Hoi meiden, Ik heb het eindelijk voor mekaar!! We krijgen een kitten!! Maar waar moet ik allemaal aan denken? Wat moet ik aanschaffen? Hoelang moet het katje binnen blijven voordat het naar buiten mag? Wie heeft er tips? Dank jullie!
Kattenbak + korrels + schepje Bandje, eventueel adreskokertje Voerbakjes Krabpaal Ontwormingstabletjes, iets tegen vlooien En iets wat niet altijd zo is, maar wel even rekening mee houden: Onze kittens zouden 6 weken na aankomst hier naar buiten gaan, maar één van de twee is al KROLS Die moeten we dus eerst laten steriliseren voor ze weg mag.. En dat op die leeftijd, kán dus wel. Dan kun je ze eventueel ook nog aan een tuigje aan de lijn in de tuin doen.. En wij hebben een plantenspuit aangeschaft, ondanks de krabpaal hingen ze in de meubels en ze zijn erg hardleers, schieten onder de kast als je er naartoe loopt om ze eraf te halen.. vandaar die plantenspuit.
hihi leuk! Ze zeggen min 6 weken binnen houden voor het kitten/ kat Verder krabpaal, mandje, fleece dekentje eten en drink bakjes (maar dat spreekt voor zich) kittenbrokken, vlooiespul en ontworming(hebben ze beiden in pipetvorm) mits dit nog niet recent gedaan is. kattenbak en grit Chip en laten registreren altijd handig als ze naar buiten gaan Succes ermee
Wat leuk! Wanneer krijg je hem/haar? En is het een htk'tje of een raskat? Dingen die zo in me opkomen om aan te schaffen zijn: Kattenbak (met grit) Krabpaal Etensbakjes Reismandje Slaapkussentje o.i.d. (al liggen die van mij het liefst op de bank) Speeltjes Dat is wel het meest belangrijke en dan kan je natuurlijke nog ontzettend veel uitweiden. Verder is het belangrijk om goed na te denken over wat je wilt voeren. Hier is ook nog allerlei keus in. Van slecht naar beter: brokjes, natvoer, kant-en-klaar vers voer (kvv), barf, prooidieren. Brokjes zijn het meest praktisch (doe ik zelf ook hoor.. Die van mij houden niet van vers) maar kies dan voor een kwalitatief goede brok met een hoog vleespercentage en geen granen. Over wanneer naar buiten gaan kan ik je niet adviseren. Ik hou de katten liever binnen ivm angst dat ze wat overkomt en overlast voor de buren. Wij willen de tuin gaan afzetten zodat ze wel lekker in de tuin komen. Maar dit is een persoonlijke keuze. En geniet er vooral van! Ik vind katten echt geweldige diertjes!
Voor wat betreft de voeding, gewoon goede brokjes geven (het iets duurdere segment) en altijd vers water erbij. Van natvoer gaan ze nogal onaangenaam ruiken en het is echt niet beter dan droogvoer. Mijn katjes blijven lekker binnen. Ze hebben totaal geen behoefte aan buiten en zo heb ik ook het meeste plezier van ze en zijn ze bovendien niemand tot last. Als je ze persé naar buiten wilt laten gaan, wacht dan 6 weken. (Maar als je aan een drukke weg woont hou ze dan alsjeblieft binnen!) Mandjes en kussentjes zijn altijd leuk om aan te schaffen, maar ze bepalen uiteindelijk zelf wel waar ze het liefste liggen. De meeste katjes zijn trouwens ook gek op doosjes. Ga ook langs de dierenarts als ze daar nog niet geweest zijn. Zijn ze wel al ingeënt en ontwormd, dan moeten ze een boekje van de dierenarts hebben waarin dat wordt bijgehouden. Heel veel plezier ervan! Katten zijn geweldig!!!
Dank jullie voor de reacties! We gaan morgen kijken heb een foto op me telefoon. Lukte niet om hem op zp te zetten helaas. Maar geen idee wat voor ras.. Denk eigenlijk geen ras Kan je katten ook altijd binnen houden? Is dat niet zielig? Goede tip van de brokken ga ik doen. Ander vraagje.. Als je zwanger bent, kan je dan wel gewoon mer handschoenen de kattenbak schoonmaken? Wij zijn bezig met een brusje. Ben nu 3dgn overtijd.. Heeel misschien dat we hem zaterdag al kunnen meekrijgen! Ze gaan volgende week op vakantie en willen het katje dan het liefst een thuis hebben gegeven.. Oohh ben zo blij hahahaha. Eindelijk!!!!
Toen ik zwanger was van de eerste had ik op dat moment 7 volwassen katten en 16 kittens rondlopen in huis en heb altijd zelf de bak schoongemaakt MET handschoenen. en altijd erna nog eens extra je handen wassen en ik deed ook vaak gewoon van die gel alcohol op me handen. Maar goed dat waren wel iets meer katten. Maar als je man het kan/wil doen zou ik het aan hem vragen.
Nee hoor, is niet zielig om je katten binnen te houden als je het van het begin af aan doet en ze niet beter weten. Die van mij vangen binnenshuis wel vliegjes en spinnetjes. Met handschoenen de kattenbak schoonmaken lijkt me geen probleem, maar het veiligst is natuurlijk als je gewoon je partner het laat doen. Dan nog een belangrijke tip voor het zindelijk maken: als ze het een keer naast de bak doen, niet boos worden en NIET straffen. Daar worden ze alleen maar gestrest van en werkt averechts. Gewoon af en toe in de bak zetten en zorgen dat die redelijk schoon blijft. Het beste is ook altijd om per kat een kattenbak te hebben +1, maar niet alle katten zijn zo kieskeurig dat dat nodig is, dus probeer gewoon uit.
Top! Thnx! Misschien een rare vraag maar kunnen katten ook goed alleen zijn? Ik werk vier dagen en me vriend vijf dagen.. Hoe moet ik dat in het begin doen?
Katten kunnen goed alleen zijn, maar als je zoveel werkt zou ik toch twee kittens nemen. Dan vermaken ze elkaar wel in de uren dat jij er niet bent.
Het ligt echt aan de kat of hij/zij alleen kan zijn. Wij hebben 1,5 jaar een kat alleen gehad (was wel een wat oudere kat uit het asiel) en dat ging prima. Uiteindelijk er toch eentje bij gedaan en nu hebben ze het samen naar hun zin. Hier zijn onze katten ook binnenkatten. Ze zijn zo opgevoed door hun vroegere baasjes (beide katten uit het asiel) en verder dan het balkon willen ze ook niet echt. Maar grommen naar vogels en ze besluipen voor het raam vinden ze heerlijk om te doen. Heel veel plezier met de katten. Het zijn heerlijke beesten! Wat trouwens nog handig is voor de kattenuitzet: De LitterLocker. Daarin kan je alle poep en plasjes uit de kattenbak scheppen elke dag en je ruikt echt helemaal niets. Ideaal!
Sommige kunnen goed alleen zijn hoor, dat merk je snel genoeg. En ook met binnen houden... de mijne wilde na een aantal al naar buiten, begon tegen de deur te krabben en te "krijsen". nu heeft mijn hele buurt katten, en gaat hij echt niet verder dan dertig meter rondom het huis gok ik zo. wel even chippen en enten dan! leuk hoor een kitten, veel plezier!
hey, zie dat je de meeste tips al gehad hebt..maar ik zou toch echt aan iemand anders vragen de kattebak schoon te maken. Mijn Vk zei me dat alleen handschoenen niet genoeg zijn...want je ademt de lucht in die van de kattenbak af komt als het stuift..en daar zitten ook die bacterien in....
Binnenkatten zijn niet zielig,ik woon op een flat dat gaat prima als ze zich maar vermaken. Ik heb een kitten van nu 10 weken maar die is nu ziek,waarschijnlijk door haarballen,echt zielig,heb nu speciale anti haarbal pasta,hoop dat het gaat helpen. Daarnaast medicijnen en speciaal voer vd dierenarts. Let op,laat geen plastic ed slingeren want net als kleine kinderen proberen ze bijna alles te eten.
Als ze niks anders weten, wat is dan zielig? We hebben net onze kitten zondag gekregen, zij blijft binnen. Net als mijn 2 vorige katten, eentje overleden bij 20 jaar en de andere is bij mijn ex gebleven. Ze waren niet zielig, ze wisten niet beter. Ik geef dus wel natvoer en een plantenspuit is inderdaad heel erg nodig. Katten kunnen alleen zijn, beter dan honden, maar de meesten vinden gezelschap toch wel het fijnst. Je kitten zal er wel aan wennen hoor. Zorg maar voor veel speeltjes waarmee hij/zij zich goed kan amuseren. Zorg ook dat de kitten een veilig plekje heeft waar je kindje niet bij kan.
Alleen handschoenen zijn genoeg. Bacteriën worden echt niet ingeademt hoor. Dat zou betekenen dat je altijd met een mondkapje door het huis en tuin moet lopen want daar hangt het dan ooknin de lucht.
G!@#$%^& die van mij heeft net de hele kinderstoel ondergezeken ... dus een goede tip NEEM ER GEEN! Nee geintje. De meeste en beste tips zijn al gegeven ... moest alleen mijn frustie even kwijt. Dat poezebeest gaat nergens naartoe
Ik ben dol op dat pluizenbeest van ons ... maar nu!! En we gaan morgen ook nog een week weg ben benieuwd hoe ik mijn huis aantref als ik terug kom!!! Cross fingers pleaseeeee