebben meestal last van muizen in de zomer en nu met de konijnen veel meer. In andere seizoenen eigenlijk nooit.
Heel toevallig twee weken geleden hier hetzelfde. Ik maak me alleen wat minder druk! We hebben ouderwetse muizenvallen gezet, met pindakaas erin. Woon op t platteland, dus muizen horen er een beetje bij hier Muizenvallen zetten, gif strooien, of een kat kopen! Chill (ik heb makkelijk praten, ben er niet bang van.. Maar owee als het grote spinnen waren geweest, dan had ik hetzelfde gereageerd!)
Ik heb 3 katten en een hond en dus geen last van muizen gelukkig, maar kan me voorstellen dat je het een beetje vies vindt. Desondanks zou ik me er niet teveel zorgen over maken.. muizen dragen echt maar weinig met zich mee namelijk. Het is alleen vervelend als ze aan je eten/kabels gaan knagen. Je zou evt Rentokil oid kunnen bellen. Of een poes aanschaffen
Wij hebben ook een oude woning en zo ongeveer als enige in de straat geen kat want daar ben ik allergisch voor en daardoor komen de muizen allemaal hierheen. Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om. Als ik er 1 zie zet ik een val met pindakaas en dan is ie vaak de volgende dag gevangen. Kun je een kat nemen? Misschien even lenen van iemand? Verder zou ik me echt niet te veel zorgen maken. Ik weet niet of de konijnen dichtbij de deur staan maar je kan er voor kiezen om ze achterin de tuin te plaatsen.
Als je er echt snel vanaf wil dan is er 1 ding wat fantastisch werkt. En dat zijn katten! Je kan er misschien een logeetje van kennissen in huis nemen als je geen eigen kat wilt. Wij zien nooit muizen en vrienden hebben 2 weken onze poes in huis gehad en ook geen muizen meer te bekennen. De geur van katten blijft lang in het huis hangen.
Ze lopen nu naast het huis (afgesloten ruimte met hekje ervoor) Manlief heeft namelijk gif in het konijnenhok geplaatst. Dus nu staan ze wel dichtbij maar normaal gesproken staan ze achterin naast de schuur/ garage
die waren hier in die week ook al actief! In ieder geval 1 babymuisje! Maar die was gauw weer weg. Die zaterdag voordat ze kwamen had manlief dus alle hout verwijdert waardoor ons huisje nu de dupe is geworden van die rot beesten! Ik had die dag nog volop schoongemaakt en geen keutels of iets dergelijks te zien. In die week is het ook echt begonnen.daarna stil en sinds eergisteren denk ik dan weer activiteit!. Zoals voorspeld manlief ziet dierenbestrijding niet zitten! Gif moet het probleem verhelpen.
Mijn konijntjes leven buiten in een buitenhok. Die schrikken er niet zo van. Mijn ene konijntje had wel ineens een infectie en moest geopereerd worden aan het hele Gebeuren. Ik vermoedde dus door de muizen. Ineens had ze een giga knobbel in haar nek en is enorm afgevallen. Tja ik weet het ook niet