Wel of geen pyama newborn

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BVS, 14 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Vraagje; voor ons is alles nieuw dus ik weet het echt niet..

Doe je een babytje ook een pyama aan? Ik heb in 56 en 62 veel joggingstof pakjes en niet echt spijkerbroekjes.
    Of wel een pyama zodat het een ritueeltje gaat worden voor het "echt naar bed gaan voor de nacht"?

Overdag kunnen ze gewoon in de normale kleertjes slapen, dan ga ik geen pyama aantrekken natuurlijk.

Hoe denken jullie hierover?

2. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik ben bij onze dochter met maat 62-68 begonnen met een pyjama. de eerste maanden had ze toch alleen maar hele zachte kleertjes aan en met de hele warme nachten lag ze lekker in een romper snachts

3. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier ook met 62 begonnen met pyjama.
    Baby had altijd comfortabele kleding aan. Nooit geen pyjama gebruikt in 50.56

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een zeer jonge baby vindt telkens omkleden helemaal niet zo leuk.
    Hier ook pas begonnen rond maat 62 met pyama en een avond ritueel.

5. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb nog steeds geen pyjama, mijn dochter haat omkleden.
    Het aantrekken van de slaapzak is hier het ritueel met een liedje en avondfles

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben ook vanaf maat 62 het avondritueel uitgebreid met een pyjama.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja wij gaan net als bij de andere drie meteen vanaf de geboorte pyjama's gebruiken,

Wij hebben hier thuis gewoon al helemaal een ritme, in de avond gaan we allemaal wassen douchen of in bad zodat we fris ons bed in kunnen duiken, ook de kleine zal in dat ritme mee moeten

Na het douchen krijgen de kinderen een bakje fruit of yoghurt en de baby zal na het douchen een flesje krijgen

Hier hebben tot nu toe alle drie het niet erg gevonden om uitgekleed te worden, na een paar dagen ging het net als met het flesje ( je kent het vast wel dat als ze het flesje zien ze al beginnen te zuigen en te happen) er Kwam herkenning... Als de douche aan ging springen de ogen open, en ze lieten zich heerlijk uit kleden, lekker douchen en daarna heerlijk ingesmeerd worden en lekker over het lichaampje strijken ... Ze genoten daar enorm van, en het aankleden vonden ze daarna ook prima

Niet wassen vind ik gewoon geen optie, een baby, iig tot nu toe alle de drie van ons.... Die spugen veel, ik vind het dan fijn dat aan het einde van de dag de kleine gewoon weer lekker fris is net als zijn broer en zussen die van het buiten spelen vies binnen komen,

Vies worden vind ik helemaal niet erg,
    Maar fris je bed in wel een fijn idee

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    +1. Zonde van mn maatje 56 pyama's. Heeft ze maar paar keer aangehad.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @hippo: niet voor ieder babyhuidje is elke dag douchen goed. :) Dermatoloog adviseerde maar 2x per week. Onderkantje, gezicht en handjes doe ik dagelijks snel met een washandje.

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Zoals al in mijn tekst staat is het WASSEN in bad OF douchen, niet alle drie tegelijk. !

En ook voor wassen gaan echt de kleren uit en word het over hele lichaampje een washandje gehaald

Ik loop voor mijn eigen bij de dermatoloog en die zei juist dat het geen enkel probleem is zolang je kindje geen droge huid of exceem heeft :)

Maar ik wil er geen discussie van maken wij doen het zo al 6 jaar, dit is ons vierde kindje en wij doen hoe het voor ons goed voelt

11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle babykleren zijn op die leeftijd ongeveer een pyjama, dus dat is echt niet nodig. En dat slapen is geen touw aan vast te knopen dus dan ben je de hele dag en nacht bezig met pyjama uit pyjama aan :D

12. Henrieke88

11 jun 2015
    10
    0
    1
    Doktersassistente
    Heinkenszand
    Hier ook pas begonnen met maatje 62. Hij vond aan- en uitkleden echt helemaal niks! Nog steeds niet eigenlijk en is inmiddels bijna een jaar.
    In het begin hebben ze idd vaak toch zachte pakjes aan.
    Ieder zo zijn eigen ding!

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hebt gelijk, te snel gelezen! :)
    Dafne had vooral in het begin erg droge huid, dus vandaar dat we maar 2x per week helemaal douchen.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wij willen vooral in de zomer in de zomer dat de kinderen elke dag douchen, al ik het maar 1 minuut, de oudste twee spelen veel buiten met vriendjes tot een uur 8 half 9 ( vooral in de vakantie of bij echt bloed heet weer als het boven nog te warm is) ik vind het gewoon fris om het zweet eraf te spoelen,

Shampoo en wassen met zeep is hier ook maar 2 keer in de week

Maar wij vinden het belangrijk dat de kleine mee gaat in het ritme van ons, en als blijkt dat deze kleine er absoluut niet tegen kan zullen we kijken hoe we het anders kunnen doen maar
    Voor nu is het zo dat wij elke dag wassen douchen of in bad gaan met de kleine en dus ook elke avond voor het slapen zijn pyjama aan krijgt

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Is ook wel zo fris ja. En idd hoeft het geen uitgebreide badderbeurt te zijn.
    Zo'n avondritueel lijkt me echt leuk. Dafne heeft nog niet zo'n uitgebreide, kan me nu al verheugen op samen verhaaltje te lezen enzo.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Bij de eerste zijn we wel pyjama's gaan gebruiken vanaf de geboorte
    Maar eens echt avond ritueel kwam pas toen ze gingen wassen douchen oid en dan toetje in de vorm van bakje fruit of yoghurt en daarna even knuffelen op de bank en dan tandjes poetsen en in bed samen boekje lezen

De tweede derde en vierde worden hier automatisch in mee genomen en hebben dus eerder een echt avond ritueel dan de eerste had ;)

17. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nog nooit een pyjama gehad voor een baby. Pas met 2 jaar als ze in een groter bed gaan slapen. In het ledikant altijd met een romper in een zomer- of winterslaapzak. En de eerste 2 maanden gewoon met zachte kleertjes.

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Nee in het begin geen pyjama aangedaan. Te veel gefrot voor zo'n kleintje en ze hebben toch alleen maar zachte pyjama achtige kleren aan.

Vanaf maat 62 wel soort pyjama aangedaan, een romper met lange mouw en een broekje. Zl droeg toen geen lange mouw rompers meer, dus moest dus gewoon omgekleed worden. Nu hoort het bij het bedritueel.

Om de dag of 2 dagen voor het slapen gaan nog in bad en elke ochtend wassen op de commode.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, die gaan gewoon snel in het ritme mee, eigenlijk wel zo handig.
    Ik ben een paar weken geleden wel begonnen met pyama, na de een na laatste fles, omdat ik er een paar had in maat 56 en vond het zonde niet te gebruiken. Maar nu is het zo warm en heb er geen met korte mouwen. Ze gaat het hele bed door en heb daarom deken eruit gehaald. Maar slaapzakje vind ze niet heel fijn. En ondanks dat het een zomerding zonder mouwen is, en ze er in alleen romper korte mouw in ligt, had ze het gisteren erg warm in slaapzak. Dus nu maar gewoon weer in dr kleren in bed. Niet echt consequent iets dus :D Maar ach, ze slaapt prima, dus dat komt nog wel.

20. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik weet niet meer wanneer we met de oudste twee over gingen op pyjama's..ik denk toen ze ongeveer een half jaar waren en het herfst werd. De jongste is nu 7,5 maand en draagt maat 80 maar het zou nog niet in me op komen om hem een spijkerbroekje aan te doen...hij rolt net pas en is gewoon nog op en top baby. En zolang hij nog zachte kleertjes draagt, vind ik een pyjama niet zo zinvol. Vaak doe ik wel zijn broek uit, daarna lekker slaapzak aan en instoppen. Scheelt ook heel veel tijd trouwens, want hij maakt van omkleden echt een drama. Is dus wel fijn dat dat niet hoeft tijdens het ochtendspitsuur!

Deel Deze Pagina