Dagtripjes achterhoek

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Mamafiets, Aug 22, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Hoi
    We gaan in de herfstvakantie een weekje naar Landal Stroombroek nabij Doetinchem.

Dan wil ik ook wat uitjes doen en niet alleen op het park hangen. Wat is leuk voor een gezin met 2 jongens van 8 en 13?
    Dierentuin maak ik ze absoluut niet blij mee. Maar een leuk interactief museum bijvoorbeeld wel.
    Of een sportieve activiteit.

2. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

Oct 5, 2020
    642
    323
    63
    Openlucht museum Arnhem
    Lekkere pannenkoeken eten bij het pannenkoek huis in Westendorp.

Mamafiets likes this.
  3. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Klimmen in Ruurlo

4. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Oeh, ik krijg zin in een pannenkoek met wildgoulash:o:
    Sinds ook mijn schoonvader is overleden komen we eigenlijk nooit meer in de Achterhoek, maar Westendorp is het enige pannenkoekenhuis waar ik blij van word:thumup:

Mamafiets likes this.
  5. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,040
    16,545
    113
    En dan daarvoor naar het doolhof gaan. We hebben ons laatst rot gezocht naar de uitgang. :roflmao:

Mamafiets and GoldenClown like this.
  6. Freesias

Freesias Bekend lid

Jan 14, 2021
    511
    376
    63
    Female
    Rondom stroombroek kun je lopen
    Of met de waterkabelbaan. Of indoor speeltuin
    monkey town in Doetinchem of zwembad rozengaarde
    Of spoorweg museum

Je kunt de grens over na duitsland na anholt daar heb je een wildpark en landgoed.
    Of bochelt overdekt winkelen of na bahia zwemmen (tropisch zwembad en evt sauna)

in engbergen blote voetenpad en kinderboerderij en speeltuin

in zeddam bij t peeske verschillende actieve wandeltochten waaronder geschikt voor kinderen met uitzichttoren en speeltuin in het bos.

na voorst golfclub ‘t lohr. verschillende activiteiten zoals golven of voetgolf enz

duiven intratuin (grootste van nl) met mega grote klimtuin binnen en buiten en gratis

pannenkoekenhuis in westendorp is idd lekker

Mamafiets likes this.
  7. Sles

Sles Actief lid

Jun 13, 2022
    254
    198
    43
    Female
    Oh ja, het is ook echt mijn favoriete pannenkoekenhuis! :D

GoldenClown likes this.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Thanks allen.
    Ik denk dat we pannenkoeken gaan eten :D

Hopelijk mooi weer (droog) om te kunnen wandelen. Als er meer te doen is dan "alleen maar lopen" dan vinden de kinderen het ook nog leuk.
    Klimmen + doolhof lijkt me ook leuk

En openluchtmuseum staat al langer op mijn lijstje.

Wie duimt er mee voor droog weer in de laatste week van oktober :)?

9. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,887
    9,664
    113
    Female
    Iets verder bij Doetinchem vandaan, maar de steengroeve in Winterswijk is misschien ook nog wel leuk. Informatie te verkrijgen bij een VVV-kantoor, er worden rondleidingen gegeven door gidsen.

Mamafiets likes this.
  10. Freesias

Freesias Bekend lid

Jan 14, 2021
    511
    376
    63
    Female
    maisdoolhof is tegen die tijd denk ik al weg. Dat is bij groot nibbelink ook grote buitenspeeltuin.

je zou ook nogbnaar land van jan klaasen kunnen kijken ligt naast het park van jullie

11. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Jan Klaassen zou ik overslaan met 13 en 8. Is leuk voor peuters en kleuters.

Doolhof is geen maisdoolhof, die zijn er eind oktober idd niet meer.
    Dit doolhof in Ruurlo is gemaakt van heggen. Nooit geweest, maar op de camping zei men dat het leuk was.

Wij zijn gaan wandelen bij kasteel Slangenburg was ook leuk daar, bij het kasteel kan je ook wat eten en drinken.

Mamafiets likes this.
  12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Of de klimtuin nog echt interessant is voor de 13-jarige zoon van @Mamafiets betwijfel ik. Maar aan het begin van de herfstvakantie gaat ook de kerstshow weer van start. En die is bij Intratuin Duiven altijd prachtig (en erg groot, de grootste van Nederland zegt men). Dus bij slecht weer (wat ik niet voor je hoop) zou je dat wel kunnen overwegen. Wel op tijd gaan dan, want dan is het hier ook herfstvakantie en kan het erg druk zijn (alhoewel nog niet zo druk als vlak voor Kerst, wij gaan rond die tijd meestal ook de eerste keer kijken).

Verder Openluchtmuseum Arnhem, Watermuseum in Arnhem, een leuke wandeling op de Veluwe of bij 't Peeske in Zeddam.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Intratuin kom ik alleen uit noodzaak (lees nooit, want plantjes haal ik hier lokaal bij de kweker :D). Dat zie ik echt niet als uitje, en zeker niet met het gezin.

Openluchtmuseum staat op het lijstje. Watermuseum klinkt interessant. Ga ik eens opzoeken. :)

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Dat klinkt ook leuk.
    Hopelijk mooi weer.

Catou likes this.
  15. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Haha, dat kan ook natuurlijk :roflmao:
    Hopelijk heb je goed weer, dan hoef je ook niet naar attracties binnen te zoeken (en hebben wij ook mooi weer in de herfstvakantie ;))

Mamafiets likes this.
  16. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    Karten en lasergamen (bowlen/glow golf) in Winterswijk daarna lekker eten bij wok wamelink of tapas bij de revolutie.

zwemmen in Bocholt, klimbos Ruurlo. Wandeling kasteel slangenburg in Doetinchem.

17. GoldenClown

Watermuseu is heel klein en voor jouw oudste wcht niet meer interessant,vraag het me zelfs al af voor je jongste. Vind het meer iets voor kleuters.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Dan valt die af. Thnx

GoldenClown likes this.
  19. GoldenClown

Had een beetje beroerd getypt zie ik nu maar je hebt het begrepen :thumup:

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Haha. Heb ik ook vaak. En dan gaat autocorrect ook nog raar doen. En dan snapt niemand het meer :roflmao::roflmao:

GoldenClown likes this.

Share This Page