ik wil heel graag een huisdier. mijn vriend ook wel maar hij is er alleen voor de leuke kanten zeg maar. ik ben vaak genoeg thuis dus het beestje zal voldoende aandacht krijgen van mij en de kids. ik riep als eerst een hondje: vindt mijn vriend wel erg leuk maar dan eentje echt uit een kennel en die kosten natuurlijk wat. en dat geld hebben we nu niet over voor een hondje dus goed dat wordt het niet. een vogel: is saai een vis: ook saai hamste..heb ik vervelende ervaringen mee: liep steeds weg en ging snel dood ratjes: tsjah..wat moet je ermee? iemand nog leuke ideetjes..oja een poes mag niet
Hmm als je toch geen geld hebt om een hond aan te schaffen, welk dier zou je dan wel kunnen betalen? Het gaat niet alleen om de aanschaf maar ook om voer, dierenarts, speeltjes (bij andere dieren nog kooi, stro etc.). Ik zou eerst even op een rijtje zetten of je dat wel kunt betalen.
Ik zou of sparen voor een hond of niks denk ik... De meeste andere huisdieren vind ik ook te saai vergeleken met een hond.. Hond uit asiel? Of een herplaatser rashond?
de voeding enz is geen probleem maar om in 1 keer zo een 6-700? euro te betalen gaat niet en dan daarnaast nog alle benodigdheden. kijk een diertje van ik noem maar wat 50-100 euro kan wel want dan hebben we nog geld voor de uitzet zeg maar en dierenarts enz.
Tja, geen enkel dier is gratis Cavia misschien? En anders als jullie perse een hondje willen, asiel of inderdaad door sparen.
ja daar dacht ik ook aan, maar zijn die ook leuk voor de kids? dat ze er een beetje mee kunnen spelen? of ligt ie maar een beetje in zn kooi te liggen?
een hondje blijft natuurlijk het leukst, lekker actief vriendje in huis....mischien toch maar even huisdierloos verder gaan en sparen voor een hondje
Een hond kun je met geen enkel ander dier vergelijken. Naast aanschaf, wat heb je mogelijk voor jaarlijkse kosten er voor over? Bij een hond ben je er nog niet met aanschaf. Een fret misschien iets?
Geen enkel dier is goed voor een kind om mee te spelen... Ik ben daar eigenlijk best wel op tegen heel eerlijk gezegd. De kinderen vinden het een paar weken leuk en daarna mogen de konijntjes/cavia's (what ever) hun leven slijten in hun hokje. Vaak ook nog eenzaam en alleen, want 2 zijn er teveel. Btw, 700 euro aanschaf, dan ben je er niet. Wat denk je als je dier ziek is en naar de dierenarts moet? Hoe ga je die dan betalen? Zijn ook dingen waar je bij elk dier even over na moet denken
ik weet niet wat jij allemaal heb gelezen maar ik heb nergens gezegd dat ik een diertje wil aanschaffen als speelgoed voor mijn kinderen, het is leuk als ze er ook mee kunnen spelen maar het is niet de voornaamste reden. verder heb ik ook niet gezegd dat ik met 700 klaar ben..dat is voor de aanschaf van een hondje..de rest (dat staat er ook) komt er nog bij
Ga eens kijken in een dierenasiel. Daar stikt het van de dieren die een huis nodig hebben. Liever dat, dan een fokker stimuleren tot het produceren van nóg meer huisdieren door er daar een aan te schaffen. Beetje ongenuanceerd misschien, maar ik kan niet zo goed tegen die hele huisdierenindustrie. Daar wordt zo ontzettend veel dierenleed in geproduceerd. (niet dat fokkers dat allemaal zelf doen, maar er is gewoon een overschot aan huisdieren in NL, omdat iedereen graag een puppie of kitten wil. Volwassen dieren zitten intussen te verpieteren in een asiel.) Over het financiële aspect is wel genoeg gezegd, denk ik. Dierenartsenrekeningen kunnen ook heel fors oplopen, veel meer dan aanschafkosten. Als dat een probleem is, moet je er niet aan beginnen.
Zet ik je toch even met beide benen op de grond... Maar een dierenarts is duurder dan je denkt. Een consult kost al gauw rond de 30 euro en dan komen daarbij ook nog de eventuele extra's (inentingen, onderzoeken, operaties etc.).... Mijn kat moest laatst geopereerd worden aan z'n ogen. Een klein reepje huid moest worden weggehaald omdat zijn onderste wimpers naar binnen krulden... Dag 200 euro! En dat voor een paar mm. huid verwijderen... Laat je het dan maar zitten? Nee, want stop zelf maar eens een haar in je oog! Auwwie!!
Ratjes, zijn net mini hondjes. Ze zijn erg mensgericht, nieuwsgierig en je kan ze prima knuffelen en aaien. Hier gaan ze elke avond los op de bank of een kamer waar ze niks kapot kunnen maken. Voor kleine kinderen zijn ze mogelijk wat te snel, maar naar kijken kan ook al erg leuk zijn, mijn neefje en nichtje doen dat graag. Kijk eens op Ratjes Online • Forumoverzicht voor informatie over de huisvesting en waar je het beste ratten kan halen mocht je geïnteresseerd zijn.
700 euro voor een hond van een goed adres wordt ook al kiele kiele. Maar als jullie dat echt willen, zou ik doorsparen, of kijken voor een leukerd uit het asiel? Evt. kun je een verzekering afsluiten mocht je niet ineens een paar honderd euro kunnen missen voor de DA (tikt al snel aan, verkijk je er niet op). Er wordt wel gezegd dat een hond zo'n 1000 euro per jaar kost.
Inderdaad, dierenartskosten kunnen hoog oplopen, vaak is de aanschafsprijs nog het minste. Afgelopen week 2 x naar de dierenarts geweest, samen 110 Euro, morgen moet ik weer op controle terugkomen (abces) en ik reken weer op 30 Euro. Ben blij dat ik verzekerd ben, want met onze pechvogel heb ik dat geld er al 3 x uit. Juist een kat (weet niet waarom je ze niet wilt, wie weet heb je er niets mee) vind ik zo'n beetje het makkelijkste huisdier. Gaat zijn eigen gang, ik voer die van ons 2 x per dag en verder heb ik er geen omkijken naar. 's Avonds komt hij gezellig naast ons zitten op de bank, in de tuin ook. Cavia's zijn ook lief, maar die hoef ik niet meer. Steeds die hokken schoonmaken, zodra ze me zagen gingen ze fluiten, aan de tralies rammelen met hun tanden, dat zaagsel vloog door de kamer heen etc. Meer onderhoud dan plezier had ik er aan. Heb ze goed verzorgd tot hun dood (werden natuurlijk ook nog eens 7 jaar), maar nee, laat maar. Wat ook een idee is, is om nu mensen met vakantie zijn, aan te bieden voor hun huisdier te zorgen. Bijv. cavia's, konijnen, hamsters, poezen, hond etc. Dan kun je kijken of het wat voor jullie is.
Als je ook maar enigszins twijfelt zou ik zeker niet aan een hond beginnen. Hartstikke leuk zo'n speel- en knuffelkameraadje, maar het brengt ook een hoop verplichtingen met zich mee, en dan heb ik het niet alleen over uitlaten. Een dagje ad-hoc weg wordt bv. al moeilijk....
Om voor de aanschaf 700 euro uit te geven is belachelijk. Net of je garantie en een handleiding krijgt bij een rashond? Hier 2 honden, (nu nog maar) 1 cavia (ja weet dat het groepsdieren zijn) en 7 konijnen, 1 schildpad. Weet dus waar ik over praat. honden: afhankelijk van het karakter van en de hond en jijzelf zeer geschikt voor binnen een gezin. Cavia: zeer fragiele beestjes die vrij schuw blijven. Dus niet geschikt voor jonge kinderen. Helemaal niet geschikt 'om mee te spelen' Konijnen: als er veel aandacht aan wordt besteed en de konijnen zijn gewend aan (drukke) kinderen gaat dat prima. Maar konijnen houden er niet van om opgepakt te worden. Kunnen flink bijten en schoppen als er iets gebeurd wat hun niet zint. Zijn wel heel sociaal en slim en je kan ze dingen aanleren. Persoonlijk zou ik adviseren om een leuke hond uit het asiel te halen. Daar kunnen kinderen het beste actief mee spelen. www.hondenforum.nl (let op, sommige mensen daar zijn nogal fel maar je kan er wel enorm veel info vinden) www.bunnybunch.nl voor informatie over konijnen en cavia's en over het houden daarvan. En wat Jo79 al zegt: pas eens een week (of 2) op de hond van iemand anders op. een hond heeft een behoorlijke inpact op je leven. (denk aan vakantie, familie/ vrienden met allergie?)
Ben ik het niet helemaal mee eens. Hier al jaren cavia's en ik vind ze meer geschikt voor kinderen dan bv konijnen. Dit omdat ze bv. veel minder snel bijten dan een konijn. Verder vind ik ze juist heel rustig en aanhankelijk, mits je ze van begin af aan wend om te aaien en op te pakken. Natuurlijk het oppakken door een ouder of onder begeleiding van...