Voor onze volgende reis zoek ik fijne (compacte) nekkussens zodat we in het vliegtuig enigszins lekker kunnen slapen. Ik kwam uit bij trtl kussen. Iemand daar ervaring mee? Of een andere optie waar je tevreden over bent? En welke andere tips heb je voor het slapen? Een dekentje, slaapmasker... iets anders?
Wij hebben nekkussens van de action, voldoen prima. Ik hang ze gewoon aan de handbagage, dus ze hoeven niet compact te zijn. Krijg je controle op je handbagage, dan hang je ze even om je nek. Verder heb ik inderdaad een slaapmasker, dochter zweert bij haar eigen dekentje, maar deze krijg je ook in het vliegtuig. Daarnaast zou ik oordopjes aanraden, tenzij je goed kan slapen met herrie. Oh en slaappillen, wel dan even bij de apotheek een medicatie overzicht vragen zodat je ze legaal kan meenemen.
Bij de meeste vlietuigstoelen kan je de hoofdsteun naar binnen klappen. Dat is veel fijner dan een nekkussen. KLM heeft het in elk geval. En een stoel boeken op een voorste rij en dan een voetenkussentjes. Vond ik hier fantastisch afgelopen vliegreis met zoon.
Bij de meeste maatschappijen krijg je voor de nachtvlucht een dekentje en een kussentje. zo'n nekkussen vind ik zelf helemaal niets, en zo'n opblaas blok om je benen op de leggen is ook niet perse nodig. mag soms ook niet, of moet weg als er turbulentie is. verder vind ik zelf oordoppen wel fijn. omdat ik dan mezelf echt even kan afsluiten.
Wij hadden vorig jaar deze nekkussentjes: https://www.amazon.nl/Opblaasbaar-reiskussen-nekkussen-neksteunkussens-hoofdsteunkussen/dp/B07VYSDT9H?pd_rd_w=YtpIl&content-id=amzn1.sym.4598dd7a-4c7d-4457-981e-94e58c599e12&pf_rd_p=4598dd7a-4c7d-4457-981e-94e58c599e12&pf_rd_r=GHJ6DJPW4J51VK88SXPF&pd_rd_wg=8opMK&pd_rd_r=3dd10dfb-3d09-4b56-8d0c-018114808e87&pd_rd_i=B07VYSDT9H&psc=1&ref_=pd_bap_m_grid_dv_rp_0_1_ec_ppx_yo2_mob_b_ts_rp_4_i Opblaasbaar, maar wel comfortabeler dan zo'n goedkope van de Action die ik van iemand kreeg maar best wel vierkant was en met vervelende randjes. Plus je kunt de hoes uitwassen. Kijk, echt comfortabel slapen is er gewoon niet bij als je economy vliegt, maar dit voelde wel beter dan zo'n goedkoop ding en gaf nog enig comfort. Verder had ikzelf een oogmasker, oordopjes en een extra paar sokken zodat ik mijn schoenen uit kon doen en niet meteen koude voeten kreeg. Wij hebben gewoon de dekentjes gebruikt die we in het vliegtuig kregen en ook het kussentje (maar dat was maar een dun ding) als extra. Je kunt niet alles meenemen namelijk. En om mijn schoenen niet weer aan te hoeven doen als ik naar de wc moest (want kan nat zijn en dat hoeft ook nog eens niet alleen water te zijn) ,had ik een paar badslippers mee om in te schieten. Die deelden de kinderen en ik (want alledrie ongeveer dezelfde maat).
Ik heb van Temu van die traagschuim nekkussens. Vind die prima. Verder een wat dikker slaap masker die echt op mijn ogen drukt en AirPods Pro met relax geluid er op. Maar goed, echt goed slapen doe ik nooit in het vliegtuig. Op een nachtvlucht neem ik ook nog wel eens een pammetje voor de vlucht. Deze maar dan dus via temu voor minder dan de helft. Bekijk GoGoods® Nekkussen - Luxe Reiskussen - Memory Foam - Vliegtuig - Auto op: https://www.bol.com/nl/p/gogoods-nekkussen-luxe-reiskussen-memory-foam-vliegtuig-auto/9300000111361070?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Onmisbaar wat mij betreft: - nekkussen van Kruidvat (memory foam). Dit kussentje kun je oprollen zodat het wat compacter is, maar wij hadden het gewoon aan de rugzak hangen. - oordopjes - magnesium tabletten - warme sokken - slaapmasker - dekentje TO, mocht je dit soort voetenkussens mee willen nemen, vraag dan eerst even na bij de luchtvaartmaatschappij of je ze mag gebruiken. Wij mochten ze namelijk niet gebruiken vorig jaar. Het is dan wat zonde van de ruimte in je handbaggage als je het meeneemt maar niet mag gebruiken.
Die van ons is van wick wings en mag sowieso bij KLM mee. Hij is speciaal ontwikkeld voor de luchtvaart.
Goed idee van 1 paar van die badslippers/hotelslippers, ga ik ook meenemen op vliegreis. Oordopjes neem ik mee, een knuffel als nekkussen en sokken.
Ergens snap ik het ook wel. Ze zullen wel denken, als je extra comfort wil dan boek je maar een betere stoel.
Zou heel goed kunnen inderdaad. Ze gooiden het op veiligheid, in geval van nood kun je niet bij je reddingsvest.
mijn tips om te slapen in het vliegtuig: - AirPods met noise cancelling in (liever nog die koptelefoon, maar daar hebben wij er 'maar' 1 van: die gaat langer mee: vorige keer gingen de AirPods piepen en werd ik daar wakker van) - schoenen uit en dikke sokken aan - je voeten iets hoger dan de grond (hoeft echt niet heel hoog te zijn, kan ook prima op je handbagage) - glaasje wijn erin en slapen maar