We gaan deze zomer voor het eerst naar Denemarken. En natuurlijk gaan we ook af en toe uit eten of uit lunchen. Wat moeten we zeker een keer bestellen daar?
Ijs! Haha Dat is echt een maaltijd. Schepijs, softijs, saus, ene en soort negerzoen erop. Nomnomnom En bij de aldi: Snoepjes, fruit/drop smaak, met salmiak erin!!!! Te lekker Geen antwoord op je vraag, geniet ervan!!!! (Wij zijn niet uiteten gegaan, Enkel naar pizzeria's etc)
Wij hebben een keer een laat ontbijt gehad bij de bakker. Dat is echt heel gewoon daar, alsof je in een soort lunchroom bent. Allerlei lekkere broodjes bestellen en dan aan tafel opeten, met bediening.
Er zijn veel goede visrestaurants in Denemarken. En in een restaurant als je iets zoets bestelt, een dessert of gebakje oid, iets met vlierbloesem! En inderdaad die fruitsnoepjes met salmiak erin, zo lekker!
Koldskål met kammerjunkere! Een lekker toetje van een soort citroenige curstard waar je kleine koekjes in gooit.
Ik heb geen idee... toen wij de prijzen in de restaurantjes zagen zijn we snel weer weggegaan bedoel 30 euro voor een hamburger, 8 euro voor een 330 cl cola en 45 euro voor een stukje zalm met patat gaat me wat te ver. En dat was gewoon een lunchroom, geen high end restaurant ofzo.
Wacht maar tot je in de supermarkt komt. 8.50 euro voor 500 gram gehakt, 2 euro voor een komkommer, 3.50 voor een liter melk
OMG!!! Ik ga dus nooit naar Denemarken. Echt slecht voor mijn portemonnee. wij houden het dit jaar op Oost Europa, Daar zijn de prijzen iets beter voor mij geloof ik